[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Monsterhunter PC 60 FPS! Hier heb ik op gewacht! :)

EDIT:

Dead Cells is uit. Ziet er puik uit! :)

Laatst bewerkt: 7 aug 2018
    RO3Li vindt dit leuk.
  2. RO3Li

RO3Li KUTFORUM

Leuk Bevonden:
    402
    @Zifnap mhw heb ik ook gehaald voor pc. Keer samen Coop spelen?

3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Lijkt me leuk, maar ik heb hem nu nog niet. Staat op mijn lijstje though. ;)

Zal je even een friend invite sturen. Gaat tegenwoordig met een link begrijp ik.

RO3Li vindt dit leuk.
  4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Mooie reviews voor Dead Cells. Jammer dat het dan zo prijzig is voor een indie downloadable game. 25 euro. Voor dat geld pak je een briljante AAA game uit de budgetbakken.

Vorige generatie waren die indies toch een stuk aantrekkelijker geprijsd.

Oh ja, Disgaea 5 Complete Edition nu 40 euro in de store. Lijkt nieuwe vaste prijs ipv aanbieding, dus met een beetje geluk over een paar maanden richting 20 euro ofzo.

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    .....een nieuwe game met een oude vergeijken qua prijs...das raar, indie of niet.

Vorige generatie waren de Indie games ook grotendeels crap.
    Tegenwoordig zit er wat meer kwaliteit in een indiegame, wat ook invloed heeft op de prijs.

6. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Vind je? Ik heb 25 euro te besteden. Ik kan nu besluiten om Dead Cells te kopen, prima game, hoge scores, en nieuw, of ik loop naar de winkel, en haal Fallout 4 GOTY voor 15 euro, en Dishonered 2 voor 8-10 euro. Beide 'oude' games, maar ik heb ze niet gespeeld, dus voor mij zijn ze net zo nieuw als Dead Cell. En scoren ongeveer even goed.

Ik zeg niet dat Dead Cells geen 25 euro waard is, maar het gaat om de keuzes die je hebt als consument, en als je voor diezelfde 25 euro betere alternatieven hebt, dan is het voor mij persoonlijk een aankoop die moeilijk te rechtvaardigen is.

Onzin. Die verhouding tussen kwaliteit en crap ligt redelijk gelijk als destijds, waarbij het meeste 'meh' is, en er ook pareltjes tussen zitten. Vorige gen waren dat games als Journey, Limbo, Super Meat Boy, ilomilo, Motorstorm RC, Trials HD en Evolution, Shadow Complex, Fez, Braid, Stacked, etc etc, en die waren meestal gewoon rond de 10 euro, nieuw. Dat was destijds de standaardprijs. Nu is de standaardprijs al snel 20 euro, of de game nou goed is of niet.

Kijk, ze zijn vrij om te vragen wat ze willen natuurlijk, maar een groot deel van het succes van downloadable games last-gen, kwam door het hoge 'impulse buy' gehalte. Voor 10 euro neem je nou eenmaal net even iets sneller een gok met een game waarvan je niet weet of je het leuk gaat vinden en echt gaat spelen. Met downloadable games die 20 euro kosten, is dat 'impulse buy' aspect compleet verdwenen, want zoals gezegd, dan concurreren ze opeens met games als Battlefield 1 Revolution, en Dark Souls 3, en Batman Arkham Knight GOTY, etc etc.

Dead Cells ga ik voor 25 euro echt niet kopen. Ik wacht heel rustig af tot de game over een half jaartje ofzo richting 10 euro gaat. En dan is alle hype natuurlijk weg, dus dan overweeg ik de aankoop even, en is het afwachten of ik dan ook daadwerkelijk tot koop overga.

Als ze die game nu voor 10-15 euro hadden aangeboden, icm met momenteel de prima scores overal, dan krijg je zeer positieve word-of-mouth, gaan dus veel meer mensen NU tot koop over, en ben ik persoonlijk van mening dat je 1: veel meer games verkoopt, 2: ook veel meer verdient ipv nu met die premium prijs, en 3: je krijgt daarmee een schare fans die achter jouw game en achter jouw studio gaan staan (wat je bijvoorbeeld terugziet bij een developer als CDProject, die altijd kwaliteit en waar voor je geld levert, en wil dat zoveel mogelijk mensen van hun games genieten in optimale vorm en zonder greedy gezeik, en de community schaart zich vervolgens helemaal achter zo'n studio en de games die ze verder uitbrengen...)

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Niet iedereen redeneert hetzelfde YL. Wanneer de kwaliteit hoog is, vind ik de prijs van ondergeschikt belang. En dat geldt overigens ook voor de speelduur. Het gaat mij niet hóe kostbaar iets is, of hoeveel bang for buck het oplevert. Ik wil gewoon de beste/hoogste entertainment waarde zien.

Natuurlijk kan ik dit argument ook hanteren omdat ik eenmaal geld heb. Genoeg om tientallen fullprice spellen in een maand te kopen. Maar wil ik dit ook? Nee, want daar heb ik geen tijd voor en dan koop ik waarschijnlijk vanzelf ook weer craptitels.

Bottom line: ik ben heel kritisch op mijn aankopen maar de prijs is zelden een bepalende factor. Als ik iets nu *moet* hebben koop ik het gewoon. Gelukkig ben ik zelden een impuls koper. Heb ik geen tijd (kan ook door andere games komen), dan koop ik nu niet. En craptitels koop ik natuurlijk nooit.

Wanneer je een game afkeurt op prijs of prijs/uur mis je wat mij betreft iets essentieels in het maken van je keuze. Namelijk: spelplezier. *Dat* zou altijd de belangrijkste factor bij een aanschaf moeten zijn. Tenzij je natuurlijk aan de onderkant van de samenleving leeft of een extreem arme student bent. Maar wat doe je dan uberhaupt met een console/pc? Dit zijn immers luxe producten.

WorkingTitle vindt dit leuk.
  8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dead Cells:

Monster Hunter World (PC):

9. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    1: Ik keur de game absoluut niet af, alleen ik geef aan dat voor veel gamers budget een rol speelt, en wanneer je de game dus voor 25 euro uitbrengt, het automatisch strijdt met andere games van die prijs en minder.

2: Met je notie dat een console/PC luxe producten zijn wanneer je niet veel geld hebt, ben ik het pertinent mee oneens. JUIST voor armere mensen is gaming een ontzettend goedkope hobby om toch de dagen door te komen, wanneer je vaak al geen geld hebt om uit te gaan, uit eten te gaan, op vakantie te gaan, etc etc. Voor 15-20 euro haal je al snel games uit de budgetrekken waar je vele maanden, zoniet jaren, plezier aan kunt beleven, en dat plezier ook kunt delen met anderen in je huishouden/vriendengroep. Ik ben opgegroeid in een arme buurt, en voor velen biedt gaming gewoon een prima betaalbare escape.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Waarom zouden andere vormen van uitgaan of hobbies duur zijn? Gaming is vooral goedkoop wanneer je goed op de aanbiedingen let, maar uiteindelijk blijft het een luxe product.

Ik vind dat je teveel in scheve vergelijkingen vervalt. Fallout 4 van 8 euro vergelijken met Dead Cells van 25 euro lijkt een relevante vergelijking, maar dat is het totaal niet. Dat begint al bij het genre: ik wilde een metroidvania, niet een shooter met RPG invloeden. Dead Cells dus. Misschien was een vergelijking tussen DOOM (nu ook in de aanbieding voor 10 euro dacht ik) en Fallout 4 beter geweest. In ieder geval zijn het allebei FPS games. Maar in die vergelijking ben ik weer niet geinteresseerd in de RPG elementen van Fallout 4 en wil ik puur knallen. DOOM dus.

