1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Red Dead Redemption 2

Discussie in 'Games' gestart door NuclearGoat, 18 okt 2016.

  1. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha, dat moment dat 'ie op de daken gaat; mission failed.
    Tsja, ik werd er ook een beetje moe van. De één na de ander in mijn kring verkocht de game. Reden? Te langdradig, game is traag, repetitive, maar wel super mooi en gedetailleerd hoor. Ik heb het nog geprobeerd, maar kan er gewoon niet langer dan een uur aan spenderen. Dus nog die game verkocht. Haal 'm wel een keer als ik een lange vakantie heb..
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    En dan verkoop je hem ook weer… wedje? RDR2 maakt de eerste keer de beste indruk. En wanneer het dan al niet de aandacht kan vasthouden…

    Ik heb een mooie vraag voor jullie: ik hoor steeds weer "geweldig mooie game hoor, maar te langdradig etc, houdt de aandacht niet vast etc". Is dit subjectief gezien dan wel een goede game, buiten het mooie laagje vernis? Want hoe kan een goede game nou niet de aandacht vasthouden? Dan klopt er toch iets niet? En voordat iemand hier zegt: "de game is te lang", ik heb boeken gelezen van tegen de 700 pagina's. Wanneer het om een goed geschreven verhaal gaat lees ik deze boeken van voor tot achter no problemo uit. Kost me misschien wel een paar maanden, maar toch. :) Het verhaal is goed, ik ben eraan verslingerd en die tijdsinvestering maak ik graag (wanneer het mij uitkomt), dus lengte is dan totaal geen probleem meer. Wat is dan het probleem met RDR2?
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik had geen problemen met red Read 2. De missies waren geweldig. Verhaal meeslepend. Denk gewoon dat zo een game veel mensen gewoon niet ligt. Ik speel ook nauwelijks shooters omdat die ook vaak hetzelfde zijn. Klachten over scripted missies vind ik ook onzin, het is geen RPG he. Welke game in dit genre doet het beter?

    Controls zijn raar en 5min naar cinematic view kijken was ook raar
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2018
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mensen die de game te langdradig vinden zijn gemiddeld jonger dan mensen die hem wel leuk vinden.

    Korte aandachtspanne en moeten altijd actie hebben.

    Ik vind het lineaire van de missies juist een plus punt. Dan kunnen ze je met iedere missie een andere uitdaging voorschotelen.

    Veel sandbox games met missies voelt alles repetitief aan omdat je elke missie hetzelfde kan benaderen vaak.

    Voor de sandbox feel heeft RDR2 de open wereld al en het exploren.

    De reden dat alles gestript aanvoelt is omdat ze iedere random event aan alle spelers willen presenteren. Zeker als je veel leest over de game of YouTube kijkt is de ilussie er dan af als je er al over gelezen hebt.

    Als je blanco de game in gaat en gewoon lekker speelt en je onderdompelt in de wereld voelt deze heel levendig aan.
    Natuurlijk zijn er achter de schermen een hoop enen en nullen. Het blijft een computergame. Acties van NPCs zijn geprogrammeerd op een AI met kansberekening erachter.
     
    WorkingTitle en Zifnap vinden dit leuk.
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Haha gevaarlijke uitspraak. Heb je hier empirisch onderzoek naar gedaan?

    Denk dat het vooral aan de populariteit ligt van rockstar games en dat iedereen het wilt spelen ook de mensen die dergelijke games normaliter links laten liggen omdat het niet hun genre is
     
    WorkingTitle en Zifnap vinden dit leuk.
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zal niet voor iedere jongere gelden maar over algemeen wel.

    Mensen van voor het smartphone tijdperk zijn gewend in de rij van de kassa of op de bus te wachten en gewoon te wachten en gedachtes te laten gaan. Tegenwoordig is het als je 1 minuut moet wachten al smartphone pakken.

    Er zijn genoeg jongeren die alleen begin en einde van een serie kijken omdat ze geen geduld hebben de hele aflevering te kijken. Soms tv kijken, Netflix op tablet en Whatssapp tegelijk.

    Bovenstaande is extreem voorbeeld maar tussen mensen met geduld en bovenstaande zit een grote middenweg van spelers die geen geduld hebben voor RDR2.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    RDR2 is gewoon een Spaghetti Western, lang, sloom en langdradig (op een goede manier).
    Een persoon die alleen Marvel-films kijkt of andere simpele Hollywood films gaat ook moeite hebben met Once Upon A Time In The West.

    RDR1 was GTA met een cowboy thema, maar RDR2 is toch wel een stuk anders daarin.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    BigSyke heeft zeker een goed punt, al vermoed ik dat in het algemeen sowieso steeds meer mensen extreme (en constante) prikkels nodig hebben. Rdr2 krijgt daarnaast ontzettend veel aandacht in de pers en omgeving, dus ook degene die dit speltype niet zo ligt gaat deze titel proberen. En dat leidt weer tot meer afhakers...

    Zeker interessant om dit allemaal aan de zijlijn mee te maken. :)

    @Fiasco: "RDR1 was GTA met een cowboy thema, maar RDR2 is toch wel een stuk anders daarin." Wat bedoel je hiermee?
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik zat aan exact dezelfde vergelijking te denken (Once upon a Time in the West): Als je dat genre alleen kijkt voor de schietpartijen en vechtpartijen, dan zet je OUATITW waarschijnlijk na 5 minuten al af. Maar goed, dan mis je dus wel 1 van de beste films in de geschiedenis.

    Ik gaf het voor de release van deze game al aan: Veel mensen zullen deze game in gaan op basis van de hype, en dan vinden ze vervolgens een game die ze wellicht persoonlijk niet zal aanspreken, omdat het niet 'GTA in het wilde westen' is, maar gewoon een slowpaced adventure. Dus ja, je gaat paardje rijden, dingetjes craften, visjes vangen, en regelmatig is er een shoot-out met wat vervelende figuren, maar het is geen 'shooter'. Het is geen Just Cause of Battlefield.

    Als je je verwachtingen juist afstelt, is dit een geweldige game. Gewoon een paar keer per week eventjes die wereld induiken, wat dingen doen die je wilt doen, en zodra je weer even genoeg van de game hebt, meteen weer mee kappen en iets anders gaan doen.

    Gisteravond ook weer eventjes aangezet, ben nog steeds in hoofstuk 4, St Denis, en puur en alleen even wat random missions gedaan. Een stranger wilde dat ik even een afstandsbestuurbaar bootje presenteerde aan wat potentiele kopers, en daarna ben ik dat hele klote eind terug gereden naar mijn nieuwe kamp. Onderweg een vrouw van wat cowboys gered, in het kamp wat funds aangevuld en een visje gevangen voor de kok, en vervolgens was er nog een kleine missie waar ik Tilly moest bevrijden.

    That's it. Nieuw paardje naar St Denis gebracht en weer uitgezet. Qua verhaal ongetwijfeld geen reet opgeschoten, maar heb me weer even een uurtje ofzo vermaakt. Prima zo.

    Bij een game als Spider-Man heb je dat niet. Ook prima mee vermaakt, maar daar ben je wel serieus bezig met de story-missions, want verder is er bijna niets boeiends te doen. Dan vlieg je dus ook door een game heen, en is het over en voorbij voor je er erg in hebt, zonder reden om snel weer terug te keren naar New York City....
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Helemaal niet. Je liegt
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Verdomd, je hebt gelijk...
     
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik denk dat er maar éen zin is die RDR2 beschrijft, voor degene die hem tegen vonden vallen.

    "Red Dead Redemption 2 is een erg goede game, maar wel een saaie game"

    Ik kan zoveel games opnoemen die niet zo goed zijn, maar des te meer fun bieden.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Spiderman? :+
     
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Maarja zijn saai en goed dan niet inherent aan elkaar.
     
  15. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Dat was pas een generic mission fest...
    Meest overgewaardeerde game van het jaar.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Je bedoelt dat je dan een uitdaging mist? Leg uit...
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Juist de simpliciteit kon ik waarderen, deed me denken aan games van vroeger :cool:

    Ook platinum met die game gehaald, dat is tot nu toe 2 andere games gelukt :+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Verschillende mensen, verschillende wensen. ;)

    Wat ik mij ook nog afvraag is toch nog waar die 10 OUTOF 10 scores vandaan kwamen. Nee, ik ga niet opnieuw de (im)perfectie van deze game bekritiseren. Het gaat mij in deze meer om de het review proces en het komen tot een eindscore. Als dit zo'n extreem lange en uitgebreide game is, wanneer ben je dan in staat om als reviewer een goed overdachte score toe te kennen, gebaseerd op wat je hebt gespeeld? Reviews werden online gezet op/rond release datum en review copies werden naar de reviewers gestuurd.... één week van te voren? Eerder?

    Laten we van één week uitgaan voor release... ben je dan als reviewer voldoende in staat om deze game objectief te beoordelen? En na één week al een 10 OUTOF 10 toe te kennen? Ook buiten de speellengte, gelet op de hoeveelheid hype bij niet alleen bij het publiek maar ook bij de reviewer zelf, is het dan niet verstandiger om zelfs wat langer te wachten en/of door de spelen om tot een objectiever oordeel te komen. Zonder RDR2 af te vallen: denken jullie dat de scores hetzelfde waren geweest bijvoorbeeld een maand na release? Twee maanden? Of had dat weinig uitgemaakt?
     
    Peter Bijl en Martijnn vinden dit leuk.
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Had wel idee dat meeste reviewers sowieso het verhaal tot het eind hebben gespeeld.

    Dan heb je genoeg van het spel gezien om een score te geven.

    Als je score geeft voor:
    Geluid
    Graphics
    Verhaal
    Spelwereld
    Voice acting
    Gameplay

    Dan is gameplay maar een onderdeel. En deze is ondanks lagere tempo wel dik in orde.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Denk het niet. Toen ik het de eerste uren speelde was het ook een grote glory hole, maar na een x aantal uur sloeg de verveling toe. Tot op de dag van vandaag zit ik nog steeds in chapter 3 en ik heb geen zin om het verder te spelen.

    En ik houd echt wel van trage en diepe games, maar RDR2 is van een orde traagheid wat daar voor mij buitenvalt. Het speelt simpelweg niet lekker en vloeiend. Natuurlijk zijn er mensen die dan roepen "ga lekker COD spelen" maar die begrijpen het dan echt niet :+

    Dusja, nogmaals is RDR2 absoluut een goede game, maar wel een heul saaie goede game.

    ( gaat weer AC Odyssey spelen doet )
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina