1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Heeft iemand hier toevallig de Lucidsound ls35x wireless headset voor Xbox One? Zo ja, wil je vertellen wat je er van vindt?
     
  2. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Ik ben wel nieuwsgierig naar de bevindingen en aanbevelingen van Draadloze headsets voor de One. Ik speel voornamelijk shooters.
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat wil je weten? Of ze echt draadloos zijn? ;)

    Wat betreft je voorkeur zul je op reviews af moeten gaan. Geluidsbeleving is vrij subjectief en zonder het juiste referentiekader - welke de reviewer dan wel moet hebben - heb je aan enkele individuele meningen vrij weinig, is mijn mening. Dat gezegd, ik vind het gebruik van een draadloze headset wel veel fijner dan eentje met draad. Die feature is wat mij betreft absoluut een meerprijs waard.
     
  4. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Ik wilde de Steelseries Arctis 7 kopen maar die is draadloos niet geschikt voor de Xbox ... twijfel nu tussen Turtle Beach stealth 700 en 600
     
    X-Junk vindt dit leuk.
  5. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Heb zelf de Turtle Beach stealth 600 gekocht ivm een defecte Astro A50 gen2.

    Niet zo super stevig materiaal als de Astro en ook niet het high end geluid, maar dat is logisch voor 95€
    De sound kwaliteit is gewoon goed te noemen.
    Het direct kunnen synchen met de X1 is prettig.
    Geen mixamp of chatkabel meer nodig :)
    De headset zit comfortabel en ook na langere tijd gamen.

    Ik ben zeer tevreden.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2019
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Heb vorige week voor weinig een Corsair HS50 gekocht. Slechts 59,- bij Coolblue. Echt helemaal niks op aan te merken ook :) Doet zelfs weinig onder voor m'n koptelefoon van 219,- die ik puur voor muziek gebruik.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Omdat ik toch niet loop terwijl ik game geef ik weinig om draadloos. Ik heb twee headsets, beiden voor PC:

    * Steelseries Arctis, ik meen versie 5. Prijs rond 100 - 110 euro. Ben ik tevreden mee. Fijn draagcomfort en geluid is oké al klinkt ie voor mijn gevoel ietswat "tinny", zeker in vergelijking met mijn andere headset (zie onder). Vind de microfoon een beetje prullen met het eruit trekken al werkt het uiteindelijk wel, maar ik ben gewoon erg verwend met...

    * Sennheiser G4me one. Nadeel: is behoorlijk duur wanneer je "eff" een gaming headset wilt kopen, met zijn prijs rond de 150-160 euro. Maar verder niets dan lof over deze headset. Hij is gewoon enorm goed. Ik combineer deze headset met een SoundBlaster AE5 in mijn desktop gaming PC en het geluid is gewoon super. En dat komt ook zeer zeker door deze headset, want ik heb zijn voorganger ook 6+ jaar gehad. De G4ME ONE is eigenlijk niet veel veranderd en heeft gewoon heel gebalanceerd geluid. Microfoon is perfect en stevig (click omhoog, click omlaag). Zit ook super lekker (misschien nog beter dan de Arctis), ook na een paar uur dragen en geluid is erg gebalanceerd, maar wel voldoende "bassy" wanneer dit noodzakelijk is. Soundstage is ruim. Dit komt ook omdat de G4me de "open" variant is (ZERO is de "closed" variant), dus je hoort wel zacht geluid van de buitenwereld. Maar dit was een bewuste keuze van mij omdat ik het vervelend vind wanneer ik bijvoorbeeld mijn mobiel niet hoor (zoals bij de Arctis die duidelijk "closed" is). Nog een voordeel: hij gaat lekker lang mee. Met zijn voorganger heb ik zeker 6+ jaar gedaan en daarna pas begon ie te kraken aan één zijde. Kwam ongetwijfeld door het kabeltje/aansluitpunt (een voordeel dus bij draadloos). Maar dat vind ik nog steeds een prima levensduur voor een product als dit.

    De voorganger van de G4ME heeft mijn oren geopend voor hoe belangrijk een goede headset kan zijn bij games. Maar ook bij muziek. Gewoon een genot om naar te luisteren. Ik kan alleen maar zeggen: wanneer je iets meer cash te besteden hebt, val je aan deze headset geen buil. Zelfs wanneer je niet zoveel geld te best, ga ajb niet voor een headset van een tientje. Je doet je oren echt tekort.
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik gebruik gewoon mijn Sony WH-1000XM2 headset. Bizar mooi geluid en ik sluit deze aan met een draadje in mijn ds4 controller als ik game en niet in VR game.
    Verder gebruik ik hem natuurlijk om muziek te luisteren en films te kijken maar dan draadloos. De noise canceling is subliem.
     
  9. COLOSSUS NL

    COLOSSUS NL Not old, just Older

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik gebruik een turtle beach stealth 600, draadloos, super comfort en geweldig geluid. De prijs is beneden de €100 dus ook nog eens betaalbaar.
     
  10. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ik zoek een nieuwe headset. Na 7 jaar is mijn TB X42 overleden. Volgens mij heb je geen surround meer nodig in de headset zelf. De Windows Sonic van Microsoft op de xbox virtualiseerd zelf surround.

    Wat raden jullie aan? Zelf dacht ik aan de Hyperx Cloud of Corsair HS60. Maar twijfel nogal het zijn er erg veel.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Surround sound is sowieso een groot echo festijn. Heb zelf een A40TR maar gebruik gewoon stereo. HyperX Cloud 2 goede prijs/kwaliteit verhouding en af en toe in de aanbieding voor 65 euro. HyperX Cloud Alpha zou ietsje beter geluid moeten hebben dan de Cloud 2's, maar daar zitten geen stoffen oorkussens bij en volgens mij alleen in de rode kleur te krijgen. Rond deze prijsklasse zijn er geen betere te krijgen.
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Weet wel dat je geen PlantronicsRIG 600 moet halen. Geluid is top maar communicatie online is waardeloos, loos, loos loos.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  13. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Thnx! Ik heb gekozen voor de Hyperx Cloudx. Heel reddit stond vol met lovende reactie over deze headset. ( Zelf btw nooit echo o.d. gehad met mijn TB X42 die heeft het 7 jaar perfect gedaan ) maar toch gekozen voor bedraad. Lekker makkelijk geen gezeik!
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  14. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Kleine update, heb de headset nu sinds donderdag en qua geluid is hij super fijn. Echter toen ik gister avond 2 uurtjes had gespeeld waren heel mijn oren rood en pijnlijk. Ik denk dat de earcups iets te krap zitten bij mij.....

    Probeer het morgen nog een keer, als het dan weer is ga ik ze terug brengen. Met de TB X42 kon ik een hele dag spelen zonder irritaties.

    iemand hier bekend met de TB Stealth 600 en of deze ruime ear cups heeft?
     
  15. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Gister 2 uur gespeeld, oren vuur rood en geirriteerd. Vanochtend terug gestuurd en heb nu de Turtle Beach Stealth 600 besteld. Voor deze gekozen over de Stealth 700 omdat de 600 kunstof earcups heeft en geen leer. Mijn X42 had ook kunstof en dat vind ik super fijn.

    Hopen dat deze wel goed zit. Qua geluid was de Hyperx CloudX gewoon super.
     
  16. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Wauw, de TB Stealth 600 mogen ook terug. Ook deze doen pijn. Ik merk dat mijn linker oor tegen de driver van de koptelefoon aan komt en dit gaat zeer doen.
    Mijn oude TB had onder het rubber de driver zitten en aan de randen een verlaging. Deze had daar juist een verhoging wat zeer gaat doen.

    Iemand enig idee welke ik kan proberen? Heb gekeken naar "big ear" headsets en kom dan o.a. uit op de Kraken Pro V2. Iemand hier ervaring mee of wellicht iemand die me kan helpen met mijn irritante zoektocht?
     
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    @Pride Razer headsets zijn echt meh.. Ik had hetzelfde wat jij ervaart bij veel headsets, heb zelf ook wat grotere oren. Totdat ik de A40TR binnen had. Die Astro headsets mogen dan misschien wat overpriced zijn, maar ze zitten als gegoten (zelfde met de draadloze variant A50). IMO de meest comfortabele headset en met de juiste equaliser-setting de best klinkende tot nu. Ik heb er ook heeel veel geprobeerd die het allemaal nét niet waren.
     
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik heb niet speciaal een gameheadset maar ik gebruik de Sony sony wh-1000xm2. Top geluid en je kunt hem de hele dag op. Mits je geen flaporen hebt natuurlijk. Die van mij passen er prima in..
     
  19. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Die Astro is helaas een stukje boven mijn budget. De max zit echt op 150 euro en dat is echt max max. Wel een super mooie headset . En wat bedoel je met Kraken zijn meh? Qua geluid of qua comfort?

    Ja ik las dat bij mijn vorige 2 ook. Ik heb geen grote oren of flaporen maar mijn linker oor is een beetje spits ( elvenoortje hoor ik altijd ) en die kant komt dus tegen de binnenkant tegen de rand van de speaker aan wat zeer gaat doen.


    Ik ga vanavond naar de Mediamarkt ook even kijken voor ik er weer 1 bestel. Tot dan gebruik ik even in-ear dingetjes van Sony die ik 3 jaar geleden bij de telefoon kreeg. Niet geweldig maar kan spelen.
     
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Blijft een lastig iets vind ik. Ik ben nu heel happy met mijn Sony set. Ik had die van Sony de in-ear. Ook een geweldige sound maar ik kan niet wennen aan in-ear..
    Als je zit te eten of zo iets dan klinkt dat heel naar in je hoofd. Liever gewoon over ear. en noise canceling.. :)

    Deze had ik en zijn ook echt super goed. Al blijft het iets persoonlijks.
    Sony MDR-EX650AP
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina