Gisteren was een heerlijk avondje!
Ik mocht starten vanaf P3 en dat was denk ik ook wel reëel. Zoals zovelen had ik me denk ik voorgenomen om lekker te gaan racen, me niet gek te laten maken en als het even kan uit de muur te blijven, en dan te kijken waar ik uit zou komen! Een tacktiek die eigenlijk uitstekend werkte, tot ik me gek liet maken en de muur in reed haha.
Het racen ging lekker, hier en daar wat plekjes gewonnen, hier en daar wat verloren! Voor me verloor
@markdevries78 wat tijd bij het inhalen van ik geloof
@hillss waardoor ik mijn kans zag om, in gevecht voor de leiding, op Conrod Straight langszij te komen (met 260+ km/h). Samen zij-aan-zij loeihard door die snelle knik probeerde ik daar zo goed mogelijk de binnenkant te houden (over de cerb knallend waar ik die normaal niet meepak) maar helaas raakten we elkaar daar toch. Volgens mij was het contact minimaal maar met die snelheden schuif je dan gewoon keihard van de baan. (Heeft iemand daar nog beelden van?? Ben benieuwd!). Kwam race-technisch met de schrik vrij, zonder noemenswaardige schade maar wel met wat schrik kon ik m'n race vervolgen. Volgens mij verloor
@markdevries78 daar meer tijd ;(
Na dat momentje lag ik behoorlijk onder druk van
@GoldPwnageNL en
@Schuminiels... Ik wist het van te voren al, áls ik hard crash dan zal het waarschijnlijk bovenop de berg zijn, daar waar je overgaat van stijgen naar dalen, en jawel hoor. Gelukkig konden anderen me daar ontwijken (vooral
@GoldPwnageNL en
@Schuminiels geloof ik), maar de crash was voor mij aanleiding om vrij vroeg te pitten, de boel te repareren, veel te veel brandstof te tanken, en m'n banden niet te vervangen. Op dat moment reed ik tot de rest z'n pitstop deed redelijk in niemandsland.
Na de pitstops kwam
@Jimmy J. steeds dichterbij op mij, en ik steeds dichter op
@Schuminiels vlak voor me. Na een tweede foutje, vlak achter Schumi, kon Jimmy me eenvoudig passeren. Toen had ik dus
@Sjonnie1989 in m'n nek hijgen. Hij leek wat sneller dan mij, maar ik probeerde in de slotfase weer in een soort kwalificatie-mode te gaan rijden om hem achter me te houden (en om Schumi en Jimmie voor me te naderen). Dat ging allemaal prima tot ik in de slotfase opeens
@Jimmy J. nagenoeg stilstaand op m'n lijn aantrof, midden op de berg. Last minute vól in de ankers om hem te ontwijken (we raakten elkaar maar dat leverde volgens het filmpje hierboven geen schade op) maar
@Sjonnie1989 kon dat natuurlijk nooit meer ontwijken (super onoverzichtelijk stukje, hij zat vlak achter me, en ik remde heel hard waar je normaal volgas gaat). Onvermijdelijk resultaat: flinke knal van achter. Een bak schade, en de laatste rondjes naar de finish hinkelen. Supergaaf!
Bathurst always delivers haha
@Schuminiels bedankt voor het organiseren, en
@GoldPwnageNL proficiat! Supergoed gereden.
Klik om te vergroten...