1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Beste bak, nice!! :thumbs:
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Wauw, kunstwerkje :).
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik wil zelf een PC gaan bouwen. Hij gaat voornamelijk gebruikt worden voor licht werk, maar hier en daar ook wel eens een game.
    Ik heb bewust voor een kleine case gekozen i.v.m. beperkte ruimte in onze woonkamer.

    Dit heb ik vooralsnog voor ogen:
    https://pcpartpicker.com/list/C62YzY

    Is dit een goede build?
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Nice rigs! Zal de mijne ook even posten, komt deze week met de post aan (bestelt bij Alternate):


    Behuizing: be quiet! DARK BASE 700 - 160 euro
    Moederbord: GIGABYTE AORUS Z390 MASTER - 299 euro
    Processor (CPU): Intel 9900K - 599 euro
    Processor Koeler: Alphacool Eisbaer 240 CPU waterkoeling - 130 euro
    Intern Geheugen (DDR RAM): CORSAIR VENGEANCE LPX 3200 2x16 GB - 300 euro
    Videokaart (GPU): GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti GAMING OC - 1299 euro
    Geluidskaart: Creative Sound BlasterX AE-5 - 149 euro
    Harde Schijf 1 (Bootschijf - Windows): Samsung 970 Evo PCIe 1TB M.2 - 274 euro
    Netwerk Mogelijkheden: /
    Blu-Ray / DVD / CD Drives (Optical Drive): LG GH24NSD1 dvd-brander - 18 euro -> gewijzigd naar externe brander
    Voeding (PSU): be quiet! Dark Power Pro 11 850W - 210 euro
    Besturingssysteem: Microsoft Windows 10 Home - 129 euro

    Totaal: te duur :+

    Ook nog gekocht:

    Monitor: Asus rog swift asus rog swift pg279q 750 euro

    En een tijdje geleden al gekocht (heb even de prijs niet bij de hand):

    * Muis (Razor)
    * Muismat
    * Microsoft Office (2019, Business)
    * Toetsenbord (mechanical, hoge kwaliteit)
    * Hoofdtelefoon (Senheiser Game One)

    Doel van mijn PC was maximale details en hoge framerate op 1440P resolutie (IMO op dit moment de meest ideale resolutie in een desktop situatie, wanneer je scherpe beelden tegenover hoge performance wilt afzetten) voor minstens de komende vijf jaar. En hoge framerate bedoel ik dan over het algemeen 60+, dat is de baseline. Ik heb in deze aankoop "ronde" de prijs als bepalende factor op een lager pitje gezet; binnen bepaalde voorwaarden ben ik redelijk vrijuit voor mijn "droom" PC gegaan. Ter vergelijking: mijn vorige PC heeft het dik zes jaar volgehouden en begon pas dit jaar echt mankementen te tonen. Hoop dat de nieuwe het ook zo lang volhoudt. :)

    Toelichting op de onderdelen:
    * Behuizing: be quiet! DARK BASE 700 het strakke uiterlijk sprak me erg aan. Niet teveel fratsen, toch mooi vormgegeven. En stil.
    * Moederbord: GIGABYTE AORUS Z390 MASTER: goede reviews. Voor mijn gevoel goede balans tussen prijs en kwaliteit (enthusiast level).
    * Processor (CPU): Intel 9900K: de beste gaming processor op dit moment? Ik zou het niet weten, maar het is wel een heel goede.
    * Processor Koeler: Alphacool Eisbaer 240 CPU waterkoeling: goede kwaliteit voor deze prijs. Positieve reviews.
    * Intern Geheugen (DDR RAM): CORSAIR VENGEANCE LPX 3200 2x16 GB: positieve reviews. Maar op dit punt had ik ook voor andere merken kunnen kiezen. 32 GB: ach ja, waarom ook niet bij zo'n configuratie. ;)
    * Videokaart (GPU): GIGABYTE GeForce RTX 2080 Ti GAMING OC: grappig genoeg kwam deze kaart in de eerste tests soms niet als de beste 2080 TI kaart uit de bus t.o.v. de concurrentie. Bleek echter pas later dat deze kaart pre-bios update op minder vermogen stond ingesteld (verlaagt boost clock na een tijdje) -> performance post-bios update is on par met de concurrentie. En deze TI is iets "voordeliger" t.o.v. een ASUS of ander merk. Blijft een duur stuk speelgoed, maar heb toch de stap gezet omdat ik de GPU niet een bottleneck wilde laten worden in de periode van de komende vijf jaar. Puur dus op de toekomst gericht, ondanks dat ik mij bewust ben dat sommige nieuwe features op deze kaart nog nauwelijks worden ondersteund in games.
    * Geluidskaart: Creative Sound BlasterX AE-5: "Jezus ZIF, je hebt toch een onboard geluidskaart?????" Maar ik heb heel veel plezier gehad van mijn oude Sound Blaster, zeker in combinatie met mijn oude Sennheiser koptelefoon. Hoge kwaliteit geluid en de surround emulatie was perfect. Ik verwacht niet minder van de AE-5. Deze MOEST ik hebben. Ik kan erg van mooi en sfeervol geluid genieten (geluid doet voor mij niet onder voor beeld).
    Harde Schijf 1 (Bootschijf - Windows): Samsung 970 Evo PCIe 1TB M.2: voor dit bedrag kan ik net zo goed een 1 TB SDD in mijn PC gooien. Verder heb ik weinig opslag nodig. Foto's staan vaak op stikkies en ik speel niet veel spellen tegelijk + verwijder games nadat ik ze heb uitgespeeld. Specs van deze SDD zijn goed.
    .
    .
    .
    * Asus rog swift asus rog swift pg279q: al een tweetal weken in bezit. Helemaal tevreden over, al trekt mijn gaming laptop (om te testen) de 1440P resolutie maar net. Kan niet wachten totdat ik hem op mijn nieuwe desktop PC aansluit. Grootte van de monitor viel mij trouwens nog best mee; diameter went snel. Gsync: duurder, maar kan sinds mijn gaming laptop (toevallig ook een Strix) eigenlijk niet meer zonder. Geweldige uitvinding; gaming zonder screen tearing is gewoon heel fijn.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Netjes!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Nieuwe PC gisteren ontvangen. Triomfantelijk zet ik de PC aan en… paarse sneeuw op mijn scherm. Uiteindelijk wel beeld vanwege de interne video kaart op het moederbord, maar daar heb ik natuurlijk geen 2080 Ti voor aangeschaft. Die trouwens in apparaat beheer is continue wordt uitgeschakeld vanwege storingen. NICE. Drivers vernieuwd, bios update (ook GFX kaart) uitgevoerd, veilige modus, kast opengeschroefd en GFX kaart opnieuw geplaatst… neh, die is dood. SJU! Vandaag PC ingeleverd in Ridderkerk en natuurlijk is dit type GFX kaart weer niet op voorraad. Dat wordt dus weer wachten. GRRRR....

