@Dusky Demon NL
Het filmpje gaat niet eens zozeer over dat alles heel traag is. Het is alweer een paar weken geleden dat ik hem heb gekeken, maar de takeaway message voor mij was het volgende:
Rockstar zet een enorme en prachtige wereld neer vol variatie en mogelijkheden en biedt je zo veel vrijheid om te doen wat je wil. Echter, zodra je een missie begint vervalt ALLE vrijheid en heb je op geen enkele manier vrijheid om het spel te spelen zoals jij het wil. Als je ook maar iets van het pad afwijkt dat Rockstar voor je heeft uitgestippeld (bijv. als je een gebouw via het dak wil binnenkomen ipv de voordeur) faal je de missie en moet je opnieuw beginnen.
Daarnaast bespreekt hij nog wat kleinere frustraties als dat Rockstar soms ineens besluit dat je 2 specifieke wapens bij je hebt als je van je paard afstapt ipv de 2 die je eerder zelf had geselecteerd, en andere kunstmatige manieren van gamedesign waarmee Rockstar in feite laat zien dat ze niet helemaal mensen los willen laten (en die indruk wekken ze wel).
Ik raad je wel aan als je tijd hebt een keer het filmpje te kijken, hij legt het erg duidelijk met voorbeelden uit.
Laatst bewerkt: 30 jan 2019