1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Bloodborne

Discussie in 'Games' gestart door Conscience, 10 jun 2014.

  1. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Allereerst is de gameplay echt enorm lekker uitgewerkt. De sfeer, waar je van moet houden, is ontzettend goed neer gezet. De soundtrack is erg vet. De gameplay loop is heel sterk.
    Leveldesign is van hoge kwaliteit.
    Met name de bossfights zijn geweldig. Het gevoel dat je eindelijk de boss neer hebt is ongeëvenaard naar mijn mening.
    Ik vind alles in deze game perfect en de DLC maakt het alleen nog maar beter.

    Maar ik begrijp wel dat je het niets vind. En met name het begin kan lastig zijn maar als je eenmaal kunt levelen dan bloeit de game helemaal open.
    Ik zou het nog even proberen en als je vast zit bij een boss oid wil ik je gerust wel helpen :)
     
  2. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Volgens mij is ie niet verder gekomen dan het eerste stukje met al die mobs :lol: Ik zou zeggen: speel het wat langer dan 2 uurtjes om de game mechanics te begrijpen etc.
     
    Rienbu en Servantes vinden dit leuk.
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    Fuck man, nu ben ik weer benieuwd :p Kan ik voor de 3e keer die game weer gaan installeren :p

    Nou, geef me eens wat beginnerstips! Ik ben een echte noob in Bloodborne, ik heb ook geen flauw idee wat ik nou moet doen, ja monsters kapot slaan, maar ben nu iets verder dan die `menigte` monsters in het begin, waar een of ander monster op een poort loopt te rammen.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nouja, sorry hoor maar als je niet van grijze gebieden en van hack and slash houdt.. Laat de game dan maar liggen, dit wordt niks dan :+
     
  5. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Gebruik je pebbles om vijanden per stuk uit de menigte te lokken zodat je minder overwhelmed raakt door al die gasten die je anders bestormen. Ook kan je vaak vijanden voorbij rennen om bv je echoes (je plasje bloed) op te halen.

    Vanaf het moment dat je een baas tegenkomt, wat behoorlijk snel komt, krijg je Inside. Dat is het tellertje linksbovenin onders je echoes teller. Nu je een Inside punt hebt kan je levelen bij de doll in de Hunters dream. Je hoeft de baas alleen te facen hiervoor en niet per se te killen, maar dat is natuurlijk wel het uiteindelijke doel.

    Doodgaan is niet erg... je leert er alleen maar van en die souls die je kwijt raakt lijken misschien veel omdat je er hard voor gewerkt hebt maar geloof mij, je verdient ze later met gemak terug.

    En vragen als je iets niet weet. De game legt weinig uit en dat heeft natuurljk zo zijn charme maar kan ook afschrikken.
    Ik lees dit forum zo veel mogelijk dus ben wel rap in antwoorden.

    Have fun. Het begin is erg lastig in deze game, meest lastsige van alle souls games, maar word uiteindeljk heel goed te doen.
     
    Killamonkey, Zifnap en Martijnn vinden dit leuk.
  6. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Ow en leer parryen.. vlak voordat je een klap van een vijand bij je aankomt schiet je met je rifle. Dan staggered je vijand en dan kan je met R1 een visceral attack doen:: veel Damage en het ziet er dope uit
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  7. Detje NL

    Detje NL XBL: Detje NL

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    32
    Het begin is inderdaad best pittig en doodgaan is mij regelmatig overkomen. Nu inmiddels level 39 en geniet erg van deze game.
     
    Zifnap, Killamonkey en Rienbu vinden dit leuk.
  8. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Waar ben je nu? Graag antwoord in spoiler ;)
     
  9. Detje NL

    Detje NL XBL: Detje NL

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    32
    Hemwick Charnel Lane
     
  10. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Een van mijn favo gebieden.. klein maar super sfeervol.
     