    Merry Christmas iedereen! 8)
     
    Garrett vindt dit leuk.
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Beetje laat zit niet zoveel op XBW, maar misschien heb je er wat aan.
    Mooi pc'tje, zou alleen een wat grotere PSU nemen voor het geval je er in de toekomst nog een videokaart bij wil doen. Een 1050ti of vergelijkbaar moet denk ik (uit m'n hoofd) nog lukken want die zijn erg zuinig, maar ik zou voor 400-450 gaan.
    Jammer! Zijn best veel problemen met de RTX serie, Nvidia heeft ook veel kaarten weg moeten doen. Wel een hele dikke PC :D. Zal binnenkort nog even wat foto's van mijn rig plaatsen, ga nog een 30" 1440p scherm halen en moet nog even een aftermarket koeler op m'n CPU zetten die ik nog heb liggen.
     
    Zifnap en Alexknl vinden dit leuk.
  8. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb dus de PC gebouwd die ik hierboven al neergezet had. Alles is goed gegaan en de PC doet (deed) het goed.

    Ik zette de PC eergisteren aan en ineens deden mijn muis en toetsenbord het niet meer. Sterker nog, al mijn USB poorten doen het niet meer. Ik heb vanalles geprobeerd. Opnieuw opbouwen, windows opnieuw installeren, BIOS updaten (en resetten), maar ze werken niet meer. Ze geven wel nog stroom af (de infrarood van de muis gaat aan), maar niks doet het.

    Windows zegt steeds dat het USB apparaat een storing veroorzaakt heeft, code 43.

    Wat zou dit zijn? Zou het moederbord het hebben begeven?
     
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Probeer dit eens..

    1. Ontkoppel alle USB Poorten.


    2. Klik op Start type de commando devmgmt.msc in het vakje zoeken en bevestig met de Enter Toets. Bevestig UAC (User Account Control) als dat nodig is.

    2. In Apparaatbeheer, Dubbelklik op Universal Serial Bus-Controllers, en klik met de Rechtermuisknop op de Host-Controller, klik op Installatie Ongedaan Maken en klik op OK.

    3. Herhaal stap 2 om alle items te verwijderen onder 'Universal Serial Bus-controllers ".

    4. Herstart de computer. De installatie van de USB-Poorten zal automatisch door Windows worden geconfigureerd.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Nieuwe GFX kaart vervangen en nu doet ie het wel fatsoenlijk. Total Warhammer benchmark 1440P/ultra details: 110 FPS. Niet verkeerd. :9
     
    Jorrie en RemcoM vinden dit leuk.
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    PC draait nog steeds fantastisch. :D Vond dit interessante filmpje voor degene die nog twijfelen tussen 1440P of 4K gaming op PC:

     
    Zumpelvelder en Jorrie vinden dit leuk.
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Morgen m'n zus helpen aan haar eerste build. Heb er nog altijd spijt van dat ik destijds mijn eigen pc niet zelf heb gebouwd, maar heb ondertussen wel al vrijwel alles zelf een keer vervangen :+ Morgen dus eindelijk eens vanaf scratch bouwen.

