Trouwens vraagje aan de kenners: is Black Panther nou echt veruit de beste Marvel film tot op heden? Is IW beter? Of Wonder Woman?
Nee hoor, gelijkwaardig aan de andere titels die je noemt. Vallen in de categorie goed. Ikzelf vind Guardians 1 de beste Marvel titel.
Hoe kan t dat die Black Panther dan zo moeilijk hoog scoort tov andere? Gevalletje politieke correctheid in recensie land zeker?
Ligt maar net aan de site waar je op kijkt, ik check liever beoordelingen van andere kijkers dan die van recensenten. Mijn top 3 tot nu toe zijn Thor Ragnarok, The Avengers & Guardians of the Galaxy. Alle 3 een hoger gemiddelde dan Black Panther op Moviemeter.
Dat heeft er vast mee te maken, maar op sommige punten zit de film wel beter dan gemiddeld in elkaar. In Black Panther werd de backstory van de slechterik geprezen bijvoorbeeld.
Black Panther is zeker een vermakelijke film ... maar scoort veel hoger omdat het een geheel zwarte cast heeft. Dat ligt nogal gevoelig in Amerika inderdaad. Toch is het één van de betere Marvel films ...
Het lijkt erop dat de lat bij marvel films gewoon lager ligt dan bij die anderen. Star Wars heeft bijvoorbeeld giga fanboys maar die zijn juist uiterst kritisch, al zal jeugdsentiment een hoop verklaren.
Ow en nu ik toch hardop aan het nadenken ben, veel marvel films nemen zichzelf ook niet zo niet serieus (ragnarok, die gare trailer hierboven). Nou was die slap stick humor van the last jedi ook niet echt een succesnummer maargoed. schijterwt out
Huuuuh. Die trailer hierboven vind ik juist tof. Ik vind juist die geforceerde humor niet leuk. Zoals in GOTG 2, die ging iets te ver af en toe
Marvel heeft gewoon veel meer krediet na zoveel geslaagde films, waar de DCEU 1.5 goede film heeft afgeleverd na 5 films. Daarnaast zijn Batman en Superman de 2 allergrootste superhelden in de geschiedenis, dus dan ligt het verwachtingspatroon wat hoger dan bij gasten als Guardians of the Galaxy, Doctor Strange en Ant-Man.