Sta er van te kijken dat Gold met 8 motordamage (en slipstream) nog harder loopt dan mijn Ferrari! . Moet bekennen dat ik m'n koeling van remmen en motor, en ook downforce, allemaal behoorlijk hoog had staan. Verder was dat inderdaad een vrij ongelukkig tikjewat een einde maakte aan een episch gevecht! Het zal voor altijd een vraag blijven of ik Gold de hele race achter me had weten te houden.
Voor mij verliep het Long Beach weekend best ideaal! Met minimale voorsprong mocht ik op pole starten. @GoldPwnageNL, startend van P2 met de Porsche, was me echter al voorbij voor bocht 1. Redelijk snel wisten we met z'n tweetjes een gat te slaan met de rest. Een foutje van mij in de laatste bocht maakte dat ik op wat achterstand kwam (ongeveer 2 seconden), maar heel hard pushen maakte dat ik in de slotfase weer op de achterbumper van Gold zat. Die maakte ten slotte een klein foutje in bocht 1 met grote gevolgen, neus ging de banden in en ik kon profiteren en vanaf dat moment redelijk comfortabel naar de finish rijden.
Race 2 kende een rollende start (waar ik in de Ferrari denk ik minder te vrezen heb van de goed startende Porsches dan bij een staande start) en ik kon als eerste bocht 1 in. wist een beetje te profiteren in de navolgende rondes van de gevechten achter me en had een gaatje van 2 sec op Gold en @Jimmy J. Hoewel ik verwachtte en hoopte dat het gevecht tussen die twee ervoor zou zorgen dat ik weg kon rijden, viel dat tegen. Het gaatje werd alleen maar kleiner en kleiner juist, zodat we eigenlijk ronden achter elkaar met z'n drieën in een (Trulli-)treintje reden, met helaas eigenlijk @GoldPwnageNL zijn filmpje als onfortuinlijke slotscene. Vanaf dat moment naar omstandigheden redelijk rustig naar de finish kunnen rijden.
Terugkijkend had de Ferrari het vooral in heat 2 lastig (het was wat warmer?). Ik miste daar de absolute pace, maar kon (iets boven die pace) wel blijven pushen en heel constante tijden blijven rijden tot de laatste ronde. Ik had niet verwacht dat de Ferrari hier met de overwinning zou strijken dus dit was een heel leuke meevaller! Zin in COTA!
EDIT: Ik geloof dat ik heat 2 heb opgeslagen, misschien vanavond wat foto's maken.
Laatst bewerkt: 15 okt 2018
Jimmy J. en GoldPwnageNL vinden dit leuk.