    Meteen maar de 1660Ti besteld die vorige week is uitgekomen, is voldoende voor haar. Leuke kaart voor 290 euro. Zit wat betreft performance tussen de 1070 en 1070Ti. Voor een 1080p 60fps scherm is dit prima.

    [​IMG]

    Dingen die ik al van mezelf in bezit had en die zij nu mag hebben:
    - CM 690 III case
    - G750M voeding
    - Hyper 412s koeler

    Wat mij betreft wel een leuke eerste build. Heb al zin om te gaan bouwen :)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik wil m'n huidige pc upgraden.
    https://pcpartpicker.com/list/22WHmq

    Op deze lijst heb ik de RAM al. Ik zat te denken aan deze GPU (zie lijst) (goedkoop en schijnt echt goed te zijn als ik het lees), en met zo'n CPU (Ik zie echt zoveel cpu's dat ik geen idee heb welke ik moet nemen. En sowieso AMD of Intel?)

    Welk moederbord zou hierbij passen? Liever goedkoop, zelfs tweedehands via Tweakers Pricewatch vind ik ook prima.
    https://tweakers.net/categorie/47/moederborden/aanbod/

    Edit: Ik lees dat voor een game als Rust single threaded performance heel belangrijk is dus zou een intel i5 beter zijn denk ik, maar welke?

    Mijn huidige PC is best snel hoor, maar ik wil toch af en toe erop kunnen gamen (Football Manager, Rust) zonder al te veel dikke laadtijden en een goede FPS, naast internetten en Photoshop.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2019
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Heb je al een SSD? Dat maakt het meeste uit qua laaddtijden.
    Dacht dat 500GB 100 euro was maar is zelfs nog lager, 4,5 jaar geleden was ik nog 200 euro kwijt :eek:
    https://tweakers.net/pricewatch/1126239/crucial-mx500-2-komma-5-inch-500gb.html
    256GB zou je ook kunnen doen maar als je er games op kwijt wil is dat krap, ik heb een van 500GB met de Adobe en Office Suite, Windows en wat games en dat is voor mij eigenlijk te weinig.

    Ik zou ook voor een i5 gaan, zijn vaak toch wat beter in games, terwijl Ryzen soms wat sneller is met andere software of in het goedkopere en duurdere segment.
    De i5 9400f is bijvoorbeeld prima, je hoeft niet meer uit te geven als je gewoon op 1080p op 60fps met zo'n kaart. Die kaart is ook uitstekend. Misschien dat je er nog een koeler bij wil kopen (deze is prima https://tweakers.net/pricewatch/1107249/cooler-master-h412r.html) want die stock Intel fans zijn niet geweldig. Zou niet uit moeten maken voor performance zijn wel wat lawaaiiger.
    En dit moederbord. https://tweakers.net/pricewatch/1164473/msi-b360m-pro-vdh.html
    Met die CPU kun je ook niet overclocken dus een duurder moederbord heeft niet veel zin.
     
  15. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Kan ik, als ik mijn pc wil verkopen, het beste alles los verkopen of beter de pc in zijn geheel?
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zou het gewoon in z'n geheel doen, minste gedoe. Misschien verdien je er los wel iets meer aan, maar ligt er aan.
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik zie dat ie verkocht is, heb jij 'm gehaald? Zijn prima laptops als je van het flashy uiterlijk houdt (al valt dat met deze gaming laptop nog mee), alleen misschien wat lawaaiig tijdens het gamen. Als je nog niks hebt wil ik wel even voor je kijken. Wel enorm krachtige hardware, puur qua specs net iets sneller dan de nieuwe Xbox Series X :eek:.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Jup, kon er nog wat vanaf lullen ook. Heb hem al binnen btw ;) Design valt me inderdaad mee voor MSI. Fans vind ik ook wel te doen en game toch altijd met koptelefoon op. Super mooi scherm ook. Hardware is goed voor komende jaren (hoef niet alles altijd ultra te spelen ofzo), en ik kan er VR mee spelen (Half Life Alyx op de Rift van een vriend :+ ).
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Netjes! Veel plezier ermee. Het is dat ik een Macbook aan moest schaffen 1,5 jaar geleden, anders was ik ook voor zoiets gegaan. Een Macbook heeft zo z'n voordelen maar de hardware die ze er in steken voor het geld is vrij beschamend. Echt niet normaal wat voor beestachtige hardware in lichte, dunne laptops uit is gekomen de afgelopen jaren.

    In 2011 heb ik een gaming laptop van 1000 euro gekocht, als je kijkt wat je nu voor 600-1200 euro kunt halen is dat echt lachwekkend vergeleken met die laptop. Voor 500-600 heb je al een quadcore i5 en een 1050 die elke moderne game zonder moeite draait. Dat komt vooral omdat moderne GPU's zuinig en klein genoeg zijn om in laptops te passen.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina