1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Discussie in 'Games' gestart door Davey666, 8 aug 2017.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Eens. Irritant. Enige minpuntje imo aan deze game.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Zie de bonus tip aan het einde van de vid. ;)
     
    TeeJay vindt dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Hoe gaat het met de game heren? Ben nog steeds super geinteresseerd in deze titel. Hoop ergens in de komende maanden een gaatje in mijn backlog te vinden voor deze titel, want ik heb echt wel zin in een Dragon Quest. Gameplay ziet er in ieder geval geweldig uit. Sommige games zie ik filmpjes van en dan verdwijnt mijn interesse beetje bij beetje. Bij Dragon Quest is dat totaal niet het geval.
     
  4. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nog steeds vind ik het een geweldige game. Helaas beetje weinig tijd deze week.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Er is volgens mij iets mis met de PC versie. Als ik de settings wil instellen, kan ik niet meer terug naar het menu van settings en savegame maken, dus helemaal aan het begin van de game. Wanneer ik dus esc druk, dan zou die dus naar het vorige menu moeten gaan, maar kiest Steam ervoor om mijn game af te sluiten met de mededeling dat de progressie dan verloren gaat. Vreemd, meer mensen dit probleem of probleem gehad?

    Edit: En in game ook al geen menu's waar ik naar toe kan. Ik kan niets wijzigen zonder de game naderhand te moeten afsluiten. :'-(
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2018
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Easy Allies ftw!
     
  7. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Heb nu zo'n 20 uurtjes op de teller staan, en ik heb nog steeds het idee dat ik net pas ben begonnen. Ik ben compleet hooked, moet ik zeggen :+. Ik heb dit weekend enorm veel gespeeld.

    Tot nu toe is het gewoon een vertrouwde Dragon Quest game zoals we die gewend zijn, met een aantal pluspunten ten opzichte van de oudere games. Ik vind het zelf heel fijn dat het niet lastig is om enemy encounters te vermijden. Zorgt ervoor dat je lekker een gebied kunt verkennen zonder al te veel lastig gevallen te worden, en constant gedwongen battles moeten doen (zoals je met random encounters zou hebben) zorgt er ook voor dat je al snel overleveled zou zijn.
    Exploration is een van de belangrijkste aspecten van Dragon Quest voor mij, zo niet het belangrijkste aspect. Grootste gedeelte van mijn plezier haal ik uit het rondstruinen over de wereld op zoek naar items, monsters, andere dingetjes :+. Deze game is zo schitterend, dat het absoluut geen straf is om alles lekker uit te pluizen. Framerate is tot nu toe ook lekker stabiel, al had ik die liever op 60 frames gezien.

    Als ik iets kort samenvattend zou moeten zeggen, is het gewoon dat de game lekker vloeiend verloopt. Ik had bij deeltje VIII nog wel vaak het idee dat het allemaal vrij traag ging. Bij XI zijn er toch een hoop factoren die samen ervoor zorgen dat je (voor je gevoel, want de game is alsnog vrij langdradig :+) spoedig overal doorheen gaat. In vele opzichten dus een betere game al dan VIII.

    De minpuntjes zijn voornamelijk dingen die ik altijd al heb ervaren bij Dragon Quest games:
    - Weinig variatie in de OST tot nu toe, maar dit is iets wat al tijden een probleem is in Dragon Quest. Je zult helemaal maf worden van de overworld theme op een gegeven moment, en dungeons klinken ook allemaal hetzelfde.
    - Voice acting is hit or miss. Sommige characters klinken baas, anderen te kinderlijk of de stem past niet bij het character. Allemaal subjectief, uiteraard. Maar had liever japanse voice acting gehad, dan heb ik in ieder geval geen moeite met cheesy accenten
    - Customization is tot nu toe schaars. Ik vond het leuke aan DQ IX op de DS dat je je characters helemaal kon customizen. Ieder stukje equipment was zichtbaar op je characters. Nu snap ik dat dit onmogelijk is om toe te passen bij een game die zo demanding is als DQ XI, gezien er allemaal cutscenes e.d. zijn die geen rekening kunnen houden met je characters huidige equipment, maar ik hoop nog wel een aantal costumes tegen te komen die het uiterlijk van je characters wel aanpast (ze zijn er wel, voor de duidelijkheid).
    - Zo'n goede 90% van de monsters die je tegenkomt heb je al vaker in oudere DQ's gezien. Dit is een beetje een serie staple, maar ik zou graag een keer een Dragon Quest game zien die niet het grootste gedeelte van het monster reportoire letterlijk kopieert van de oudere games. Dat gezegd hebbende blijven de animaties er wel schitterend uitzien in deze game, wat heel veel goedmaakt
    - Hoewel ik een groot fan ben van turnbased combat systeem, ik heb bij Dragon Quest offensive magic altijd maar saai gevonden. Ook in XI is dit vrijwel onveranderd gebleven ten opzichte van oudere games. Je krijgt eigenlijk wederom dezelfde magic die je gewend bent. Ik had graag wat meer totaal nieuwe spells gezien.
    - mini-minpuntje: Sylvando :+. Die vent is mij iets te gay om aan m'n party toe te voegen, maar hij heeft wel superhandige buffs zoals Oomph, en ik denk dat hij sowieso een van de betere characters is. De andere characters zijn wel heel tof. Erik, Veronika, Serena, Rad en Jade zijn allemaal baas. Hero is een beetje meh, maar beter dan die van DQ VIII

