1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Battlefield V

Discussie in 'Games' gestart door Alexknl, 21 mei 2018.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Wanneer kun je beginnen?
    De bèta gaat open voor het publiek op 6 september en loopt tijdelijk. Dus zeg tegen je vrienden dat ze wakker moeten worden als het september is geworden.

    De pre-load begint op 3 september om 08.00 UTC.

    Hoe kan ik eerder meespelen?
    Als je een abonnement neemt op EA Access, Origin Access, Origin Access Premier of vandaag een exemplaar van Battlefield V pre-ordert op de pc, Xbox One of PlayStation 4, krijg je vanaf 4 september eerder toegang tot de open bèta.
     
    Santino vindt dit leuk.
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Beta is voor iedereen vanaf 6 september. EA Access leden mogen vanaf 4 september. Heb ik ergens gelezen, pin me er niet op vast.

    Edit: reeds bevestigd hierboven.

    Heb wel veel zin in dit spel!!
     
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    [​IMG]

    Toch jammer dat het er niet meteen op release is.
     
  4. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Heb ook erg veel zin in de game alleen wat is nou de hele hetze tegen de game? Heb het niet echt gevolgd. Niet dat ik de game straks koop en niemand in de servers kan vinden.
     
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Tsja helaas heb je van die pietlutten die over realisme en authenticiteit gaan zeiken betreffende de hele WW2 setting. Schei toch uit.. Het is maar een game mensen.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Het was vooral dat de CEO het ging goedpraten dat er vrouwen e.d. in mee deden? En iedereen die het daar niet mee eens was onopgeleid noemde? Dat schoot voor (schijnbaar) vele in het verkeerde keelgat. Als ze gewoon gezegd hadden "yo super leipe onrealistische shooter met een WW2 tintje" was er minder aan de hand geweest dan dat social justice gezeik wat ze nu hadden.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Geruchten

    Battlefield V's pre-order have already soldout Titanfall 2's week one sales and pre-orders
    - EA considering making that Battle Royale mode free to play and give BFV owners bonuses
    - Also considering to include a remaster of Battlefield Bad Company 2 (as post-release content)

    So yeah, interesting. For folks who can't listen to it. It's from the same guy who gave them accurate info about EA for e3 before, but grain of salt and all.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421


    RAY TRACING MOFOSQ!

    ….


    Oh, het werkt nog niet zo goed.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Gaat over het volgende:

    De game pretendeert een realistische wo2 shooter te zijn.

    Maar de nadruk ligt heel erg op Squads vol vrouwen waarvan 1 met een robot arm in trailer werd getoond.

    In wo2 streden heel weinig vrouwen. Ze hielpen wel veel als verpleegster en speelden op die manier een belangrijke rol.

    Vrouwen in games is het probleem niet. Zelf niet LBGT. Kijk maar naar Last of us met Ellie of naar Ciri uit Witcher. Niemand valt daarover.

    Probleem is het door de strot duwen van linkse politieke moraal waar vrouwen een heldenrol gedwongen moeten krijgen. Ten kostte van historische realiteit.

    De CEO had een heel mooi verhaal over zijn tiener dochter die vroeg: waarom kan ik in Fortnite als vrouw spelen maar in veel oorlog shooteters niet? Ik kan mij niet identificeren. Zijn vrouwen dan niet belangrijk? Toen werd het zijn missie om vrouwen op de voorgrond te zetten.

    Een aantal gamers viel hierover en gaf hun mening. Je mag immers een mening hebben toch?

    Toen noemden de CEO iedereen met deze mening seksistisch, dom en zielig. En zei letterlijk: als het je niet aanstaat, dan koop je de game toch niet? Mij interesseert het geen reet als je de game niet koopt.

    Daarom willen veel gamers de game niet kopen omdat ze niet wensen te worden neergezet als nazi. Want dat woord werd nog net niet gebruikt.

    Daarnaast hebben ze de schijn tegen omdat die CEO inmiddels weg is.

    En EA had dit niet alleen met deze game. Bij Mass Effect en Dragon Age wordt gezegd dat vrouwelijke.personages met opzet minder aantrekkelijk zijn gemaakt om niet te sexualiseren. Dit resulteert in party members met kort pittige kapsels en bredere gezichten.

    Grote groep gamers vindt dat gamen een medium van ontspanning is waar politiek buiten moet blijven.

    Is voor mij geen reden het spel niet te halen maar vind het wel irritant. Laten we dit eens toepassen op een andere setting. Wat zou je ervan vinden om een game te spelen die zich voordoet als realistische strategie game in feodaal Japan. Je stuurt hierbij legers met Samurais aan. In de campaign heb je vanwege diversiteit ook meerdere vrouwelijke generaals waarvan 1 een moslima met hoofddoek is en 1 roodharige Britse generaal. De laatste is ook nog gay wat ook nog erg benadrukt wordt zodat iedereen zich kan identificeren met de karakters.

    Deze komen terug in cutscenes en de generaals die je aanstuurt op het slagveld. Verandert dit iets aan de gameplay? Nee zeker niet. Maar het haalt wel een deel van de immersie weg van feodaal Japan.
     
    UpInSmoke0611 en Yellow 13 vinden dit leuk.
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mooiste vond ik nog de opmerking van die dev dat zijn dochtertje ook wil spelen maar wel als vrouw :')

    Imo hoeft die cosmetic rommel en br niet. Is voor mij dan ook niet ouderwets Battlefield spelen. Niks voor mij. Laat hem dan ook mooi liggen.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    @BigSyke : Je verhaal en mening mag dan een beetje tldr zijn, maar het is wel verhelderend en duidelijk en iedereen hier zou je post dan ook even de moeite en aandacht moeten geven.

    Zelf totaal geen moeite met het feit dat er in bepaalde games, bepaalde type mensen zitten, maar wat je zegt dat het door je strot geduwd word klopt inderdaad wel.

    Straks krijgen we in een game nog Eva Braun aan de macht... sorry... grapje, was niet serieus. Historische correctheid is belangrijk omdat mensen anders een totaal verkeerd beeld krijgen van wat er werkelijk is gebeurd.

    Je ziet het al steeds meer dat jongeren van tot 25 jaar al weinig tot niets meer weten van de oorlog. Stel je dan eens voor dat je deze game speelt, met de uitspraak van realisme in het achterhoofd.

    ''Ja, want de vrouw met de mechanische arm was echt een heldin in de oorlog. Ze had een Medal of Honor moeten krijgen.'' Zie je dat al iemand zeggen??? Ik wel straks en dat zou gezien het het meeste bloederige en zwaarste conflict aller tijden was niet mogen gebeuren. @Maddmonkey geeft al aan hem links te laten liggen, dus ik denk op basis van jouw post Syke dat ik dat ook maar doe.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    En ik trek me er niks van aan en ga me er gewoon mee vermaken :')
     
    MAD 1976 en Alexknl vinden dit leuk.
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ik ben gestopt met lezen bij robot arm.:+
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik vind het prima dat er vrouwen in zitten. Zelfs vrouwen met cyborg-armen.

    Ik vind het ook prima dat zielige nek-baarden de game daarom links laten liggen: Mooi. Kom ik ze ook niet tegen online. Ga lekker CoD of whatever spelen.

    De game pretendeerde nooit een realistische shooter te zijn, anders zou je maar 1 kut leventje hebben, en zodra iemand je afknalt respawn je niet meer. Het vindt plaats in een realistische setting, maar that's it.

    Ik vraag al jaren dat games als deze character-creators toevoegen zodat je met je eigen avatar kunt rondrennen. Gevolg daarvan is idd dat je dan ook vrouwen en Asians en whatever rond zult zien rennen. Als je daardoor 'uit de game' gehaald wordt terwijl je in je stoeltje onderuit gezakt zit met een glas cola en bak chips naast je, so be it...(!)

    Maar goed, sommigen zijn zo overdreven bang voor hun zogenaamde SJW bogeyman, dat ze helemaal nergens meer tegen kunnen en alles aanvallen...

    Prima. Laat ze er maar lekker wakker van liggen. Laat ze maar huilen en schreeuwen. Laat ze maar boycotten. Het is vrij sneu gedrag allemaal, en des te eerder de gaming industrie die groep gamers compleet links laat liggen, des te beter....
     
    Jorrie en Servantes vinden dit leuk.
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Jij hebt het alleen over online.

    Daar ligt het probleem niet. Ook niet met maken van een eigen karakter.

    Het gaat hier om de campaign. Ik snap als je fan bent van de Battlefield serie en de historische setting dat je graag realisme ziet in het verhaal.

    Los daarvan wil je een goed verhaal waar je niet linkse propaganda door de strot wordt geduwd.

    Voor de ene persoon telt alleen gameplay voor de ander is het spelen van de campaign net als het beleven van een film.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Zijn er erg veel mensen die Battlefield voor de campaign kopen? Die valt namelijk al jaren tegen, en volgens mij was BF1 zo'n beetje de eerste campaign (in 6-7 losse onderdelen) die enigzins acceptabel genoemd werd.

    Diezelfde mensen die nu lopen te meeuwen dat het 'onrealistisch' is, zouden de game niet eens kopen wanneer men opeens Frans en Duits zouden horen, ipv Engelse stemmen met een Frans/Duits accent...

    En BTW, je hebt het over 'linkse propaganda', in een shooter waarin oorlogsgeweld en de Westerse rol daarin verheerlijk wordt tot entertainment...(!)
     
  18. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  19. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Gaaaaaaaaaaaaar
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Jammer inderdaad maar als je kijkt welke features er nog allemaal miste, dan is het niet een heel raar besluit.
     
    Servantes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina