1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    The status Foxconn VP Luo Zhongsheng posted - and soon after deleted - on the site Weibo, which roughly translates to, ‘The OLED yield is only 60%! It looks like difficulty of special-shaped cutting is indeed great, the cost will not be cheap. Estimated iPhone 8 is not cheap'
     
  2. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Even een vraagje over de manier waarop je het beste je foto's kunt opslaan. Let op: ik wil dus graag de foto's en video's vanaf mijn iPhone 7 op de NAS zetten in de hoogst mogelijke kwaliteit.

    Alle foto's die je vanuit je fotostream naar je HDD sleept zijn die van dezelfde kwaliteit als je die vanuit je Foto's programma sleept wanneer je die rechtstreeks vanaf je iPhone naar Foto's zet op je computer? Ik heb het idee dat de kwaliteit van de foto's vanuit de Cloud/Fotostream van lagere kwaliteit zijn?! Ik doe het nu dus handmatig, dus ik maak een map op de mac in Foto's en zet ze daar vanaf de iPhone zelf naar de map en sleep ze dan in 1x naar de map op de HDD. Is dit de methode je foto's op de hoogst mogelijke kwaliteit op te slaan of is de Stream/Cloud 100% hetzelfde?
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Mijn vaders iPad 2 valt bij alle apps na een aantal seconden op zwart en start vervolgens op homescherm. Heb alle apps al een update gegeven en zijn iPad is ook up to date. Zit nu een beetje te googlen voor hem maar kan niet zo snel iets vinden, iemand een idee?
     
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Vanavond 19:00 keynote

    - iPhone X
    - iPhone 8/8+
    - Apple Watch Series 3
    - Apple TV 5
    - Release info iOS11
    - Airpods?
    - Homepod?
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kom maar op :D
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Verkopen
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Oke, ik wil mijn huidige MacBook echt kapot maken. Lightroom is zo gigantisch sloom, kan er echt weinig mee. Ik draai echt weinig programma's op mijn MacBook en heb meer dan helft van mijn geheugen nog over. Essentieel zijn LR en Photoshop die uitstekend moeten werken voor mij. Mid zomer wil ik een Mac gaan kopen, is dit een fijne 'upgrade'? Volgende is 400 meer voor mostly same hardware maar groter scherm, gooi daar weer 200 bij en dan pas lijk ik hardware wise een beetje te verbeteren.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    19:00 keynote
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    8GB ram is net te krap voor LR. 16GB vindt dat programma veel fijner.
    En is dat ding 21 inch? Dat kan echt niet meer in 2018.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Alright, dus sowieso ram geheugen moeten uitbreiden. Ik ga ook voor de 27 inch, is een stuk fijner. Even inlezen of er dit jaar niet een nieuwer model komt, anders volgende maand eentje kopen.

    Waar werk jij op?
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Op een zelfbouw desktop (Windows) met 32" scherm. Heb LR nu 5 uurtjes aanstaan en hij heeft zich al langzaam volgeslurpt met 5,1 GB aan ram-usage. Beetje Spotify ernaast, FB, whatsapp web en natuurlijk je OS nog, en je zit met 8GB al op een haperend systeem. Dus idd: ik zou minimaal voor 16GB gaan.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja gelukkig niet op gewacht want ik heb toch genoeg aan instapmodel 13". Wel benieuwd naar die nieuwe macbook die voor najaar verwacht wordt.
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik haal me nu gewoon een leuke 2015 13" mbpro tweedehands, want heb nu wel echt een nieuwe lappie nodig voor studie. En dan bekijk ik het over een tijdje nog eens als ze wat meer/betere keuzemogelijkheden hebben. 2k voor een 13" met de oerlelijke touchbar gaat me nu wat ver.
     
    Daz vindt dit leuk.
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb een 2010 model MacBook Pro, 2,66 i7, 8 GB, geupgrade vanaf 4GB geloof ik.
    750 GB HDD, deze is door mij vevangen. Vorige 500 GB HDD heeft de geest gegeven.
    1680x1050 High Res display.

    Nu doet sinds enige tijd m'n MacBook wat vreemd. Artifacts op het scherm, kernel panics als ik op de NVIDEA video kaart draai.
    Programma gfxCardstatus gedownload, en draai nu alleen maar op de interne Intel chipset. Hierdoor heb ik geen enkele kernel panic meer en geen vastlopers.
    Maar, de artifacts blijven wel. Tevens valt af en toe mijn wifi weg, maar dan simpelweg alleen voor m'n browsers. (Getest met Safari, Firefox en Chrome.)
    M'n torrent programma blijf netjes z'n verbinding behouden en downloaden.

    Na wat Google pogingen lijkt het erop dat naast m'n grafische kaart ook m'n LogicBoard de geest begint te geven.
    Zijn er mensen met meer ervaring met MacBooks die dat kunnen bevestigen?

    Ik heb even zitten denken om m'n LogicBoard te vervangen, maar een gereviseerde is al snel €300,- en dat vind ik m'n 8 jaar oude MacBook niet meer waard denk ik...

    Is er een markt voor 'kapotte' MacBooks zoals de mijne? Zo ja, wat voor prijs kan/moet ik dan aan gaan denken?
    (Misschien is verkopen via Marktplaats voordat ie helemaal zelfmoord pleegt op deze manier een beter plan.)

    @Grave @Rivanov
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Je moet sowieso niet het moederbord van een 8 jaar oude laptop gaan vervangen. Het anno 2018 nog zonder SSD moeten doen is helemaal crimineel.

    Of er een markt voor afdankertjes is weet ik niet, maar ik zou in ieder geval een nieuwe halen.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zou idd niet teveel meer investeren.

    Zet em op Mp en beschrijf em zoals je hier doet. Zijn vast handige klussers die er wel nog honderden euro’s in willen stoppen. Krijg je er nog wat voor en koop een iets nieuwere.

    Volgensmij komt er binnenkort weer een nieuwe MacBook versie aan. Dan mooie tijd om te upgraden. SSD erin en gaan met die banaan.


    Paar weken geleden mn 2009 Mac Pro de firmware ge-update van 4.1 naar 5.1 en High Sierra erop gezet (onder 4.1 kon dat niet) en nog een voordeel. Kan er snellere Xeons nu inzetten en sneller geheugen. Binnenkort dus die erin zetten, SSD erin en wat meer geheugen. Kan ie nog jaren mee. Is nog steeds een beest. Als ik zou willen past zelfs de nieuwste Nvidia kaarten erin. Maar game er toch niet op, dus dat ga ik niet doen.

    Maar wel cool om te zien dat Mn bijna 9 jaar oude Mac Pro de beste te upgraden Mac is. In al die jaren loopt ie nog steeds soepel, nog nooit een vastloper gehad.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    *Domme boy vraag

    [​IMG]

    iCloud staat aan voor alles wat op mijn bureaublad en documenten map staat. Ik wil dat uitschakelen, alleen als ik het zo lees delete ie het dus meteen van mijn laptop. Ik wil juist dat het van mijn iCloud gedelete is maar niet daadwerkelijk op mijn harde schijf van mijn Macbook. How? :+
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Even verplaatsen naar een map die niet met iCloud gesyncd wordt zoals je Music folder. Dan iCloud sync uitschakelen en je files weer terugzetten naar je Documenten en/of Desktop.
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    19:00 keynote
     

Deel Deze Pagina