1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570

    Klopt zeker. Sowieso in Spanje, Groot-Britannië, Nederland, Kenya en Jamaica lopen nog voldoende dopaars rond.
    En daarnaast hebben sporten als voetbal en vooral tennis ook veel last van dopingproblematiek. Alleen wat er ook in deze docu naar voren komt: de antidopingautoriteit én de sportbonden zijn verantwoordelijk voor een schone sport maar hebben ook belang dat áls er een positief geval naar voren komt, het positieve beeld nog veel belangrijker is. Zoals Orwell schreef, ignorance is strength. Dat zie je ook in de lauwe reactie toen Rusland naar Rio mocht. We vinden het allemaal wel prima.

    Maarja, we juichen natuurlijk liever voor mensen als Dafne Schippers dan dat we daar met een kritische blik naar kijken. Want ja, nationalistische trots. Maar no waydat zij clean is. Als Dafne een Rus was geweest had iedereen z'n oordeel al klaar.
     
  2. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Als je (dis)honesty bekijkt op Netflix snap je ook wel dat grote sporten niet alleen een krachtmeting zijn maar ook een vorm van entertainment met grote economische belangen, daarom wordt Rusland ook toegelaten tot Rio 2016 terwijl als je Icarus bekijkt je weet dat min 50% doped. In de Tour de France geldt hetzelfde, ze rijden nu net zo hard omhoog als in de tijd van Ulrich en Indurain en Armstrong waarvan we weten dat uit de top 10 80% doped. Of het werkt allemaal niet of ze gebruiken nog steeds doping of technologisch moet er zoveel winst zijn geboekt (waarbij in fietsen ook nog wel gesproken wordt over mechanische doping mbv een elektromotortje).
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Aanradertje :thumbs:

    [​IMG]

     
    Kevf vindt dit leuk.
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
     
    Servantes vindt dit leuk.
  5. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
    Net De Uitverkorenen gezien. Had m ooit al gezien, maar blijft mooi dat vloeken eruit worden gebeept maar elk ander scheldwoord gewoon te horen is. EO be like :+
     
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Louis Theroux Dark States is ook weer super.
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443


    Do you trust this computer, een interessante docu over de ontwikkeling van AI en ''super computers'' en impact op ons leven.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Was ff in Margraten laatst, dus ben eens begonnen aan WWII in Colour (13 episodes). Best interessant maar niet heel verdiepend.
    Dus denk ook maar eens World at War bekijken, heb jij die wel eens gezien @Tiberius ?
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.054
    Leuk Bevonden:
    4.705
    WW II in colour wel, boeiende serie. World at War kan ik me zo gauw niet voor de geest halen.
     
  11. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Kwam deze (oude) lijst tegen, staan wel wat toffe docu's tussen.
    Heb zelf Sound City, The King of Kong, Searching for Sugar Man en Bones Brigade klaar staan om te kijken.
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Sound City vond ik tof. Houd van die muziekdocu's.
     
  13. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Gisteren gezien, erg tof inderdaad!
    Nog muziekdocu tips dan?
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Quincy. Bowie. Foo Fighters, Back and Forth. Keith Richards, Under the Influence. Avicii, True Stories. What happend Miss Simone. The Other One: the long strange trip of Bob Weir. The Defiant Ones.

    Staan allemaal op Netflix. Sound City is wel een van de betere.
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    It Might Get Loud, Some Kind of Monster, Searching for Sugar Man, Beats Rhymes & Life, Buena Vista Social Club, Scratch.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Gisteren eens 'Behind the Cove' gezien op Netflix. Leek me wel interessant aangezien ik The Cove een vrij matige documentaire vond en ik miste het nodige tegengeluid wel..

    Maar dit was al helemaal droevig slecht haha. Een Japans meisje zonder enige ervaring whatsoever maakt de meest subjectieve docu ever die technisch ook nog dramaaaatisch. Interviews die niet scherp zijn gesteld enzo haha. Daarnaast heeft de argumentatie een enorm whatabouttisme gehalte.

    Zonde van de tijd.
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Heb je toevallig Blackfish gezien? Misschien wat overlap met The Cove. Maar die was wel top.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja, die was interessanter, maar dat was ook een iets andere insteek.
    Al blijf ik dit soort activistische documentaires vaak te eenzijdig belicht.
     
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Hey trouwens, skip mijn vorige tips. Check Stretch & Bobbito op Netflix. Die docu was keihard.
     
    Burt Macklin en Taab vinden dit leuk.
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    The Stretch & Bobbito show. Zeker een toffe documentaire.
     

Deel Deze Pagina