GOG doet een zooitje give-aways: https://www.gog.com/game/shadow_warrior_2 Edit: hier het hele verhaal: https://www.gog.com/10years
Rockstar Games: geweldige spellen, maar kapotmakende werkcultuur. Alles voor het resultaat. Een kijkje achter de schermen: https://www.eurogamer.net/articles/2018-10-25-the-human-cost-of-red-dead-redemption-2 Werkweken van 60 - 100 uur, "verplicht". Nice.
Ik snap niet waarom mensen zichzelf "vrijwillig" tot "slaaf" laten maken: Ik zou na een maand al vaarwel hebben gezegd aan het bedrijf. Genoeg andere bedrijven die je wel waarderen.
Tja lastig. Je weet niet hoe afhankelijk deze mensen van zo'n baarn zijn. Ook is het e3n high profile klus natuurlijk.
Het is niet alsof we het hebben over een lokaal restaurant, waar mensen echt afhankelijk zijn van hun baan en niet snel iets anders hebben. Er zullen voor een deel, voornamelijk tussen de testers, wel mensen tussen zitten die inderdaad behoorlijk afhankelijk zijn van deze baan. Echter zie je ook genoeg verhalen van designers en tech gerelateerde werknemers die met gemak ergens anders kunnen werken en waarschijnlijk nog meer kunnen verdienen ook.
Ik zou zeggen: vraag het deze mensen zelf? De werkhouding is in NL niet heel anders hoor. Ik kom soms in werkomgevingen met oa zulke slechte bazen, dat ik denk: waarom werk je nog hier??? Maar blijkbaar is het lastig hetgeen aan zekerheid dat je bezit, zelfs wanneer je er ongelukkig van wordt of wordt uitgebuit, om dat op te geven en op zoek te gaan naar potentieel iets beters...
Het is verder geen kritiek hoor maar lees je teksten even na ook van RDR 2 zitten wat schrijf foutjes in. Voorbeeld: uitghehaald En Wel is duidelijk dat er een bizarre hoeveelheid werk gestoken is in Red Dead Redemption 2, die op dit moment alleen voor de Playstation 4 en Xbox One zijn verschenen. Moet dat niet zijn is verschenen of zit ik nou fout?