1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 1 [Finished]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 19 dec 2018.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De hele race, met de echte GT3's:
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Rekenkundig zou je uitkomen op 8x progression, wanneer je 12u propt in 1,5u.

    12u / 1,5u = 8 :)
     
  3. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Time progression staat op x5 zodat we even last hebben van de opkomende zon ;) Ja kan enkel x5,10,15,... tot x24 instellen

    [​IMG]
     
  4. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380


    Wat een inhaalactie van die Porsche in Forest Elbow voor de leiding! Move of the race! One again Bathurst delivers! :D
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Lobby open om 20.15?
     
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Sowieso zaten er wel mooie gevechten en acties in, hopelijk vanavond ook. Ben nu al zenuwachtig ;)
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  7. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Lobby open om 20u!

    ingame datum:
    2/02/19

    20u: 30 min Night Practice
    (time progression real) om 23u in game.
    20u30: 15 min Kwalificatie (time progression real) om 9u in game.
    20u45: 90 min Race (time progression x5) Rollende start om 5u in game.

    Schade: Performance impacting
    Motorschade staat aan!
    1 Pitstop is verplicht (geen pit window)
    Bandenslijtage x2
    Max time penalty: 15s
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Mannen, en Niels in bijzonder....Ik moet me toch afmelden.. ben ziek. Ik heb het geprobeerd, maar gaat niet. Sorry baal ervan want Bathurst is toch wel een favoriet....=(...veel plezier
     
  9. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Is toch pas woensdag?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Genoten van de race! Ben er nog ondersteboven van.

    En boem is ho:p
     
    Jimmy J., Kimi NL en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Niet mijn race gisteravond.
    Auto met een hoge leercurve + Baan met een hoge leercurve + chronisch tijdgebrek om te oefenen = een kut avond voor mij.

    Organisatie was super geregeld. Vond het ook tot en met ronde 10 heel leuk, tot dat ik 3x spinde in 1 ronde nadat ik net alles had gerepareerd en vervangen, toen was ik er klaar mee.
    Volgende keer doe ik zeker mee.
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Pittige avond. Voor het eerst last van een trillend stuur in practise en quali (niet geheel toevallig nadat ik van de X ben teruggestapt naar de originele Xbox). Voor de mensen die het nooit meegemaakt hebben: het is te vergelijken met de laatste rondes Mugello met de F355, toen onze banden op waren. Maar dan dus al in de pits op verse sloffen.

    Nevertheless een lekkere pole kunnen pakken! Gelukkig bij de start géén last van het stuur, maar ik moet sowieso altijd even inkomen bij de race. Mannen achter me starten doorgaans sneller, en zo konden @Sjonnie1989 en @B Tender direct druk zetten. Maakte na een mooi gevecht met Sjonnie al snel een fout en viel terug naar P10 omdat ik moest wachten tot het veld voorbij was om terug te keren op de baan. Op de minimap dacht ik dat gebeurt was, maar raakte toch nog @ColdzeroNL bij het opkomen van de baan. Excuses daarvoor.

    Met een achterstand van 25 seconden op de #1 kon ik de race weer aanvangen. En vanaf toen eigenlijk een uur lang foutloos en strak gereden, en het gat met de #1 verkleint naar 16 seconden. Met nog 28 minuten te gaan voor het eerst een muurtje geschrampt. In de slotfase helaas achterop @Schuminiels geknalt door het onverwacht langzaam gaan van hem. Kettingbotsing op de video hierboven volgde. Jammer, want dat was een mooi gevecht geworden met 4 man om P2 denk ik.

    Trillingen in het stuur baren me wel zorgen. Van de wheelstand naar de playseat was een vrij goedkope upgrade, maar als het betekent dat de One simpelweg PCars 2 niet trekt en ik een extra One X moet halen zou dat wel zuur zijn.
     
    GoldPwnageNL, B Tender en ColdzeroNL vinden dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren was een heerlijk avondje!

    Ik mocht starten vanaf P3 en dat was denk ik ook wel reëel. Zoals zovelen had ik me denk ik voorgenomen om lekker te gaan racen, me niet gek te laten maken en als het even kan uit de muur te blijven, en dan te kijken waar ik uit zou komen! Een tacktiek die eigenlijk uitstekend werkte, tot ik me gek liet maken en de muur in reed haha.

    Het racen ging lekker, hier en daar wat plekjes gewonnen, hier en daar wat verloren! Voor me verloor @markdevries78 wat tijd bij het inhalen van ik geloof @hillss waardoor ik mijn kans zag om, in gevecht voor de leiding, op Conrod Straight langszij te komen (met 260+ km/h). Samen zij-aan-zij loeihard door die snelle knik probeerde ik daar zo goed mogelijk de binnenkant te houden (over de cerb knallend waar ik die normaal niet meepak) maar helaas raakten we elkaar daar toch. Volgens mij was het contact minimaal maar met die snelheden schuif je dan gewoon keihard van de baan. (Heeft iemand daar nog beelden van?? Ben benieuwd!). Kwam race-technisch met de schrik vrij, zonder noemenswaardige schade maar wel met wat schrik kon ik m'n race vervolgen. Volgens mij verloor @markdevries78 daar meer tijd ;(

    Na dat momentje lag ik behoorlijk onder druk van @GoldPwnageNL en @Schuminiels... Ik wist het van te voren al, áls ik hard crash dan zal het waarschijnlijk bovenop de berg zijn, daar waar je overgaat van stijgen naar dalen, en jawel hoor. Gelukkig konden anderen me daar ontwijken (vooral @GoldPwnageNL en @Schuminiels geloof ik), maar de crash was voor mij aanleiding om vrij vroeg te pitten, de boel te repareren, veel te veel brandstof te tanken, en m'n banden niet te vervangen. Op dat moment reed ik tot de rest z'n pitstop deed redelijk in niemandsland.

    Na de pitstops kwam @Jimmy J. steeds dichterbij op mij, en ik steeds dichter op @Schuminiels vlak voor me. Na een tweede foutje, vlak achter Schumi, kon Jimmy me eenvoudig passeren. Toen had ik dus @Sjonnie1989 in m'n nek hijgen. Hij leek wat sneller dan mij, maar ik probeerde in de slotfase weer in een soort kwalificatie-mode te gaan rijden om hem achter me te houden (en om Schumi en Jimmie voor me te naderen). Dat ging allemaal prima tot ik in de slotfase opeens @Jimmy J. nagenoeg stilstaand op m'n lijn aantrof, midden op de berg. Last minute vól in de ankers om hem te ontwijken (we raakten elkaar maar dat leverde volgens het filmpje hierboven geen schade op) maar @Sjonnie1989 kon dat natuurlijk nooit meer ontwijken (super onoverzichtelijk stukje, hij zat vlak achter me, en ik remde heel hard waar je normaal volgas gaat). Onvermijdelijk resultaat: flinke knal van achter. Een bak schade, en de laatste rondjes naar de finish hinkelen. Supergaaf! :)

    Bathurst always delivers haha :)

    @Schuminiels bedankt voor het organiseren, en @GoldPwnageNL proficiat! Supergoed gereden.
     
    Jimmy J., GoldPwnageNL en Schuminiels vinden dit leuk.
  14. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Jammer man! Veel beterschap!
     
  15. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ja ik maakte een klein foutje waardoor ik op de rem moest staan anders was het rechts muur in in het snelle bochtige gedeelte... Sorry daarvoor maar banden waar helemaal op waardoor mijn stuur ook enorm aan het trillen was... :rolleyes: Leuke race gehad! Eindelijk ben ik eens competitief in deze groep! :p Ik maak straks even highlights van NP, Q en Race :D
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    @GoldPwnageNL Schitterende race man! Ik zat 20 min achter je aan maar kon je op geen elk moment op een foutje betrappen! Respect! :thumbs:
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  17. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Bedankt Schuminiels!!!:)
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  18. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    En B Tender bedankt!;)
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Heb me ingelezen over het stuurprobleem @Wrinklyflame7NL
    Het is een performance issue die voorkomt bij de Original One én de One S. Hoe voller de lobby, hoe eerder je het hebt, en het ontstaat sneller als je een 'return to pits' doet. Wat je praktisch altijd doet in een race 'weekend' natuurlijk. Lijkt een RAM issue te zijn waarbij de FFB als eerste naar de tering gaat.

    Heb m'n One al te koop staan en ben op weg naar een huis met twee X'en :'-( Lekker op m'n non HDR non 4K scherm :'-(
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zo gaat dat ook altijd met mijn real-life projecten.

    Je auto veert vaag --> Coilovers eronder
    Door de coilovers merk je dat je last hebt van bumpsteer --> Bumpsteer spacers
    Doordat de auto nu goed stuurt, merk je dat je speling hebt op het stuurhuis --> Nieuw verkort stuurhuis
    Door het nieuwe stuurhuis, past je originele naaf niet meer --> Nieuw stuur
    Door het nieuwe stuur is de afstand tussen stuur en pook iets minder fijn geworden --> nieuwe pook
    Nieuwe pook past alleen op een andere versnellingsbak --> Andere versnellingsbak
    Andere versnellingsbak is hydraulisch --> Ombouw naar Hydraulische koppeling ipv kabel.
    Nieuwe koppeling gaat natuurlijk het lekkerste met een vers vliegwiel, die ook best lichter kan --> Lichter vliegwiel
    Lichter vliegwiel, feller gasrespons. Dit schreeuwt om een nieuwe en scherpere nokkenas --> Nieuwe nokkenas.


    En zo gaat het maar verder, verder en verder.
    En dan kom je op het punt: "Nu is het genoeg, ik blijf zaterdag thuis lekker in bed liggen met m'n laptop" --> Open je marktplaats, zie je een andere auto die je wil hebben en begint het weer van voor af aan terwijl je andere auto nog niet eens af is. En 10 jaren later schrik je wakker van het feit dat je van al dat geld ook een porsche had kunnen rijden, maar dat je nu 4 volvo's hebt..

    Story of my life, dus levensles: Accepteer die stuur-issues maar :D :p :p :p
     
    ColdzeroNL en Jimmy J. vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina