Concurrentie is prima, maar dat heeft weinig met exclusiviteit te maken. Het versplinteren van het aanbod zelfs binnen 1 platform (timed store exclusives) levert niet per definitie een win/win positie voor de consument op. En zeker niet wanneer diezelfde consument verplicht wordt een store te gebruiken die zich duidelijk nog in een beta fase begeeft.
Edit: als het om de functies gaat. Ik zou het niet weten wat iedereen wel of niet gebruikt. Wat ik persoonlijk gebruik is (vanzelfsprekend?) mijn uitgangspunt. Neemt niet weg dat Epic zijn app heus wel door zal ontwikkelen, maar op dit moment mis ik nog het een en ander. Geldt ook voor andere stores hoor. Mooi voorbeeld: Uplay app, is het mogelijk om daar te voice chatten met friends zonder dat ik daarvoor een game moet opstarten? Kan goed zijn dat ik de knop over het hoofd zie, maar als die feature idd niet bestaat mis ik dat zeker. Het zijn van die kleine... maar toch wel grote dingen. Verder interesseert het mij geen lor vanuit welke store ik een game opstart, zolang de ondersteunende features maar ongeveer hetzelfde zijn.
Laatst bewerkt: 3 apr 2019