    Het is goed dat DQ lekker bij de roots is gebleven al die jaren, maar er mag wel iets of wat worden afgeweken van wat we gewend zijn. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, houdt lekker de vertrouwde turnbased combat aan, dezelfde kleurrijke wereld, dezelfde simpele, vrolijke stijl, maar geef ons eens flink wat nieuw speelgoed om mee te werken binnen dit systeem. Ik heb inmiddels toch wel al een aantal Dragon Quests gespeeld, en iedere game letterlijk dezelfde items/monsters/magic tegenkomen is toch wel een beetje matig.

    All in all alsnog super tevreden met de game. Het heeft echt dezelfde vibe als DQ VIII, dus dit voelt als een waardige opvolger. Ik ben benieuwd hoelang ik nog nodig heb om het uit te spelen :+
     
    LuckyLuciano, Killamonkey en Zifnap vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Iemand??? :'-(
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    TeeJay heeft een langere tekst geschreven dan Yellow. Ook wel een vermelding waardig.

    Klinkt verder goed TJ. Een game die zich vooral niet schaamt voor zijn eigen roots. Een vervolg misschien met iets meer ontwikkeling? Ik denk dat er in dit deel iets meer op safe werd gespeeld omdat het vorige deel op de console alweer heel wat jaren geleden werd uitgebracht. Dit is dus een soort her-kennismaking, ook bedoelt voor een nieuwe generatie.
     
  10. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Absoluut begrijpelijk, en ik ging hier al van uit toen de game aangekondigd werd eerlijk gezegd.

    Hopelijk wordt er bij de nieuwe Dragon Quest toch iets meer geƫxperimenteerd binnen de bekende formule. Ik ben niet opzoek naar compleet nieuwe game mechanics, maar gewoon meer speeltjes :+. Dat gezegd hebbende, zo ver ben ik nog niet eens, dus de game kan me alsnog enorm gaan verassen
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik kan dus nergens goed bij. Heb mijn key van Instant Gaming, nooit een probleem mee gehad. Mooi kut, want kan de game zo niet spelen en bovendien niet het control systeem wijzigen, het vrije rondlopen bedoel ik dan vooral. Ik baal er wel van, want ondanks dat ik geen 59,99 heb betaald, vind ik 45 euro alsnog duur als de game niet werkt zoals hier beschreven.

    Ik weet echt niet wat er aan de hand is, morgen krijg ik nog wel een maat van mij op bezoek die goed is met computers, misschien dat die het op kan lossen. Eerlijk gezegd heb ik liever eerder een oplossing, want zit er al mee sinds de release van de game. =(
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ben je weer eens lekker met jezelf in gesprek Geel? :+
     
    Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Lol, het kan ook nooit een keer eenvoudig gaan he Yellow? ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    @Yellow 13 er is niks mis met de PC versie, er iets mis met jouw PC.

    Koop een PS4 krent, problem solved.
     
    UpInSmoke0611, LuckyLuciano en Yellow 13 vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb een PS4 lul :+, maar daar speel ik deze niet op. En PC kan ik alles open zetten. Ik wacht mijn maat morgen wel even af. 8)

    @Killamonkey : Zou je ook eens moeten proberen, los zo een hoop wereldproblemen op. :+
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja, dat blijkt wel hoe je 'alles open kunt zetten'.:thumbs:
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nou, zover was ik namelijk wel. Het probleem is dat zodra ik op de escape knop druk om naar een vorig menu te kunnen gaan, Steam zegt dat een niet opgeslagen spel verloren gaat en hij de game helemaal afsluit.

    Ook kan ik nog nergens zien waar ik dingen rond de controls kan wijzigen. Ik denk dat mijn key broken is, zou dan misschien nog kunnen??? Ik heb eerder aangegeven dat ik mijn key van Instant Gaming heb, een website waar ik normaal gesproken nooit problemen mee heb en die beter is dan G2A.

    Ik kan zo niet eens de game spelen en controls om de game op pauze te zetten of te wijzigen zijn er dus niet, waardoor je dat kut bericht van Steam krijgt. Geen idee wat ik nog kan doen, heb al geprobeerd te game te valideren via Steam zelf, dat duurde wel even, maar kreeg geen melding dat er iets mis was, maar het probleem bleef hetzelfde helaas. =(
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Check de integriteit van de data eens. Rechterknop op naam game in lijstje en ergens bij opties.

    Steam zelf zou natuurlijk ook fucked up kunnen zijn.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Lol, had het gisteren al gedaan en nu weer. Hij vraagt nu wel om een update, daarna check ik even vlug of alles in deze game werkt, voor de zekerheid ook even een andere game. Je hoort nog van me.
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    En AL DIT GEZEIK...terwijl je de game ook op je PS4 kunt spelen, zonder al dat gezeik....voor wat?
    Wat is er beter op de PC tegenover de PS4 versie?

    Bij sommige games snap ik het, maar bij een JRPG? lol.
     

Deel Deze Pagina