Games zijn zelden gemakkelijk onderling te vergelijken. De beste vergelijking heb je nog bij games binnen hetzelfde genre, met zoveel mogelijk dezelfde stijl. Twee RPGs tegenover elkaar of PES vs FIFA. Mijn punt is echter vooral dat prijs nog steeds een oppervlakkig uitgangspunt blijft, in de situatie dat je voldoende geld bezit om één of meerdere luxe producten te kopen. Dan komt het puur aan op: 1) hoe graag wil je een specifieke titel *nu* spelen en 2) heb je vrije tijd om aan je hobby te besteden. De enige situatie waarbij ik hoofdzakelijk op de prijs zou gaan letten is wanneer ik zelf krap bij kas zit, wat voor mij niet geldt. De hoogte van de prijs van het spel is dan zeker een bepalende factor.

Dus als ik Dead Cells *nu* wil spelen voor 25 euro (wat ik nog steeds een redelijke prijs vind), dan heb ik dat er graag voor over. Daar heeft een klein team namelijk hard voor gewerkt en het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van het eindproduct.

EDIT: Steam prijs van DC is trouwens nu tijdelijk 20 euro (20% korting). Dus tel uit je winst.

Laatst bewerkt: 8 aug 2018
  11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

Yi-Long vindt dit leuk.
  12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja vind ik, ook na je lange verhaal.:+

Een game die net uit is, is altijd duurder. Punt.
    Dus niet te vergelijken.

Als we een jaartje verder zijn, en deze game ligt voor een 10tje in de budgetbakken, dan mag je gaan vergelijken.;)

13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    De vergelijking die ik probeerde te maken was meer tussen downloadable games last gen, die voor een impulse-buy bedrag nieuw uitkwamen, dus 10-15 euro maximaal, en downloadable games die NU nieuw uitkomen, voor 20-25 euro.

Ik denk namelijk dat je uiteindelijk als developer, vooral wat betreft niche-genres, gewoon meer gaat verdienen met een nieuwprijs op 10-15 euro, want veel meer verkopen, dan dat je nu gaat verdienen wanneer de prijs 25 euro.

Nieuwprijs van AAA-titels is trouwens niet gestegen vergeleken met last-gen. Maar nieuwprijs van downloadables games is nu 50-100% hoger....

14. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.348
    Nu het toch over Dead Cells gaat vond dit wel opmerkelijk.

Reviews for indie action game Dead Cells began to roll out yesterday, and while the Metroidvania has been well-received by critics, an assessment by the leading video game website IGN quickly drew controversy due to its similarity to an existing YouTube review of the game. By Tuesday night, IGN announced it had “parted ways” with the editor responsible for its plagiarized review.

On July 24th, YouTube channel Boomstick Gaming uploaded a four-minute overview of Dead Cells, a roguelite that it praised for its unique marriage of combat and exploration. With 16,000 followers, Boomstick Gaming is a small channel that averages under 5,000 views per video. IGN, on the other hand, is the biggest gaming website on the internet, and its YouTube channel has around 10 million subscribers.

Alsof het mensen niet opvalt online.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    @YL: En misschien was de nieuwprijs van indie games vroeger wel aan de lage kant en ligt deze nu meer in line met wat je van een kwaliteitsproduct kunt verwachten. 20 Euro is geen onneembare berg als het over uitgaven gaat.

Gelukkig hebben ze die editor al weggestuurd.

De gelijkenissen zijn idd opmerkelijk! Wat zou die persoon gedacht hebben???

Laatst bewerkt: 8 aug 2018
    Servantes vindt dit leuk.
  16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
  17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
  18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

EDIT: 1:44:40 -> Shimbori (creative director DOA) himself stapt in de vechtring om Sonic Fox op z'n snufferd te geven. :D

Laatst bewerkt: 9 aug 2018
    RO3Li vindt dit leuk.
  19. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.348
    Harada ook bij Tekken 7.

Zifnap vindt dit leuk.
  20. RO3Li

RO3Li KUTFORUM

Leuk Bevonden:
    402
    Laat dead or alive maar komen volgend jaar februari, ziet er echt goed uit. Hoop alleen dat ze niet verplichte seasonpass in gaan voeren of iets dergelijks. Als ze het zoals sfV houden dat de chars unlockable zijn met ingame fightmoney dan is het goed.

Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina