Dat had ik toen ik de game kocht eigenlijk ook wel verwacht dat het kwalitatief minstens zoals Scrolls online zou wezen. Niet dat die game een AA titel is/was, maar denk dat het voor de meeste dan nog wat te behappen was. Het is jammer dat het niet is wat het kon worden en voor mij is het nu wachten op een paar patches. Kon me wel met de game vermaken tot eer gister en mijn camp ineens verdwenen is en dus ook alles wat ik gebouwd had en de materiaal die ik eraan had verbruikt.
Ik ben helemaal voor de Fallout 76 hatetrain, maar kom op, dat er assets gedeeld worden tussen The Elder Scrolls en Fallout wist iedereen al jaren, en nu is het ineens erg?
Assets delen is in de kern al vrij lui, maar in dit geval is het dus nog eens zo dat gehele secties van de code van Skyrim gebruikt zijn voor Fallout 76 en dat je deze nog terug kunt vinden in de code. Het is dus een compleet gevalletje van kopieer-en-plak werk geworden, wat nogmaals, in zichzelf al lui is en we weten dat Bethesda vrij gemakzuchtig met hun games omgaan op dit gebied, maar zelfs voor hun is dit een nieuw dieptepunt.
Ik vind dit geen nieuw dieptepunt want dit is al het geval sinds Oblivion/Fallout 3. Het kan me werkelijk niets schelen of er nu 'dragon' of 'scorchbeast' in de code staat, het verandert toch niets aan de game. Nogmaals, ik wil Fallout 76 niet verdedigen, ik ben net zo boos als iedereen over dit gedrocht. Maar nu gaat het hele internet weer op zoek naar alles wat er fout is aan dit spel en 'ineens' valt iedereen over zaken die in eerdere delen nog wel acceptabel waren. Vorig jaar gebeurde precies hetzelfde met Mass Effect Andromeda, het is gewoon hypocriet.
Het is ook een optelsom hè. Alles wijst gewoon op maar 1 ding. Cashgrab. Bethesda kan het niks schelen. Een engine uit het jaar kruik. Codes ctrl c'en. Kan je wel zeggen het kan je niet schelen of er Skyrim dragon staat, sure. Maar ze hebben letterlijk dezelfde bugs meegekopieerd uit fallout 4. Dit kan toch niet? Daarnaast gewoon ff een kut tas meegeven om geld te besparen. En dan nog al hun reacties erop. 5eur in hun microtransactie store waar alles overpriced is en je met 5eur bijna niks kan kopen en wat hun 0ct kost.
Het is niet hypocriet imo. Het is een reactie van een opeenstapeling van fuck ups aan de kant van Bethesda. En er is ook wel een verschil tussen assets gebruiken uit een vorig spel en code kopiëren en alleen een andere skin erover gooien maar niet eens te moeite nemen om bugs eruit te halen. En
Oké, fair enough. Maar laat ik het anders zeggen: het delen van assets met TES/Fallout en de eventuele bugs die dat oplevert bij scorchbeasts staat voor mij niet eens in de top 20 van de issues die Fallout 76 heeft. Dus dan vind ik het al snel niet waard om me dáár zozeer druk over te maken. Zegt ook een hoop over de game natuurlijk.
Nee maar het is toch ook belachelijk dat je een top20 hebt hahah. Ze hebben ook nog doodleuk die ene medewerker onder de bus gegooid. "Ja hij werkte eigenlijk niet voor ons"
Dat te bedenken dat een veel kleinere game die ik heb mogen reviewen voor XBW vandaag een update heeft gekregen van ruim 27 GB. Zou een stunt van de eeuw zijn als deze game nog te redden valt, al vrees ik van niet als ik de discussie en reacties lees, hier en elder op het web.
No Man's Sky is ook nog redelijk terecht gekomen dus ik zie het nog wel gebeuren eigenlijk. Maar gaat wel een hoop tijd in zitten.
Inderdaad en Andromeda heeft er ook flink van langs gekregen. En is er nooit meer helemaal bovenop gekomen. Eigen schuld dikke bult toch?
Klopt, maar nu lachen ze enorm bij BioWare denk ik dat ze niet meer het gevoel hebben de enige kneus te zijn. Bethesda heeft er nog gewoon een schep bovenop gedaan.
https://gamerant.com/fallout-76-canvas-bags-given-influencers/ As if the Fallout subreddit was not already hectic enough, this story suggests that Bethesda gave free canvas bags to Fallout 76 influencers at its Greenbrier promo event. The event was meant to give content creators and influencers an opportunity to experience Fallout 76first, as well as to convince them that it is worth playing. Those attending would have had no way to know about the bait-and-switch that would occur a month later, yet Bethesda may very well have.
Jullie snappen wel dat de PR afdeling bij Bethesda al maand geleden ontslagen is. Nee wacht even, ze zitten er nog…
Dat te bedenken dat No Man's Sky gewoon een erg toffe game is geworden. Ook Andromeda heeft zich redelijk goed hersteld. Bij NMS echter is zo ontzettend veel content toegevoegd dat het een heel andere game is geworden. Grinden is leuker geworden en de creatieve modus is een volwaardige game op zichzelf. Je kunt daar geen Achievements vrijspelen, maar wel gewoon alles qua verhaal volgen. Gisteren heb ik de game uitgespeeld en ik vond het geweldig. Aanrader om No Man's Sky weer eens een kans te geven.
Weet ik, maar was alleen om voor een laatste keer aan te geven dat die game ondanks de kritieken toch goed terecht is gekomen.