1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS5] Sea of Thieves

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 15 jun 2015.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Vraag mij eerlijk gezegd wel af waarom de game niet verkocht werd als 20-30 euro max. Zeker als ze de game een service willen maken met content updates en uiteindelijk ook een premium shop. Ik denk dat de game echt een punt of anderhalf hoger was uit komen vallen op die manier.
     
    heuft vindt dit leuk.
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat is in ieder geval één manier om deze game te bekijken.

    Buiten dat: SoT een maatje te groot voor Rare.... een soort No Man's Sky weer? Of was deze lean & mean mentaliteit altijd al de doelstelling? Of een beetje van allebei?
     
  4. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    Blij met de update. Performance op xbox one x is er goed op vooruit gegaan :)

    Ik vind het echt een heerlijk spel. Net bij een outpost een schatkist ingeleverd. Kom ik terug bij mijn schip, zie ik een andere piraat de zeilen van mn schip naar beneden gooien en het anker lichten. Daar ging mn schip, zonder kapitein. Hij sprong er zelf vanaf. In de tussentijd ben ik naar zijn schip gezwommen om hetzelfde te doen. Hij had het alleen iets te snel door dus ik moest overboord springen. Toen via een mermaid geteleporteerd naar mijn eigen, inmiddels stuurloos varende schip. Hij kwam weer achter me aan met zijn eigen schip, maar wist zijn schip via een goedgeplaatst kanonschot te raken. Meneer was blijkbaar vergeten het gat te dichten, want even later zonk zijn schip. Heerlijk.
     
    heuft, Nol en Zifnap vinden dit leuk.
  5. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Wat ik wel irritant vind is dat wanneer je solo speelt dat je dan op een outpost wordt opgewacht door een mannetje of 4 die je killen en je buit looten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
     
  6. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    Heb dat 1x gehad ja. Ik vaar dan gewoon door naar de volgende outpost. Het blijven piraten heh ;)
     
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    According to an article from Jez Corden on Windows Central, Sea of Thieves is already hacked on PC. Cheaters are using aimbots and other cheats to give themselves advantages in the game:

    This program allows a cheating player to exploit Sea of Thieves' UWP client to auto-aim for player's heads, see chests, and other objects through walls, and perform other game-breaking feats of Godmodehood.

    [​IMG]

    Because Sea of Thieves is cross-play, this means that Xbox gamers will have to deal with cheaters as well from now on:

    Generally, Xbox players have been immune to hackers due to the closed-nature of console gaming, but as console players are now discovering, thanks to cross-play with PC, hackers are beginning to appear on Xbox One.

    Naturally, all hacking players will eventually get banned from Xbox Live, losing all of their licenses and potentially access to their Microsoft Account in the process. But that isn't much comfort to those who have had their fun spoiled, particularly when one of the selling points of console play, at least for me, is a pure, hacker-free experience.

    Another interesting point is that UWP and file encryption of UWP games are preventing mods and community content, but don't protect against piracy and cheating at all.

    One of the "selling points" of Universal Windows Platform (UWP) PC games is that it is supposedly more secure than regular Win32 executables. UWP apps and games run inside a container which mimics a Windows environment, and can be cleanly uninstalled without any leftover registry keys and that sort of thing. UWP games are also supposed to verify file integrity over the internet, preventing unwanted modification of programs. It turns out that, in reality, like most things, UWP isn't completely secure either.

    Leuk man die crossplay met pc.:+
     
  8. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ik had gisteren mazzel. ik ben ook solo gegaan. maar (zoals ook in real life) laat mijn oriëntatie vermogen mij in de steek. 3 keer rond het eiland gevaren waar ik wezen moest, toch bij een heel ander eiland uitkomen. uit eindelijk bij het eiland aangekomen. te laat het anker uit gegooid, tegen het eiland aan. vergeten te kijken voor schade. aangevallen worden door skeletten. schat gevonden. begin te graven, raar muziekje.. ik kijk op.. zie ik alleen de mast nog. schip gezonken. naar meermin gezwommen. eeen ik begin weer van voor af aan. tien rondjes gevaren om dat eiland te vinden, maar wel een schat gevonden. een rare schat.. voor bananen. MEEN JE NIET. onder de kist lag gelukkig nog een kist. mijn schatkaart was ik kwijt dus ik nog niet zien waar de 2de kist op het eiland lag. terug gevaren, ingeleverd en gestopt. het is een heel leuk spel, maar niet solo (vind ik kan). wel blij dat ik geen andere piraten tegen kwam. maar de lol met andere miste ik wel.

    lekker dan dat crossplay.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Eerste Pirate Legend is er door middel van boosten. Gast wist niet eens hoe hij moest spelen.

    Maargoed, niks nieuws afgezien van 1 nieuw piratensetje en een nieuwe vendor waar je ook weer rep voor verzamelt.

    Gameplay is echt geweldig, maar content is gewoon echt te matig.

    [​IMG]
     
    Servantes vindt dit leuk.
  10. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    Ze hebben aangegeven snel met nieuws over nieuwe content etc. te komen, ik ben erg benieuwd. De basis is in ieder geval super!

    Zonder boosten te moeten grinden naar Legend lijkt me hels. Ik lees op verschillende sites dat het vanaf level 25 al lastig genoeg is verder te levelen, en dan moet je voor Legend naar, wat is het, 50? Lekker 8).

    Ik speel gewoon lekker door en zie wel waar ik uit kom. Misschien dat als de game straks wat completer is, het wat makkelijker wordt om uiteindelijk de Legend status te halen.
     
  11. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    B Tender vindt dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren weer een toffe random encounter gehad. Stond op het punt om weg te varen op m'n eerste solo-missie van de avond toen er een sloop aanmeerde. Sprong een mannetje uit, dikkertje, en omdat het het begin van de dag was, ik weinig te verliezen had e.d., verwelkomde ik hem met muziek. Hij droeg een mooie schedel bij zich en leek blij dat hij niet platgschoten werd. We praatten niet maar hij volgde me naar m'n schip. Zette z'n schedel bij m'n stuur en ging lekker op het dek zitten. Gaf aan dat de schedel betaling was om mee te liften met me op mijn avonturen. Prima wat mij betreft! Hij was niet-gewelddadig naar mij, dus ik in eerste instantie ook niet naar hem :)
    Bleek een behulpzame en genereuze schattenzoeker te zijn, met wat licht-alcoholistische trekjes gezien de keren dat hij m'n dek onderkotste. Aan z'n kleren en wapens was duidelijk te zien dat hij al héél veel schatten had gecashed, dus dat zag ik als een teken dat hij niet super-agressief zou zijn wanneer ik ergens een schatkist zou opgraven, durfde het wel aan om hem mee te nemen!
    Terwijl ik de eilanden afstruinde naar de missie-schatten, dook hij tegelijkertijd nog meerdere specerijen en nog een extra schedel op de eilanden. Al met al was het laadruim dus behoorlijk goed gevuld toen we naar de outpost vaarde, meerdere schedels, captain's chests en zo'n huil-schat (zorgden er samen voor dat het schip niet zonk). Begon hem toen we de outpost naderden natuurlijk beetje te knijpen, maar had me voorgenomen niet de eerste te willen zijn die een schot naar de ander lostte.
    Lang verhaal kort: hij liet me ongestoord alle schatten inleveren, zonder zelf iets in te willen leveren.
    Zo'n (behulpzame) verstekeling aan boord leverde mooi wat extra spanning op, en extra schatten!

    [​IMG]
     
    donfatos, Romanista, Nol en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Role Playing op zijn best, al is dit geen echte RPG, zo moet het wel. Vaak genoeg meegemaakt op de RP servers van World of Warcraft en in de betere tijden op de Normal servers. Tof verhaaltje.
     
