1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] FIFA 19

Discussie in 'Games' gestart door Daz, 9 jun 2018.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Johachnaard:lol:
     
  2. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Zal de popcorn erbij pakken.

    En ondertussen speel ik een paar potjes PES.
     
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Blijft een vermakelijk, jaarlijks terugkerend patroon. Steeds weer dezelfde PES-fans die - in aanloop naar de nieuwe FIFA en PES - zich melden in het FIFA-topic om daar hun kritiek komen uiten over FIFA.

    Ik wacht alleen nog op uitspraken over PES zoals "the King is back" wat elk jaar weer tegenvalt.
     
  4. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ach ja elk jaar blijft het een voetbal spel met minimale verbeteringen en veranderingen. En opzich zou het wel is goed wezen dat PES over Fifa heen denderd, zodat EA zich ook weer wat meer gaat inzetten voor Fifa. Beide games heb ik over het algemeen altijd met veel plezier gespeeld. Beide hebben zijn plus en minpunten.

    Het enigste wat ik jammer vind dat EA haast nog alleen maar met FUT bezig is en daar stoor ik me nog wel is aan. En konami moet gaan uitkijken dat ze zometeen niet precies dezelfde richting op gaan.
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind juist het hele "fanboyism" gebeuren een beetje te ver gaan. Waarom mag ik niet kritisch zijn, zonder dat het meteen onder de noemer "fanboy" wordt geschaard?



    Als ik een Audi rij, mag ik dan geen kritiek hebben op BMW of Mercedes? Wat is dat nou voor kleinzielige onzin. Allemaal fantastische automerken, de één wat luxer, de ander wat sportiever en de ander met het beste rijgedrag.

    FIFA doet heel veel goed, maar ze verbeteren niet de dingen die voor mij en veel anderen belangrijk zijn. Ik snap niet dat ik dat niet mag zeggen? De game staat in mijn ogen nu al een paar jaar stil. Er komen nieuwe modi bij, hartstikke leuk en aardig, maar ik wil dat de gameplay (en dan met name de AI) verbeterd wordt. Dat de ballphysics worden verbeterd en dat de scripting wordt geminimaliseerd. Dat mag ik toch zeggen?

    Ik zou willen dat ze bij Konami eens iets gaan doen aan die crappy menu's, de laadtijden, het commentaar und so weiter. Maar dat wordt niet gelezen. Nee zodra je iets negatiefs uit over FIFA ben je een PES-fanboy..... Echt te kansloos, maar ook wel weer grappig.... :lol:
     
    Dranx vindt dit leuk.
  6. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Dat is andersom toch precies hetzelfde. Je ziet het pes mensen ook doen. Moet je eens op Insidegamer kijken naar een knakker die vroeger Kezman heette daar. Maar het gaat inderdaad nergens over. Net als je interpretatie over die drie automerken zou het zomaar kunnen dat een ander er weer anders over denkt.

    Ik vind het zelf vaak storend dat persoon A over iets een mening heeft en gevoelsmatig eigenlijk licht positief is over een game, auto, onderwerp en zeer positief over het andere... vervolgens komt er een (online) gesprek en heeft Persoon B of C een omgedraaide voorkeur. En pardoes vind Persoon A de game, onderwerp, auto waar hij licht positief over was ineens helemaal poep om de mening even kracht bij te zetten. Het gesprek is al gauw verloren want persoon B en C voelen zich haast genoodzaakt hetzelfde te doen. Jammer...

    Anyway, Ik ben het volkomen met je eens dat FIFA dringend zaken moet aanpassen. Bij het zien van de eerste gameplay beelden van 19 krijg ik weer de 16,17,18 vibe. En per deel heb ik de game steeds iets sneller naast me neergelegd. Ik geef net te weinig om FUT om het echt heel tof te vinden en EA maakt dit per jaar belangrijker.
    Overigens koos ik al sinds 2009 FIFA over PES terwijl ik dat de 12 jaar ervoor schier onmogelijk had geacht. Echter als ik dan nu de verbeteringen van PES zie wordt dat voor mij steeds een beetje beter. Ik stoor me nog steeds aan de visuals van het gras wanneer de game spelende is. Maar de tussenfilmpjes en het publiek zien er puik uit voor mij. Qua gameplay heb ik iig het idee dat ik echt wat anders speel. Dit laatste mogelijk vooral doordat ik de laatste jaren weinig Pes gespeeld heb.
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Hier een gameplay video m.b.t. House Rules van Tweakers:

     
    ageQned vindt dit leuk.
  8. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Hoorde onlangs van een vriend die in de game industrie werkt dat EA Nederland een exclusieve deal heeft met Albert Heijn dat ze FIFA 19 al 3 dagen voor de release mogen verkopen. Ik vermoed dat hij wel voor een een duurdere prijs zal worden verkocht dan de adviesprijs.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    FIFA14-15 waren prima, maar laatste jaren geef ik toch weer de voorkeur aan PES, qua puur voetbalgevoel.

    FIFA doet ontzettend veel goed, vooral als je kijkt naar de hoeveelheid content, licenties, modes, vrouwenvoetbal erbij, het commentaar, de muziek, etc etc. Allemaal uitstekend.

    Het is ook geen kwestie van 'de ene game is geweldig dus de ander is bagger'. FIFA is gewoon (nog steeds) een goede game.

    Alleen persoonlijk vind ik PES de laatste jaren gewoon net iets lekkerder voetballen, en ik vind de nieuwe FIFA delen niet meer zo geweldig als FIFA14 en 15, qua gameplay. Vooral in FIFA18 vond ik het scripting gewoon vaak iets te duidelijk en dus storend aanwezig.

