Ik ben nog niet begonnen met de game, maar ik had het liefst een combinatie van Normal met de ink ribbons van Hardcore gezien, dus zonder autosave. Wie weet wordt dat er in de nabije toekomst nog in gepatcht, want een dergelijke optie moet niet heel moeilijk te implementeren zijn.
Zo, even een weekendje een paar uur RE2 Remake gespeeld. Fantastisch! Eerlijk waar, wat een heerlijke game en wat een mix tussen die authentieke RE gameplay en moderne games. Grafisch en qua sfeer echt subliem. Ik heb in hele lange tijd niet meer zo genoten van een game, maar dit is echt pareltje. Ik dacht eerst dat de nostalgie me aan het verblinden was, maar het is gewoon een topgame en misschien wel de allerbeste remake ooit gemaakt. Voorlopig blijf ik genieten, heb ik de originele soundtrack ook maar vast aangeschaft (damn…) en heb ik waarschijnlijk al een van mijn beste games van 2019 gespeeld Na RE4 is dit met afstand mijn favoriete Resident Evil game. En ik bedoel echt deze game, RE2 REMAKE. Beste horrorgame van de generatie Xbox One /PS4 (Pro)... Ik ben echt verliefd op deze game.
Resident Evil 2, is it worth a buy? Let's read the words, the words… of the developer…. Let op voor spoilers in deze review (o.a. boss battle verder in het spel).
Ik vermaak me prima met deze game, hij speelt redelijk op de pc (blijft jammer dat 60fps de max is). Ook knap hoe eng deze game is, voor het eerst in jaren goed geschrokken in een game. (gamen met een headset op helpt hierbij)
Resident Evil 2 Ships 3 Million Units Worldwide in First Week of Sales! Capcom Co., Ltd. (Capcom) today announced that Resident Evil 2for the PlayStation®4 computer entertainment system, the Xbox One family of devices including the Xbox One X, and PC has shipped 3 million units globally. The Resident Evil franchise features survival horror games in which players utilize a variety of weapons and other items to escape terrifying situations. Cumulative sales of the games in the series now total 88 million units* since the first title debuted in 1996. More than 20 years later, continuous support from the passionate fan base across the globe makes it Capcom's flagship game series. *As of January 28, 2019 Originally released in 1998, Resident Evil 2 went on to achieve cumulative sales of 4.96 million units, making it the fourth best-selling game in the Resident Evilfranchise. In the 2019 release, Capcom used its cutting-edge R&D facilities to build the game completely from the ground up for current-generation game platforms. In addition to visual effects, including detailed, photo-realistic graphics made possible with RE ENGINE, Capcom's proprietary development engine, the title provides players with a fresh horror experience via audio featuring Dolby Atmos 7.1.4 and real-time sound image rendering that utilizes binaural technology. Resident Evil 2 garnered mass attention prior to release, being honored with Best of Show in the Game Critics Awards: Best of E3 2018—as judged by major game media outlets from around the globe—as well as boasting over 4.7 million downloads for its "1-Shot Demo," propelling sales to 3 million units worldwide in the title's first week. Further, with Resident Evil 7 biohazard (released in January 2017) having now gone on to sell a cumulative 6 million units*, Capcom looks to achieve similar, long-term sales for Resident Evil 2 as well. *As of December 31, 2018