1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Far Cry 5

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 16 mei 2017.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja inderdaad, dat is ook een reden waarom ik me niet goed kan verzetten in Origins. Kleine stukjes, zit totaal geen vooruitgang in. Game is goed om andere redenen, opluchting t.o.v. voorgaande delen o.a.

    Zelfde een beetje met Witcher III, maar die had enorm veel gevarieerde content, maar toch kwam ik de 1e keer maar tot het begin van Skellige en zag ik weer als een berg op tegen de hoeveelheid content.

    En dan moet je nog de uitbreidingen als je alles wil doen. Geef mij dan inderdaad ook maar een kleine map, met veel content. Open wereld, maar met bijvoorbeeld de hoeveelheid content van een Mass Effect game of hele trilogie, kan je ook wel 100+ uren mee zoet zijn.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Mjah, als de map lekker afwisselend is, dan vind ik het verder prima. Die van GTA5 is op zich groot, maar een groot gedeelte daarvan stelt niets voor, wat betreft je daar kunt doen.

    In Witcher 3 vind ik het idd wat overweldigend, maar dat is meer omdat er gewoon zoveel missies overal zijn. Dan geef ik de schuld niet aan de map, en volgens mij is het ook niet een verkeerd iets, maar wanneer je dan even een paar dagen/weken de game niet hebt aangeraakt, dan ben je er ook meteen helemaal uit, wat betreft de dingen die je moet doen, welke mensen je moet spreken (ik vergeet al die namen altijd), etc etc.

    Maar goed, dat probleem ligt dus meer aan mij. Als Witcher 3 je enige game is en je speelt dat iedere dag, dan zul je veel minder last van dat probleem hebben, itt wanneer je iedere avond een andere game opstart...

    Wat betreft Far Cry 5, game ziet er veelbelovend uit. Gameplay van de FC games ligt me sowieso altijd wel, maar qua content is het ook duidelijk dat Ubisoft nu op de juiste weg zit, wat betreft DLC and post-launch content/support.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat betreft dit zal ik proberen vanavond laat, of morgenvroeg, je post te bekrachtigen of ontkrachten. Event duurt twee uur en is met Dolby Digital geluid, dus ze zullen echt wel proberen het maximale te laten zien.

    Als ik de kans krijg om vragen te stellen, er komen wel mensen uit het hele land, dan zal ik die vooral richten op gameplay, geluid en de grafische aspecten. Het belangrijkste vind ik echter de support van de game, dus die vraag zouden ze als eerste kunnen verwachten.

    In het verleden vond ik Ubisoft daar belabberd in, maar nog geen twee weken geleden is er opnieuw een patch voor Origins verschenen, ruim 3 gig groot.

    Ik geef Ubisoft echt wel eens kans vanavond en ook een kans met FC 5, om te laten zien wat jij al aangeeft, dat ze op de juiste weg zitten.

    Een andere vraag die ze van mij kunnen verwachten is: Zitten er verplichte ''je mag niet gezien worden missies'' in, die je niet kunt vermijden als je het verhaal wilt uitspelen en hebben we ook de mogelijkheid om eventueel missies te cancelen, zoals dat bijvoorbeeld in MMO's kan. Afwachten, zal proberen zo snel mogelijk, zoveel mogelijk antwoorden te geven.
     
    Nol, Olijke Poffer en Zifnap vinden dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Yep, it's Farcry alright! ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2018
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, beetje veel van hetzelfde, alleen dan met meer opties en niet echt iets aan verandering in de gameplay. Kampje veroveren, dan een boss, dan weer een serie kampjes en uiteindelijk de eindbaas. Lijkt dus heel erg op FC 3 en 4. Beter win ik de game met vroege toegang vanavond. :+ Twijfel door die gamplay video wel heel erg in eens.
     
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Deze Amerikaanse setting lijkt me wel tof. Maar als het een FarCry 4: Murrica DLC wordt, dan heb ik ook zoiets van mehh. Van de andere kant wel zin in een nieuwe game.

    edit; Laat me wel erg aan Ghost Recon Wildlands denken trouwens.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Thanks, ben benieuwd, maar maak me persoonlijk niet echt zorgen. Vorige Far Cry's vond ik ook leuk (moet FC4 nog uitspelen, want andere games kwamen even tussendoor), en dit zal ook wel weer ok zijn. Heb de Gold-editie gepre-ordered, dus sowieso al een goede deal voor mij.


