Met een nipte voorsprong mocht ik op Pole starten, vlak voor @Jimmy J. Nagenoeg de hele race onder hoge druk van @Jimmy J. gestaan, en van de verrassend snelle @Beltoni (verassend niet omdat het Beltoon was, maar omdat hij aangaf een hele tijd niet geraced had en in een 'vreemde' auto op een 'vreemde' track instapte). Een kleine aanvaring tussen die twee gaf me enkele rondes wat ademruimte, maar @Jimmy J. zat heel snel weer op m'n staart, hij was die heat gewoon sneller! Sector 1 is inhalen echter haast niet te doen, en mijn Ferrari was gelukkig ontzettend sterk bij het aanremmen van de hairpins wat me ook daar relatief 'veilig' hield, en het restant van sector 2/3 heb ik ontzettend verdedigend moeten rijden om @Jimmy J. achter me te houden. Die reed ontzettend snel en heel erg netjes/fair, en uiteindelijk minder dan een tiende van elkaar als eerste gefinisht! Ik had ontzettend veel koeling, heel veel ABS/TCS en een conservatieve rembalans in heat 1, omdat ik me zorgen maakte over de temperatuur. Dit kostte wat snelheid maar maakte wel dat ik qua temperaturen nooit in de problemen kwam of me moest gaan inhouden.
In heat 2 stond dat allemaal wat meer open, wat me daar denk ik wat extra snelheid gaf. @Jimmy J. kon halverwege profiteren van een kleine aanvaring tussen mij en Beltoon en een gaatje slaan, maar Jimmy had ook wat technische problemen met z'n TV waardoor we bij de pitstops toch behoorlijk bij elkaar in de buurt lagen. Jammer genoeg duurde mijn pitstop 36 seconden ipv 3 seconden, 33 seconden verloren(!), waardoor ik ver terug en kansloos voor het podium als 4e terug de baan op kwam i.p.v. als tweede (nipt achter Beltoon). Uiteindelijk 24 seconden achter Beltoon gefinisht, dus in 4 rondes minimaal 9 seconden dichtgereden. Hoewel inhalen hier niet meevalt, toch een beetje een nare nasmaak aan heat 2 overgehouden, omdat een 10/10-resultaat binnen handbereik lag en door zo'n kutbug (want dat was het gewoon) verdampte.
Het racen zelf was wel weer heel erg lekker dit weekend. Op naar de Nurburgring!
@asjemenou75 ik hoorde m'n pitcrew niks roepen over wegrollende wielmoeren, ik denk niet dat het een piterror was.
Ik haalde mechanical failures en piterrors door elkaar. Dat je motor stuk gaat als ik hem koel sta ik natuurlijk 100% achter, maar die willekeurige piterrors 100% niet. Als zoiets je ding is, kun je toch net zo goed ná de race bij twee willekeurig te kiezen mensen 20 seconden bij de finishtijd gaan optellen!? Het idee van een spel is dat je van bepaalde dingen uit het werkelijke leven verschoond blijft: bij Call of Duty is dat bijvoorbeeld 'doodgaan', en bij PCars zijn dat wat mij betreft o.a. dat het je niet EUR 100k kost om te racen of dat je gevrijwaard bent van 'oneerlijke' technische mankementen bij jou of je concurrenten.
En superjammer dat m'n replays WEER niet wilden saven ook al had ik er verder geen opgeslagen. Had beide races graag teruggekeken.
Dat was ik, links Na het eerste contactmoment was het een beetje 'plakken' waardoor de impact wat groter werd dan je eigenlijk zou verwachten bij het korte contact.
Laatst bewerkt: 5 nov 2018