1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Red Dead Redemption 2

Discussie in 'Games' gestart door NuclearGoat, 18 okt 2016.

  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Heel simpel, PSN bijvoorbeeld heeft een monopolie positie. Er bestaat simpelweg geen concurrentie in het digitale aanbod en daar zijn wij als consument de dupe van.

    De pc gaming markt heeft weer wel digitale concurrentie en daar zie je prijzen enorm uiteenlopen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    Gelukkig heeft Xbox One wel weer een digitale markt. Al ben ik niet van de digitale games. Tenzij een leuke game voor heel weinig te koop is.
    Maar games die ik bij release koop wil ik hard copy.
    Beginjaren van xbox one kon je nieuwe games nog via paypal in de us store kopen voor +- 42 euro. Dat waren de betere prijzen.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ah nou fingers crossed dat de Media Markt hem gewoon heeft. Is wel een grote keten natuurlijk. En anders wordt het ronddolen door de stad. Ofja, naar één andere game winkel en daarna gewoon thuis downloaden. Gelukkig ben ik rond 14:00 uur klaar met werken, dus tijd genoeg. :p Misschien dat ik hem 's ochtends al wel ga halen voor de zekerheid.
     
    Xandorra vindt dit leuk.
  4. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Heb de game lekker ge-preordered voor de X. Ga niet stressen vrijdag of de game mss nog in de winkel ligt of niet. 10tje meer kan mij niet zoveel schelen
     
    donfatos vindt dit leuk.
  5. donfatos

    donfatos Active Member

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    26
    Voor mij geldt precies hetzelfde
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Maar goed, digitaal is ie er altijd nog toch? Dus als ie in de winkel niet ligt, download ik hem gewoon. :)
     
  7. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Ja dat is ook wel zo. Het is alleen een bitch dat die game zo groot is lol. Ben nu bijna 1,5 uur aan het downloaden en hij zit nog maar op 62%. Lijkt wel of het al langzamer gaat :p
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Bij Steam download ik met 24mb/s dus dat geeft me nog enige hoop. :D
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het gaat niet om absolute bedragen maar om prijsstijging uitgedrukt in percentage.

    Zal je verklappen dat in euro's een nieuwe auto nog meer in prijs is gestegen.

    Zelf klaag ik ook wel over duurder worden van dingen maar dan gaat het om zalen waar de procentuele prijsstijging heel hoog is zoals betaald parkeren of waar prijs niet in verhouding staat tot inkoop prijs.

    Reep chocola supermarkt van 80 cent mag van mij in bios best 2 euro kosten of zelf 2,50.

    Maar maïs wat spotgoedkoop is voor 4 euro de zak verkopen in de bios vind ik dan weer wel duur als het inkoop 50 cent kost. Gaat 8 keer over de kop terwijl voor horeca etc 3 keer over de kop normaal is.


    In het geval van games is het raar dat ze allemaal zelfde prijs hebben grotendeels.

    RDR2 heeft zoveel meer content dan het gemiddelde spel en daardoor ook veel meer ontwikkeling en personeelskosten dat het een wonder is dat deze dezelfde prijs heeft als bijvoorbeeld een The Order destijds
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Als een game te duur is wacht je op een aanbieding. Als de game DLC heeft, dan wacht je op een complete release. Gaming is eerder goedkoper dan duurder geworden de laatste jaren. Vroeger met guldens was het echt stukken duurder, en had je ook veel minder vaak aanbiedingen.

    Nadeel voor ons gamers is echter wel dat concurrentie wat betreft retail inmiddels compleet weggevallen is. Online zijn er nog wat verschillende aanbieders, maar eigenlijk komen prijsdalingen uit concurrentie eigenlijk alleen nog maar puur vanuit de industrie zelf: Dus PES die in prijs omlaag gaat met een mooie aanbieding in de week dat FIFA uitkomt enzo.
    Binnen 3-4 maanden zijn de meeste games al wel eens in de aanbieding geweest, met uitzondering van Nintendo natuurlijk, want die zijn puur en alleen geinteresseerd in een doelgroep van verwende kinderen en kritiekloze ouderen, die toch wel het geld ophoesten, no matter what.

    Wat betreft gulden-euro: Ja, we zijn destijds compleet genaaid, zowel door overheid (Zalm) met een te lage inruilwaarde, alswel door de middenstand die dankbaar misbruik heeft gemaakt van ie switch. Veel zaken zijn gewoon binnen de afgelopen 20 jaar ofzo 2-3x zo duur geworden.

    Maar wat betreft gaming zijn de prijzen grotendeels gelijk gebleven. Sonic voor de Megadrive was destijds gewoon 129 gulden. SNES games waren vaak nog een stukje duurder (sommigen zelfs 269 gulden...(!) )

    Ik vind de prijzen voor controllers wel te gek voor woorden tegenwoordig, vooral omdat het een gebruiksvoorwerp, maar verder weinig klachten wat betreft de prijzen qua gaming (DLC en MTs niet meegerekend dan)
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wauw wat een belachelijke statement dit.

    Tegenwoordig hebben we ook gewoon het geluk dat tweedehands games kopen mega eenvoudig is wat de prijs na een korte periode flink drukt.
     
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Kwam laatste mijn 1e loonstrook tegen van c1000. 14 jaar. €2.72 per uur :) 2005
     
  13. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Die smiley mag je weglaten, is schandalig laag :p
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Zelfs boven het minimumloon he, was €2.32
    Als 14 jarige zit het minimumloon ook nog eens op 30%.
    Oftewel een €379 per maand fulltime en
    Een kleine €18 per dag, zat destijds al op 115% van het minimumloon :+

    In die tijd ook nooit druk overgemaakt heel eerlijk gezegd. :)

    Is hedendaags trouwens €478 per maand en dan €22 per dag zie ik. Dus dat is €2.75 per uur.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Laat popcorn lekker 8x over de kop gaan. Zonder dat , geen PUC
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat is PUC?
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Pathé Unlimited card
     
  18. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Wat ben je ook een ouderwetse krentenkakker he.
     
  19. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    'Red Dead Redemption 2 volgend jaar naar pc'

    Pc-gamers zullen dit jaar één van de grootste releases moeten missen. Red Dead Redemption 2 lanceert vrijdag enkel voor PlayStation 4 en Xbox One. Toch is er hoop voor fans op pc.

    MediaMarkt heeft tijdelijk een productpagina online gehad voor een pc-versie van de game. Deze had een placeholder-datum van 31 december, maar het feit dat de pagina überhaupt online kwam is hoopvol. In juni van dit jaar was in een LinkedIn-pagina tijdelijk te lezen dat een Rockstar-medewerker werkte aan een pc-versie van de game. De twee samen bieden hoop voor een eventuele pc-port.

    Neem het vooral met een korreltje zout, niets is zeker. De strategie met Grand Theft Auto V heeft Rockstar in ieder geval enkel succes geleverd, dus een gelijke aanpak met Red Dead Redemption 2 is niet ondenkbaar.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Media Markt weet niet wat ze meer doen. Zou dat echt niet serieus nemen
     

Deel Deze Pagina