  11. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    En als we toch bezig zijn, de DLC kost nu 6,99 in de Store
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik hou van hardcore games, maarre deze game gooit je wel heel erg in het diepe. Ze mochten ten eerste wel het e.e.a. uitleggen over het verhaal. Ik ben nu een beetje doelloos vijanden aan het doodmaken maar ik weet niet waarom en waar ik naar toe moet.
    Ik ben nu aangekomen bij de eerste eindbaas en een paar keer doodgegaan en heb helemaal geen health vials meer over. Ik heb echt geen idee hoe ik deze baas kan verslaan met maar 1 healthbar. Iemand tips?
    Enne ik ben ook iemand die gameplay boven graphics plaats, maar deze game voelt wel heel erg ps3 achtig kwa menu's, mechanics. Bijvoorbeeld als je een molotov cocktail wilt gooien. Ik doe nu locken op enemy en dan menu openen, molotov kiezen en dan gooit hij. the f..... Of doe ik iets verkeerds. Ik zie wel potentie in de game, maar irriteer me nu mateloos aan het gebrek aan uitleg. Ik kwam pas na 2 uur spelen erachter dat je ook kon sprinten..
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Verhaal wordt verteld door de gameplay en wereld. Daar kom je vanzelf achter. Farm het eerste gebied voor materialen. Ik doodde een paar keer die weerwolven bijvoorbeeld voordat ik de baas aanging. Je kan zo ook wat XP farmen die je kan gebruiken om te levellen.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  14. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Inderdaad, als je te zwak voor een boss bent gewoon wat souls (weet ff niet meer hoe ze heten in Bloodborne) grinden en lvlen.
     
  15. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Je kan je molotov via je menu in je quick inventory stoppen zodat hij bij je items linksbovenin het scherm terecht komt. Daar kan je dan doorheenscrollen met het pijltje naar beneden dacht ik en dan gebruiken met vierkantje.
     
  16. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    thanks voor de tips.
    Ik begin nu te leren hoe je moet spelen. Dat grinden was nooit bij me opgekomen
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  17. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Hou vol! Beast en Father zijn gewoon erg lastig omdat je nog aan de game moet wennen. Stick with it en je zal zien dat je de game echt heel erg gaat waarderen.
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  18. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Ja je moet gewoon eigenlijk vergeten hoe alle games werken en zichzelf opstellen. Je moet weten hoe een controller werkt and thats it. De rest moet je gewoon met de flow meegaan en de uitdaging accepteren die de game je biedt.
    Lees de berichten die op de grond staan en schroom niet een beginners guide te checken op YouTube:
    Zo ging ik mijn eerste souls game (demon's) ook in.
    Het is in het begin onduidelijk en bar weinig uitleg maar aan het einde is dat juist de charme van de games.
    Ook de menu's lijken crappy en onduidelijk maar als je ze eenmaal begrijpt dan werken ze perfect en ga je van ze houden.

    Deze games verwachten van je dat je eigen boontjes kunt doppen en niet aan je handje wilt vasthouden.
    Dit is net zoals vroeger (y)
    Wilt het echt niet lukken dan kan je hulp vragen online en doe dat ook gewoon als het je niet lukt, niets om te schamen, gewoon op jouw manier uitspelen en progressie maken :)
    De community van BB is aardig groot, check eens sites als Resetera en duik in het Bloodborne topic daar. Super chille mensen en heeeeeel behulpzaam.

    En als je zometeen fan bent een een skilled
    Hunter.... shit man, dan heb je gewoon nog de DLC op je wachten (die is bizar vet) en de hele Dark Souls serie die je op je PS4/X1 kunt spelen, wou dat ik jou was ;)
    Behalve deel 2. Dark Souls 2 stinkt.

    Edit: en met een beetje geluk, als we maar genoeg bidden naar de Great Ones en Kos (or some say Kosm) dan komt Sony nog met een Demon's Souls Remaster waar het allemaal mee begon!!
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2018
    powerslave666 en Killamonkey vinden dit leuk.
  19. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Ik heb toen ook heel veel gehad aan het kanaal van EpicNameBro..
    Een van de beste guides en walkthroughs voor Bloodborne en de Souls games..

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLQDWoXFQ-YLqnVUES5NZmzh8sQ3VrOnnP
    En gewoon dingen vragen inderdaad..
    Er word echt ontzettend weinig uitgelegd in de game.
    Maar dat vind ik aan de andere kant ook weer tof,,,

    Succes...:)
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  20. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Is Nioh meer vergelijkbaar met Bloodborne dan de Souls serie? Als in dat het sneller is/aanvallen meer word beloond dan verdedigend spelen?
    Dark Souls 3 is al meer zoals Bloodborne, maar Dark Souls 1 kom ik echt niet doorheen zo traag..
    Die remastered versie ga ik nog een keer proberen, maar denk dat daar gameplay wise niks aan veranderd is.

    Heb wel zin in een nieuwe "Soulslike" game, Nioh is nu 20,99 op de PS Store.

    En hoop echt super erg op een aankondiging van Bloodborne 2 een keer :+.
     
    Rienbu vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina