Beviel me beter dan verwacht. PC alles op ultra (stond al zo ingesteld) 1440P en spel speelde nog steeds extreem soepel. Vond alleen de soundmixing een beetje off vooral in de toren (rare sound effect trouwens wanneer je stampend schuift over de grond ). Shooting mechanics zijn prima en het vliegen (met controller) voegt zeker een nieuw facet toe aan de combat. In de freeplay modus heb ik ook nog de storm geprobeerd en die leek mij ook wel leuk om mee te spelen. Maar in modus de wereld verkennen is idd behoorlijk saai. De drie missies heb ik met randoms gespeeld. Mis dan wel de communicatie, maar het liep eigenlijk allemaal wel lekker. Weinig complaints there. Ik zag overigens ook een paar best stoere custom componenten voor mijn javelin voorbij komen. Ja, de demo heeft mijn vertrouwen wel hersteld, ondanks dat het uiteindelijk wel een looter shooter is (zoals geadverteerd trouwens) en op dat punt met de gameplay niet echt verrast. Maar het is wel een mooie en ik zie hier wel lol in met een groepje mensen. Alleen single player? Misschien, als de campaign lang en interessant genoeg is.
EDIT: Overigens wil dit nog niet zeggen dat ik op basis van bovenstaande positieve ervaring deze game wil kopen. Mijn demo ervaring is in ieder geval oké gebleken, maar er zijn zoveel kapers op de kust, waaronder al diverse andere (heel) goede titels in Q1. Ik ben ook benieuwd naar The Division 2 en hoe deze zich tot Anthem verhoudt.
Laatst bewerkt: 1 feb 2019