Gisteren weer een toffe random encounter gehad. Stond op het punt om weg te varen op m'n eerste solo-missie van de avond toen er een sloop aanmeerde. Sprong een mannetje uit, dikkertje, en omdat het het begin van de dag was, ik weinig te verliezen had e.d., verwelkomde ik hem met muziek. Hij droeg een mooie schedel bij zich en leek blij dat hij niet platgschoten werd. We praatten niet maar hij volgde me naar m'n schip. Zette z'n schedel bij m'n stuur en ging lekker op het dek zitten. Gaf aan dat de schedel betaling was om mee te liften met me op mijn avonturen. Prima wat mij betreft! Hij was niet-gewelddadig naar mij, dus ik in eerste instantie ook niet naar hem
Bleek een behulpzame en genereuze schattenzoeker te zijn, met wat licht-alcoholistische trekjes gezien de keren dat hij m'n dek onderkotste. Aan z'n kleren en wapens was duidelijk te zien dat hij al héél veel schatten had gecashed, dus dat zag ik als een teken dat hij niet super-agressief zou zijn wanneer ik ergens een schatkist zou opgraven, durfde het wel aan om hem mee te nemen!
Terwijl ik de eilanden afstruinde naar de missie-schatten, dook hij tegelijkertijd nog meerdere specerijen en nog een extra schedel op de eilanden. Al met al was het laadruim dus behoorlijk goed gevuld toen we naar de outpost vaarde, meerdere schedels, captain's chests en zo'n huil-schat (zorgden er samen voor dat het schip niet zonk). Begon hem toen we de outpost naderden natuurlijk beetje te knijpen, maar had me voorgenomen niet de eerste te willen zijn die een schot naar de ander lostte.
Lang verhaal kort: hij liet me ongestoord alle schatten inleveren, zonder zelf iets in te willen leveren.
Zo'n (behulpzame) verstekeling aan boord leverde mooi wat extra spanning op, en extra schatten!
Klik om te vergroten...