  14. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344


    Toch wel een nette update hoor. Nu nog even wachten op hungering deep :)
     
  15. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Nog steeds niet helemaal duidelijk wat er gaat komen, speer of harpoen ? Samenwerken met andere schepen ? Lekker cryptisch allemaal. Ik kijk er in ieder geval naar uit :)

     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2018
  16. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    Ik ben ook echt heel benieuwd. Speel het spel nog steeds met heel veel plezier, en vanaf deze maand zal de ervaring alleen nog maar beter worden met The Hungering Deep en, als het goed is, de wekelijkse events. Zin in!
     
  17. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Laatst bewerkt: 23 mei 2018
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Weer een zenuwslopend Solo-avondje achter de rug gisteren haha!!

    Wat begon als een simpel Solo-Gold-Hoarders avontuur, leidde al snel tot een schip dat naar mijn zin véél te vol lag met schatten. Het helpt niet wanneer je voordat je je eerste schatkaart-schat gevonden hebt op het eerste eiland, je al twee random captain-chests hebt gevonden en al een goed gevuld wrak hebt geplunderd. Nog voor ik de hele quest had voltooid wilde ik voor de zekerheid dus maar even langs een outpost gaan om wat goud te cashen!! Regelmatig schepen aan de horizon gezien, dus je weet maar nooit.

    Ik dus pomptidom naar de dichtstbijzijnde outpost. Geen schepen gespot daar, geen mermaids, dus voelde me veilig. Nadat ik de schedels had ingeleverd en aan de schatten wilde beginnen staat er opeens een random gast muziek te maken op de pier, terwijl ik net het land op spring met m'n captain's chest.

    'Kak' dacht ik, maar wat me al vaker heeft geholpen en gered werkte ook ditmaal. Vriendelijk wezen, samen muziekje maken, biertje doen, en veel spelers zijn heus zo erg niet meer. Ik m'n eerste captains chest ondanks aanwezigheid van die piraat ongehinderd ingeleverd maar wilde ook weer niet teveel van z'n goede wil vragen. Heb hem een Marauder's gegeven (zei netjes dankjewel!) en onder genot van m'n piratenmuziekje on ik rustig de rest van m'n ruim lossen. Werd even spannend toen hij met een gunpowderbarrel aan kwam zetten, maar dat bleek zijn geschenk voor mij te zijn!! Superlief!! Dankjewel gezegd en die ook netjes ingeleverd. Daarna zijn we samen op schattenjacht en piratenjacht gegaan. Niks gevonden en niemand gezonken maar toch een geslaagde reis gehad samen!

    Beetje vriendelijk doen wanneer het kan, is echt zo verkeerd nog niet!!


    [​IMG]

    Wat ik vaak hoor is dat Solo 'saai' is, maar het alleen/hulpeloos zijn zorgt imho ook juist voor een heleboel spanning!


    Graag zou ik eens met een crew van vier een Fort verslaan. Meer mensen hier die zin hebben om een keer [VANAVOND??] een avondje samen te varen? Er zijn nu private-ship-mogelijkheden in de game ingebouwd zodat randoms niet in je crew kunnen joinen.
     
    Nol, Maddmonkey en Barbabravo vinden dit leuk.
  19. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Gister dit spel voor het eerst gespeeld. Co-op met een vriend. Spel ziet er geweldig uit, evenals de gehele sfeer. We deden wel steeds hetzelfde, maar voor zover ik begreep was dat ook een beetje het kritiekpunt op dit spel? Dat je weinig variatie hebt in dingen die je kunt doen?

    Ik ben nog niet zo ervaren met het spel, dus.. heeft iemand leuke tips voor in het begin of dingen waar je extra op moet letten? Wat kun je bijvoorbeeld met je goud doen? Alleen je eigen piraat upgraden met kleding/wapens? Of nog meer?
     
  20. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Als ik er vanavond online ben, dan is het laat, maar je mag mij toevoegen voor een volgende sessie hoor :) Gamertag: NollieNL
     

Deel Deze Pagina