    Tja, ze kunnen er moeilijk opeens een volleyball game van maken ofzo...

    Blijft een 1st person shooter in een open world waarin je veel vrijheid hebt.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Niet? Verwachtte eigenlijk een voetbal game. ;)

    Het was ook geen harde kritiek, hoewel dit net zo goed een gameplay filmpje van FC3 had kunnen zijn. If it aint broken, don't fix it hebben de makers zeker gedacht. Het ziet er voor mij in ieder geval minder verrassend uit dan ik had verwacht (gehoopt). Maar de basis gameplay van FC is natuurlijk ook al fun. Zeker in coop.
     
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Waar had je op gehoopt dan kwa verassingen?
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Als ze het opeens heel donker en/of serieus hadden gemaakt, of linear, of een cover-shooter ofzo, dan was ik waarschijnlijk juist afgehaakt. Ik vind het wel fijn, mooi groot kleurrijk gebied, en dan lekker je gang gaan. :)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Net terug:

    + Game liep op de PS4 demo als een trein, hoge framerate, was nog een beta of alpha build.
    +/- Grafisch niet slecht, maar ook niet denderend en zeker niet de max van wat consoles kunnen, PC al helemaal niet.
    +/- Radiotorens zitten niet in de game, maar kampen dus wel.
    +/- Gameplay praktisch hetzelfde gebleven, is alleen uitgebreider, maar gameplay lijkt enorm veel op FC 3 en 4 en qua frustratie level zou dit wel eens FC 4 kunnen worden.
    +/- Ware het niet dat je medestanders mee kunt nemen. Een missie die wij zagen hadden ze een grizzly beer mee die Cheeseburger heet en een gast met een dikke raketwerper.
    +/- Dit soort shit, zeker in combinatie met co op, kan de game heel erg makkelijk maken, ook al had de demo geen moeilijkheidsgraad nog.
    -- We mochten niet filmen of foto's maken en ze beweerden dat we de eerste in de wereld waren die deze missie zouden zien.
    --- Dat wekte bij mij gelijk de indruk dat de game meer van hetzelfde zou zijn. Is het dus ook en als het op de gameplay aankomt, hadden ze beter de radiotorens erin kunnen laten, net als grotten waar je bewaarde brieven of schatten kunt vinden, maar ipv daarvan lieten ze fucking zalm zien die door de gamer achter in de zaal werd gevangen.
    --DD geluid viel vies tegen, had stukken beter gekund, maar wellicht hebben jullie betere stuff thuis.
    ---- Scherm waarop wij het zagen was veel te groot voor de plek waar we konden zitten, terwijl we er al zo'n 10 meter vanaf zaten, beide werden we er duizelig van. Grotendeels ook aan de intense framerate te danken denk ik.

    Al met al heel veel van hetzelfde en helaas ook verplichte je mag niet gezien worden missies. Niet een spel die je voor 60 euro koopt, ook niet voor 50. Spelprijs die ik deze game geef: Maximaal 35-40 euro.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2018
    RO3Li, Oujdi, Zifnap en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik hoor het alweer... Nintendo Direct was wel leuk ;)
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Dit wordt er weer een om te lenen of uit de budget bak te graaien.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    /game killed :+
     
    Servantes vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Kortweg: Eigenlijks gewoon niet meer dan 30 euro aan uitgeven. Hoewel skill trees en dergelijke uitgebreider zijn, is het in zijn totaal gewoon een dertien in een dozijn FC game. Framerate was wel op zijn max, wat bugs en glitches gezien, maar verder geen ernstige dingen.

    Het is het totaal van het spel wat mij niet bevalt. Heel veel dingen zijn een één op één kopie van de voorgaande games. Als het op de gameplay aankomt hadden ze met deze game ook beter de radiotorens erin kunnen laten.

    Ook geen grot of wat dan ook gezien, wel een redelijk bazengevecht in een verkeerstunnel en een vliegende helikopter die uiteindelijk van grote afstand gesloopt werd door een maat van je in de game.

    Qua gruwelheden is het soms wel next level. Het is een beetje Waco Texas XXL op sommige momenten. Al met al niet altijd als prettig ervaren, beetje onnodige schokwaarde.

    Grafisch zag de beta demo er niet geweldig uit, maar ik geloof uiteindelijk wel de afronding van grafische zaken in het eindproduct. Ik vrees alleen voor de framerate dan, want de game liep als een trein gisteren, maar daar zat nog niet alles ingeladen in.

    Als jullie nog vragen hebben, kleine dingetjes, stel ze dan aub even, want ik kan even niet overal opkomen. Ben vrij verrot wakker geworden na die ervaring gisteren, te dicht op het scherm enzovoort.

    Doe trouwens ook geen moeite om een nieuw setje geluid te kopen, nieuwe videokaart of om je huidige PC verder uit te bouwen hiervoor. Ik denk dat een beetje recente PC, max 2 jaar, deze game volgens mij prima trekt.

    Maar goed, korte en krachtige vragen, laat maar komen. :thumbs:
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik koop hem sowieso. Kan best dat jij het niks vindt maar ik laat mij daardoor niet weerhouden. Elke game is tegenwoordig een herhaling van het vorige net zoals met films. Oké heel soms komt er een pareltje uit ala Ori and the blind forest. Maar ook dat was al eerder gemaakt natuurlijk, gewoon een platform game in een ander jasje maar wel een heel mooi jasje.
     
  17. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Niemand neemt hem überhaupt serieus toch?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het is aan jou, dat bepaal je helemaal zelf. Ik probeerde alleen maar duidelijk te maken dat deze game teveel lijkt op de vorige games. Het heeft een beetje diezelfde herhaling als een FIFA game.

    Natuurlijk mogen bepaalde gameplay aspecten best terugkeren, maar je kan dat ook teveel doen. Ook de fysieke kanten van de game. A.I. reageert op momenten nog niet goed, maar erger vind ik de besturing van voertuigen, waar echt totaal geen fuck mee gedaan is.

    Wel een pluspuntje is de navigatie die ze er nu ingebouwd hebben, maar ik denk dat dat ook wel een beetje is om de problemen van de marker te verhullen. Die werkte niet altijd goed.

    Ubisoft heeft het op de te makkelijke toer gegooid met deze game en ik wil daar gewoon geen genoegen meer mee nemen. FC 3 helemaal uitgespeeld, alle kampen veroverd. FC 4 ongeveer tot driekwart, maar deze titel neem ik wel van een wanhopige over een keer.

    Ik zou werkelijk waar niet snappen als er heel veel mensen zijn die deze titel bij de launch kopen. Wachten op een eerlijke review, die alles van de game ontleed. Mijn advies: Doe dat eerst maar even, zeker als je ervaring hebt met de FC serie.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Je hebt herhaling van zetten en HERHALING van zetten. Ik begrijp heel goed wat Tiberius bedoelt. Dat heeft weinig te maken dat een platformer een platformer is, een shooter een shooter en puzzel game altijd een puzzel game. :)

    Ik zie de nieuwe content en het lijkt *letterlijk* op content van Fc3 (dat is nog niet eens de nieuwste FC), t/m 100% dezelfde animaties. Kijk maar eens naar de stealth/ knife throw kill. Tja, dat zet mij wel aan het denken, want heeft het Fc team dat kopieren ook niet al gedaan bij die laatste prehistorische titel? Misschien wordt het beter, maar wat ik nu zie voelt cheap aan. En dat vind ik jammer, want ik had eigenlijk wel zin in een nieuwe Fc.

    Fc zal altijd Fc zijn, maar mijn teleurstelling komt vooral door het feit dat ik iets meer ambitie had verwacht/gehoopt te zien van het Fc team. Meer verrassing, ondanks dat heus niet alles in de formule hoeft te veranderen. Zie bijvoorbeeld ook AC: Origins. Enfin dit wordt ook voor mij weer een "wacht op reviews/reacties" gevalletje.

    Edit: Servantes vroeg wat ik dan had verwacht. Een soort AC: Origins verjongingskuur dus. Wel voor 90% dezelfde game, maar dan met een twist. Origins deed dit met een levelling en loot systeem. Ook niets nieuws natuurlijk, maar wel nieuw voor een AC game.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2018
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ja wou net zeggen vond ac ook vrijwel niet vernieuwen op wat kleine punten na.
    Achja ze hebben er sowieso weer een map editor inzitten daar zullen wel toffe creaties uitkomen.
    Kunnen ook missies in gemaakt worden.
     

Deel Deze Pagina