    Maar goed, ik begrijp dat wanneer je al jaren FIFA speelt, die overstap naar PES flink wennen is, en andersom ook.

    FIFA is ook zo'n serie die bij een groot publiek puur en alleen verkoopt op naam: Dat zijn mensen die maybe 2-3 games per jaar kopen, verder geen recenties ofzo lezen of het gaming nieuws volgen, dus of FIFA19 nou een 6 of een 9 scoort straks, die mensen lopen op dag 1 de MM/Gamemania binnen en kopen dat spel en gaan er een jaar lang prima plezier mee beleven. Call of Duty heeft ook zo'n zelfde groep vrij loyale fans. Kun je ze van alles vertellen over Battlefield, Overwatch, Battlefront 2, whatever (mooier, groter, leuker, meer content, betere balans, meer afwisseling, gratis DLC, etc etc), maar tja, die halen hun schouders op en gaan gewoon weer voor Call of Duty. Moeten ze uiteraard zelf weten, maar soms is het wel zonde als je vrienden met een dure PS4 aankoop ziet, en vervolgens hebben ze oogkleppen op voor al het moois dat er beschikbaar is voor hun systeem, en daarna klagen ze dat ze bijna niet meer gamen...(!)
     
    rubenpol007 en Yellow 13 vinden dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Yi-Long : Vooral je laatste stuk maakt erg duidelijk hoe de hedendaagse industrie is. Mensen kopen het op een manier van: ''Hey, de nieuwe FIFA of nieuwe COD is uit, gauw kopen.'' Het bekendste fenomeen daarin zijn de nachtelijke lanceringen hier en daar. Nu is in FIFA de CL erbij gekomen, maar ik denk dat het vooral bij de licentie zelf blijft, met de bekende tune er nog bij. Bij alle grote licenties zie je dat, dat mensen het bijna blindelings kopen omdat het officieel is, de bekende namen, of erger nog wat je soms ook mensen hoort zeggen: ''Het echte gevoel.''

    Toegeven: Ik was er ook jarenlang blind voor, maar de stroperige manier waarmee nu hier en daar aanpassingen worden gemaakt in de grotere titels, dat pik ik niet zo snel meer. Ik wacht liever nog even tot FIFA 2023 of zoiets voor ik er weer één koop en zelfs dan betwijfel ik nog of er bij dat soort licenties echt een baanbrekende verandering heeft plaatsgevonden. Het is typerend en dan lopen studio's als Acti en EA ook makkelijk binnen.

    Met Acti zie ik het in World of Warcraft ook: 10 euro vragen om een naam te veranderen, 25 om naar een andere server te verhuizen met je main character. Triest, maar je moet het tegenwoordig voor een echt goede game steeds meer hebben van een kleine studio zoals Warhorse. Kingdom Come is een game, wanneer die technisch helemaal klaar is, wat al een behoorlijk eind zo is, die je echt jaren kan spelen en waarbij je nog veel goede content krijgt waar je lange tijd mee vooruit kan.

    Bij de echt grotere studio's zie je dat minder en minder. Met de laatste expansion van WoW, niet degene die net uit is, was ik na een paar maanden ook al klaar en zwaar geïrriteerd, dat ik nu wel voorzichtiger ben welke game ik om welke reden ga aanschaffen. Het goedkope en makkelijk geld willen innen van de grotere studio's heb ik nu wel door en i.t.t. het grote publiek ben ik dat wel behoorlijk zat; want ik wil niet meer zo blind overkomen zoals dat grote publiek. Het is te makkelijk en dat zou niemand moeten pikken, met wat voor licenties dan ook.
     
  11. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Ik denk dat dit over de ''champions editie'' gaat. Deze geeft spelers vanaf 25 september toegang, ipv 28 september. Dit geldt digitaal net zo.
     
  12. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Oh dat zou goed kunnen, ik was in de veronderstelling dat het voor alle edities gold.
     
  13. AgentSmith

    AgentSmith Guest

  14. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    AgentSmith vindt dit leuk.
  15. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    FIFA 19 is nu te spelen via ea access.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat is die demo karig zeg! 8)
     
  17. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    En wat zijn de bevindingen van FIFA 19?
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    [​IMG]

    Wanneer je Cech een nieuw contract wil geven..... EA GODDAMN.
     
    Dranx, Yellow 13, Tim en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Erger nog vind ik dat dat scherm, waar je naar kijkt in zijn profiel bijna een 1 op 1 kopie lijkt te zijn met hoe ze dat deden in FIFA 18. Ik vraag me echt wel eens af of er überhaupt wel wat veranderd is in FIFA 19.
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik kan heel kort op je antwoord reageren. Elk jaar is het hetzelfde Geel. Ultimate Team is alles voor EA.
    Dit jaar is er niks veranderd, ja, een nieuwe skin over het menu in Career. Voor de rest 0,0. Oja en je kunt champions league spelen.
    Career en Pro Clubs worden al jarenlang genegeerd, met hier en daar sporadische minimalistische veranderingen.

    En toch blijf ik die game kopen.. Heb overigens zelf he-le-maal niets met FUT. Vind het zelf dom dat e-gamers met FUT spelen en niet met gelijkwaardige teams/spelers waar het echt op skill aankomt. Kut spel.

    Waarom koop ik dit nog? Oja voor Career en tegen een maatje van me en Pro Clubs met @ArtificialFaith
     
    ArtificialFaith en Yellow 13 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina