1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FERRARI F355 Challenge

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 11 dec 2018.

  1. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Als je dichtbij Zaandam bent, mag je de race wel toeschouwen bij mij en mag je mijn spotter zijn!
     
    hillss vindt dit leuk.
  2. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Haha naja nu in nederland vannuit malmedy, zo in de auto terug naar Luxemburg. Daar hotel vannacht, en dan morgen weer Luxemburg>Nederland>Malmedy:D

    Even km's vreten....
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  3. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Woon jij dicht bij het Circuit Spa-Francorchamps dan? Heb ik al heel de tijd NDL bij jouw naam staan en jij zegt niets op de entry list voor de F355 challenge :lol:
     
    hillss vindt dit leuk.
  4. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Haha naja ik woon in malmedy, heb Nederlands paspoort. En werk in Luxemburg:D

    Dus voel me prima op mijn gemak met NDL.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  5. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ben ik dan toch de enige Belg hier =(:D
     
    hillss vindt dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nou dan, allemaal uitgepuft van de races?

    Kwali: Pace was goed. 0.061 achter P1 starten voor Race 1 is niet gek. Zeker niet omdat mijn starts altijd fenomenaal zijn <3
    Had in de kwali al echt een banden probleempje. Tijdens het oefenen al gemerkt dat 8 / 9 ronden wel het maximale was qua pushen.
    Kwalificatie met ABS uit gereden zodat ik net wat harder kon pushen, ten nadele van mijn bandenslijtage. Dus na 6 rondjes was mijn eerste setje op!

    In de pits gauw even @asjemenou75 een invite gestuurd #wantikbenzo, bandenspanning voor nog iets verder naar beneden gehaald, achter stabi iets zachter en terug de baan op met 8L brandstof. 2 ronden opwarmen, precies genoeg om nog 2 rondjes te kunnen vlammen!

    1e snelle ronde met vers spul zat ik gelijk 0.4 seconden onder mijn PB in Sector 1. Sector 2 slonk dit naar 0.3 seconden en in de laatste chicane remde ik te laat en schoot ik door. De laatste ronde toch maar een do-or-die poging gewaagd, zat er weer 0.3-0.4 onder, toen ik de achterkant van de auto kwijt raakte in de lange doordraaier naar rechts. Rechterkant in de muur, afgelopen! Toch p2, best wel blij mee!

    Race 1: Goede start aan de goede kant, gelijk @B Tender op z'n plek kunnen zetten, waarna ik bij de eerste chicane gelijk een penalty pak. #zuur #godver. Vervolgens nog 3 slowdowns gehad in de opening van de race, waardoor ik @GoldPwnageNL en @Beltoni voor moest laten. Met hun tot en met het einde van de race geknokt tot de finish vlag. Extra zuur was de laatste ronde, warain ik in de eerste chicane vol moest verdedigen, een tik kreeg en zo van p1 naar p3 viel. Als 3e Gefinished in een race die ik had kunnen winnen (Beltoon zat binnen 1s van mij, dus P2 was het anders geworden).

    Race 2: Goede start, wederom Tender verslagen in de eerste ronde en met Beltoon en Gold tot ronde 5 gevochten. Daarna verloor ik pace omdat ik teveel van mijn banden vroeg, een paar domme foutjes maakt en 5s achterop raakte. Daar nog een paar keer met Tender gevochten, waarna ik mijn Kwalificatie herhaal door mijn rechter voorkant in de muur te parkeren! #Pastrami!! #BellaFica #BellaPalle Toen op P5 met een pace van +3,5 seconden per rondje op mijn PB naar de finish gereden. Had gewoon moeten pitten, maar dat had uiteindelijk hooguit 1,5 seconden gescheeld heb ik later terug gerekend.

    Toen nog een kadootje gekregen van Beltoon en Gold, dus wederom als P3 over de finish gekomen.

    Was heerlijk racen! Al vind ik het wel ommeunig zuur dat ik mijzelf enkel dingen kan verwijten die ik fout heb gedaan en niet gewoon een ander de schuld kan geven, of de auto. (behalve die tik in race 1 in de laatste ronde). De auto is fijn! De baan is fijn! En toch zit er zand in mijn vagijn!

    Tot Bathurst!
     
    GoldPwnageNL en B Tender vinden dit leuk.
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Op een zeer Duitse manier toch nog een overwinning in de wacht gesleept :lol:

    In de kwali had ik wel de pace, maar niet de consistentie om de rondes aan elkaar te rijden. Gestart vanaf P4, maar viel al snel terug in race 1, met als frustratie-hoogtepunt een slowdown na bocht 1 (terecht), maar die slowdown was ik aan het innen. Verloor totale aansluiting met de kopgroep, kon ingehaald worden door @asjemenou75 en @ColdzeroNL en TOCH nog die +1 aan de broek. Spel kon me echt gestolen worden toen. Vanaf daar echt een kutrace ook, met nog veel meer slowdowns. Op het laatste nog wel een leuke wie-heeft-de-meeste-penalties-time-trial race met @ColdzeroNL, maar uiteindelijk kwam hij met genoeg voorsprong over de finish. Kon niet blij zijn met P6.

    Race 2 was wel érg tof. Wát een tempo werd er vooraan gereden. Op het begin een leuke trein met 6 man, later een zeer lang gevecht met @B Tender. Erg vaak stuivertje gewisseld, en telkens als 1 van ons een bochtje niet lekker nam, sloeg de ander gelijk toe. Met als kers op de taart natuurlijk het brandstof tekort van @GoldPwnageNL en @Beltoni die mijn een onwaarschijnlijke overwinning cadeau deden. Zie hier mijn laatste sector, waarin ik 2 plekken cadeau kreeg én moest verdedigen tegen Tender:

     
    B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]
     
    Schuminiels en Kimi NL vinden dit leuk.
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Dank voor de screenshots. Kimi dank voor de invite!
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  11. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Pijnlijk avondje, vrees dat dit wel littekens achterlaat. Had in race 2 gewoon de 2e plek verdiend, helaas kwam ik zonder benzine te staan... Vanaf nu maar weer handmatig benzine berekenen. Dacht dat ik mijn 27 Laps aan benzine wel ruim zat, in race 1 klopte de berekening van namelijk PC wel.

    Snel vergeten en op naar Bathurst!

    Races waren overigens erg gaaf, constant in gevecht van begin tot eind. Top auto!
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2019
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  12. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ok, ik kon totaal het tempo niet aan gisteren maar heb wel geen stuurproblemen gehad wat op zich al een overwinning is!

    Race 1 had ik een leuk gevecht met @Baspw. We waren duidelijk de achterhoede van het veld ;).

    Race 2 zat het wat tegen met kleine stuurfoutjes in Villeneuve (2de chicane) en Jacky Ickx Chicane (laatste chicane) ... en in ronde 20 ging ik met 1 wiel in de grindbak in die snelle rechtse aan de windmolens... Ik stond in het midden van de rijlijn... Dus sorry aan @ColdzeroNL! Gelukkig kon je mij nog net ontwijken... Dan maar gestopt met schade en banden verwisseld dus 2 ronden achterstand... Maar goed nu donderdag zijn mijn examens eindelijk voorbij en kan ik wat meer oefenen voor de F355 challenge :thumbs:

    See you at Bathurst! :D
     
  13. Baspw

    Baspw Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    13
    De strijd achteraan is spannender dan vooraan
     
  14. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Hallo! Ik ga vandaag eens proberen te rijden met de 355 en als het wat is wil ik maandag wel even aansluiten als dat mag en er nog plek is?
     
    hillss en B Tender vinden dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat mag altijd! Afgelopen maandag waren we met 10, dus kan er nog wel eentje bij!
     
  16. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Nu maandag is het geen race. Maandag doen we de Bathurst 12h GT3: https://forum.xboxworld.nl/threads/xbwec-xboxworld-endurance-championship.180017/
    Kan je trouwens ook nog voor inschrijven als je wil!

    De week nadien is het terug F355 Challenge.
     
    hillss en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  17. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Sugo International
    11 februari a.s. 20:15 uur lobby open !

    Qualificatie: 15 min
    Heat 1: 14 rndn.
    Heat 2: 24 rndn.


    Weer: Heat 1 onbewolkt, Heat 2 onbewolkt.
    Datum : 15-08-2018
    Heat 1 : start 14:00 uur. Staande start obv q1
    Heat 2 : start 18:00 uur. Vliegende start uitslag heat 1
    .
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Prepare to get buttraped guys.... DIT is een penalty/slowdown in bocht 3.

    [​IMG]
     
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Heren, ik moet mij helaas voor vanavond en waarschijnlijk de aankomende tijd (weken) even afmelden. Thuis hebben ze me ff meer nodig dan jullie dus ik moet mijn aandacht even verleggen en kan niet zeggen of ik er binnenkort weer bij ben. Ik wil graag voor jullie de stand bijhouden als jullie screenshots even posten en ik zal de brieving blijven schrijven......

    Wil er vanavond iemand het hosten overnemen?
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2019
    Kimi NL vindt dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Sterkte @asjemenou75 We zien je vanzelf wel weer verschijnen! <3

    @Kimi NL
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina