Weet niet hoever de meeste mensen al zijn hier, maar ik had in het begin ook moeite met het 'Zin-maken' om RDR2 op te starten. De proloog in de besneeuwde bergen trok mij totaal niet om er verder in te duiken, het lopen was er traag en ECHT mooi kan ik de game ook niet noemen.
Het ziet er niet slecht uit, maar komend uit FH4 waar je 60FPS speelt is dit toch wel even een stapje terug. Zeker met de vele kleine bugs die nog in RDR2 zitten, vond ik het niet echt een ijzersterke start van het spel. Zo viel die wolf die je moet doodschieten in de besneeuwde bergen, bij mij gewoon van de berg af tijdens een aanval, etc.
Maar na een goede 5 - 6 uur, begon het spel mij toch wel een beetje te grijpen. Zeker toen ik weer even een "Recap" filmpje had gekeken van RDR, maakte het verhaal gewoon een stukje beter. Het gene wat mij van RDR1 het meeste is bijgebleven, is natuurlijk het einde.
Dat stukje waar je de schuurdeuren open doet, vlak nadat je Abigail en Jack hebt weggestuurd om te vluchten en met Deadeye nog tevergeefs probeert de groep uit te dunnen, maar jezelf volledig doorzeeft wordt door kogels.
Dat zag ik toen echt niet aankomen als naïeve tiener!
Ik had dus, doordat ik het einde van RDR1 weet, constant vragen over hoe het verhaal af zou lopen van RDR2. Waardoor je automatisch verder wilt spelen. Was dan ook in no-time door het eerste gedeelte van het spel heen. Heb mij op een paar stranger-missies en bounty's eigenlijk niet bezig gehouden met sidequests en dat is achteraf wel een beetje jammer.
Zo heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om terug te gaan, nadat je in de Epilogue gedeelte komt van de story, om de missie met de burgermeester te spelen die je ontmoet op het feest in San Denis. Terwijl ik dat wel interessant vond en ik er simpelweg vanuit ging dat ik nog wel even tijd had met Arthur.
Ik verwacht dat ik zeer binnenkort de story uitgespeeld heb (zit op 80%) en ik heb gewoon zin om de remasterd versie van RDR1 te kopen en die weer te gaan spelen.