Spider-Man lead writer Jon Paquette tells Polygon that lots of original ideas were thrown away in the creation of Insomniac’s latest game. But the upcoming DLC hasn’t been cobbled together from the extra bits left on the cutting room floor. Quite the opposite, in fact three announced modules are part of an arc called The City That Never Sleeps), the team returned to the beginning of the process once more with a treatment — this time influenced by fan feedback. “We see how people are reacting to certain characters,” Paquette said. “We see what people enjoy as part of the main game and then we ask ourselves, ‘How do we give them more of that? ’“At the same time, how do we give them something that feels new and fresh? So our strategy with that is to focus on distinct characters.” The Heist, the first entry in The City That Never Sleeps arc, will focus on Black Cat. It’s not that her story was originally put aside, he said, it’s just that the team is choosing to go back and flesh her out. So what should fans who have completed the game do to prepare themselves? “They should be focused on a lot of the storytelling we do in the open world,” he said. “There’s probably things that you haven’t discovered yet unless you’ve got the platinum [trophy] already, in which case, congratulations. But the team worked really hard to build this amazingly authentic city that is so much fun to play in. So just keep looking for hidden things.” https://www.polygon.com/2018/10/3/17934086/spider-man-ps4-dlc-heist-writer-interview
Zo, Spider-Man verkocht. Op iets van 25% van de game ofzo. Goede game, absoluut, maar ik kon er niet in komen. Hype is ook niet terecht, wat mij betreft.
Ik deel deze opinie met je. Het is absoluut een goede game, maar het is niet van het niveau dat ik verwacht had. Daarvoor ontbreekt er gewoon te veel, is het te eentonig en ja.. Ik weet het niet..
Heb zelf de platinum gehaald omdat de combat en het rond slingeren zo goed gedaan is maar eentonig was het zeker. Aardige game, geen absolute topper
Vond het zelf ook maar een matige game. Zoveel generic content, elke fight is ong hetzelfde.. Zelfs de veel geprezen graphics vond ik niet echt bijzonder. (Op 4K met PS4 Pro) Een game als Assassin's Creed Odyssey is echt veeeeeeeeeeeeèèle malen mooier imo. 5.5/10
Dat is ook zo hoor, maar op een gegeven moment kon ik me er niet meer toe zetten om de main story te spelen. Wellicht binnenkort weer eens.
Gisteren de main story uitgespeeld. Gebeurt me niet vaak dat ik games ook daadwerkelijk uitspeel, dus dat was in ieder geval een opluchting. Al vond ik niet dat er nou zo bijzonder veel content in zat. Score voor deze game een 8/10 + Geeft een prima gevoel dat je Spider-Man bent. Het vechten, het webslingeren. Ook de intelligentie en menselijkheid van Parker. Niets mis mee. + Stad ziet er mooi uit. + Boss-fights zijn best leuk. + Prima eerste deel, laat veel ruimte/mogelijkheden voor een sequel (Miles, Osborn, Venom, etc etc). + Miles Morales. - Stad is schitterend vormgegeven, maar New York blijft een verdomd saaie stad, zowel visueel alswel qua afwisseling. Geen bergen, geen natuur (afgezien van 1 vierkant saai park), en een verzameling van hoge bruine gebouwen, nieuw en oud. Jammer. - Mary-Jane. Verschrikkelijk design, en haar gameplay stukjes waren saai. Miles soortgelijke missions, grotendeels even saai. - Geen cameos van andere Marvel characters. Dus geen Daredevil, Punisher, Avengers, Fantastic Four, etc etc. In een stad als New York dat compleet in puin ligt, verwacht je natuurlijk wel dat dat iets meer aandacht trekt van wat meer helden, buiten Spider-Man om. - Ontzettend karig qua side-missions, zeker vergeleken met de diepte die de Arkham games op dit gebied hadden. - Overgrote deel van de suits die je kunt unlocken zijn te lelijk voor woorden. - Had wel veel dieper in mogen gaan op de Marvel-historie, of op zijn minst de Spider-Man historie. En dan bedoel ik niet het verhaal hoe Peter Spider-Man wordt (al ontbrak dat vreemd genoeg wel in de game, terwijl toch niet iedere gamer bekend zal zijn met dat verhaal), maar ik bedoel dat ik graag wat leukere unlockables had gevonden, en dan vooral art-gerelateerd. Of dat nou concept-art is, of art-contributions van bekende artists uit de industry, maar ik mis dat dus een beetje. - De photo-mode is (veels) te beperkt, vergeleken met bijvoorbeeld de photomode van Driveclub. Anyway, leuke game, speelde prima weg, geen absolute klassieker maar meer dan genoeg ruimte voor een veel betere sequel, en heb me er gewoon goed mee vermaakt. Zeker niet de idioot hoge scores waard die het op bepaalde sites en van sommige magazines kreeg, maar gewoon weer een uitstekende exclusive waar Playstation eigenaren veel plezier aan kunnen beleven. 8/10
Ligt er misschien een beetje aan hoe je alles vergelijkt. Spider-Man is een veel snellere game, dus wellicht kan het daarom iets minder mooi allemaal. Spelwerelden zijn natuurlijk ook compleet verschillend. New York is een moderne maar vrij saaie en blokkerige stad, terwijl in odyssey een schitterende omgeving heeft waar je in rond mag struinen. Heb Odyssey nog niet gespeeld, maar ik weet nu al dat ik die wereld een stuk mooier zal vinden dan NY. Of dat technisch gezien klopt, qua polygoontjes etc etc, dat maakt me echt niet uit. Het gaat om hoe je het beleeft. Ik vind de eerste Sonic the Hedhehog bijvoorbeeld nog steeds een prachtige game, al zijn er de afgelopen 25 jaar natuurlijk talloze games geweest met veel betere specs, meer kleuren, grotere levels, grotere sprites, etc etc. Of je iets mooi vindt of niet hangt voor een groot deel gewoon af van art-direction.
Martijnn's gespleten persoonlijkheid reageerde gisteren ook even. De boodschap wordt steeds dubbelzinniger hier.