Jammer genoeg waren er wat mensen met technische problemen, of B-knoppen die heel aantrekkelijk zijn om in te drukken. Behalve de gevolgen daarvan, wat mij betreft een heel geslaagde raceavond. In tegenstelling tot m'n internetverbinding zelf geen foutjes gemaakt deze avond. Foutjes werden sowieso genadeloos afgestraft, het lag qua tempo ontzettend dicht bij elkaar vond ik!!
Race een heel lang vlakbachter @Sjonnie1989 gereden, tot er bij hem (letterlijk) wat brak en hij wat tempo verloor, waarna ik in een zeldzaam gaatje dook in de eennalaaste bocht. Het was krap, heel krap, maar ik probeerde de binnenkant zo strak mogelijk aan te houden. Dat voorkwam niet dat er licht contact was wat Sjonnie een stukje terugplaatste, maar in mijn beleving wel binnen het aanvaardbare.
Vervolgens onder druk van vooralvl @GoldPwnageNL naar de finish gesjeesd en met minder dan een seconde ruimte de finishlijn als eerste gepasseerd.
Voor heat twee had ik het voornemen m'n banden te sparen. Zo gezegd zo gedaan, al zorgde het iets gematigde tempo ervoor dat @GoldPwnageNL z'n kans schoon zag om mij strak en netjes te passeren. Vanaf dat moment was het devies om @Beltoni achtermme te houden, en het gat niet te groot te laten worden, en toen bleek dat @GoldPwnageNL niet ging pitten was het jachtseizoen geopend. Ik had nog redelijke banden, maar de tempos voorin waren enorm aan elkaar gewaagd. Slechts een zeldzaam foutje (edit: eigenlijk was 't niet eens een foutje) van @GoldPwnageNL gaf me gelegenheid om de auto erlangs te prikken. Uiteindelijk met minder dan 0.2s voorsprong gefinisht. De race had geen ronde langer moeten duren, dan was ik met dat kleine gaatje waarschijnlijk ingehaald in bocht 1l
Laatst bewerkt: 8 jan 2019
GoldPwnageNL vindt dit leuk.