1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Show je cockpit

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Jimmy J., 8 jan 2019.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Geheel persoonlijk natuurlijk: maar ondanks dat ik boven een stoel heb staan, speel ik Forza Horizon gewoon lekker op de bank met een controller. Het stuur gaat alleen aan voor Project Cars / Dirt Rally enz.

    F1 2018 en Forza Motorsport zijn wel oke met stuur.
     
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Forza Horizon is echt een controller game. Voor Forza zou ik, persoonlijk, geen stuur halen.

    Aan de andere kant, je moet ergens beginnen...
     
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Lol. Inderdaad. Ik ben ooit eens begonnen met een goedkoop stuurtje. Maar onder tussen heb ik bijna €8000 uitgegeven aan mijn Rig.
     
  4. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Damn daar had je ook een leuke "echte" auto voor kunnen halen. :p stuurtje voegt dus niet veel toe aan games als forza horizon. F1 2018 en need for speed? Alleen voor de race sims?
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Volgens mij kan je Need For Speed niet eens met stuur spelen. Forza Horizon is te chaotisch met stuur. F1 geen ervaring mee.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Indd dat zijn games voor de controller.... en dat is heel prima verder natuurlijk.

    Ja maar met een auto van €8000 kan ik geen 300km en al helemaal niet op verschillende tracks in de wereld racen.
    Plus nu kan ik hem aan gort rijden zonder pijn in de portomonee en lijf.

    Het is inderdaad eigenlijk alleen voor het racen. Ik wilde zo graag in VR racen en dat ging niet op de console. Dus overgestapt naar de PC. En ja dan komt het, even dit erbij dat er bij etc etc en voor je het weet staat er dus zo’n rig.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Oeh, doe pics Poffer <3
     
  8. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Tmx geprobeerd met forza 5 en project cars maar is echt een gaar stuurtje voelt super nep allemaal. Geen aanrader als iemand nog op zoek is naar een stuur. Is de tx veel beter dan een tmx?
     
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik heb wel een klein filmpje.. RaceRoom Porsche 911 GT3 RS.

     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    @B Tender maakte gisteren nog de opmerking wanneer mijn scherm weer eens in dim-mode ging. Dacht toen bij mezelf, ik moet eens de resultaten voor en na de switch van woonkamer > playseat bekijken. Ik had zoveel afleiding voorheen (stuur wat scheef ging staan, TV die in dim-mode ging, controller die ik elke 5 minuten een tikje moest geven, vriendin die om me heen aanwezig was, geluiden die ik kon horen). De snelheid was er op zich altijd wel, maar nu ik al die afleidingen heb weg kunnen doen door naar een dedicated 'rig' te gaan, ben ik zooooo veel constanter geworden.

    P4
    P1
    P7
    P3
    P5
    P4
    P6
    P1
    ------- Playseat + koptelefoon gekocht, monitor op m'n neus ipv OLED op 1,5 meter
    P1
    P1

    P7 (slicks in regenrace)
    P1
    P1

    P2
    P3

    P1
    P2
    P1
    P1

    P2
    P1
    P1
    P1

    P2
    P1
    P1
    P1

    P2


    Ik kan het iedereen aanraden :p #paytowin
     
    GoldPwnageNL en B Tender vinden dit leuk.
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Bij mij heeft dat allemaal geen zin. Ik moet gewoon geen GT3 races organiseren en meer dan 4 uur slapen, dan kan ik meedoen om de podiums :p
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Bij mij hangt het er een beetje vanaf hoe druk 't op 't werk is, hoe goed 't kampioenschap gaat, merk ik.
    en of @Jimmy J. Hardwarematig z'n shit op orde heeft
     
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Bij mij of GoT is afgelopen. Ben er weer bij binnenkort!!
     
    B Tender, Kimi NL en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Alles staat :cool:

    [​IMG]
     
    Zifnap, Rossi46 en Bobst27 vinden dit leuk.
  15. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Deze bad motherfuckers doen het eindelijk op de Xbox :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wel erg wennen, van 0,5 kg pedaaldruk naar 45 kg. Maar het rijdt wel erg tof! :)
     
    Zifnap, B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Wat doe je in godsnaam met dit soort gear op een Xbox?
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  17. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Dan kan die eindelijk winnen van ons! ;)
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Wreckfest!

    Die game PC komt in de winter :) Dan heb ik meer tijd en ga ik op m'n gemak eens aan iRacing beginnen (je kunt maar beter alvast gewend zijn aan het load cell principe right). Maar weinig mis met Project Cars 2 op dit moment hoor. Zolang je mensen hebt om mee te racen, is het gewoon fun.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Oke de game-pc kwam iets eerder. Sinds dit weekend begonnen met iRacing :+

    Na de opmerking van @Flavourlicious moet ik er wel gelijk bijzeggen dat PC-sims over het algemeen juíst zo tof zijn omdat je er allemaal mooi spul op kan aansluiten. Maar als je zoiets als Heusinkvelds werkend kan krijgen op je Xbox is Project Cars ook hartstikke prima om mee te rijden hoor. Het realisme van iRacing zit hem meer in alles om de gameplay heen, maar het rijden op de Xbox an sich is echt niet 10 stappen terug ten opzichte wat de PC te bieden heeft. Zolang je natuurlijk Forza en F1 2019 laat voor wat het is.
     
  20. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Gasten! How's sim life?

    Een hoop nieuwe gezichten op het forum zie ik al. Goed om te zien dat dit deel van het forum nog steeds actief is.

    Ik heb een tijdje geraced op de PS4 met een Thrustmaster T300. Beviel prima, maar miste de community en competitief racen wel een beetje op de PS4. Even random een lobby joinen was toch vaak wel minder leuk. Dit is inmiddels ook wel weer meer dan een jaar geleden. Heb toen de Thrustmaster en Playseat Challenge verkocht.

    Echter, het begint nu toch wel te kriebelen. Moet ik toch niet eens aan PC gaming gaan beginnen? Ik zie zoveel toffe dingen voorbij komen overal (iRacing / YT / Reddit).

    Enige tips voor een goede setup? Ik wil 1 klasse boven die Thrustmaster gaan zitten eigenlijk. Maar wat betreft rigs heb ik GEEN idee! Alle tips zijn welkom.
     

Deel Deze Pagina