XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 1 [Finished]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 19 dec 2018.

1. Schuminiels

Schuminiels Racing is in my blood!

Leuk Bevonden:
    380
    Rollende start om 8u30 in game waarbij een staande start met opwarmronde zullen nemen en max. 90 km/h rijden tot de startstreep met 2 naast elkaar. De polesitter beslist welke kant hij wil starten.

B Tender vindt dit leuk.
  2. Schuminiels

Leuk Bevonden:
    380
    FP1 op basis van de Time Trial tijden. Het wordt dus spannend vanavond!

2 belangrijke dingen!
    1. Probeer zoveel mogelijk de uitgang van de pit goed te doen en zeker niet over de buitenste witte lijnen rijden! Als je dit 2 keer doet krijg je een gridstraf van 1 positie!

2. Let op bij het inrijden van de pit dat na de 60 limit er een zeer scherpe linkse bocht is die je zelf met 60 km/h niet kan insturen. Ook is hier direct de pitlane wat betekent dat 1 pitcrew echt hier direct na staat. Rij dus altijd in de pits met een pit-request of het kan zijn dat je de crew mist bij het ingaan van de pit! En rij niemand aan bij het inrijden zodat die wordt gediskwalificeerd of penalty krijgt omdat hij te snel in de pits reed!!!

Tot vanavond!

B Tender vindt dit leuk.
  3. GoldPwnageNL

GoldPwnageNL Always go for gold!

Leuk Bevonden:
    383
    Dus geen kwalificatie? Moet ik nu dus mijn tijd neer zetten in timetrail?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

4. Schuminiels

Leuk Bevonden:
    380
    Nee nee! Practice, Kwalifiactie en Race blijven! Maar dit is gewoon om te zien hoe dicht we in TT bij elkaar zitten ;). Alles blijft hetzelfde :thumbs:

Sorry voor de verwarring dan!

B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoelaat verzamelen we voor fp1?

6. Schuminiels

Leuk Bevonden:
    380
    19u50 zal de lobby open zijn om 20u te beginnen met Pre Qualifiyng (practice). Jullie kunnen dan allemaal joinen tijdens de practice ;)

B Tender vindt dit leuk.
  7. Schuminiels

Leuk Bevonden:
    380
    Jongens bedankt voor de leuke avond! De replay van de eerste 54 min is toch opgeslagen. Top! Ik maak dus in de loop van deze week de replay van vanavond! Fijne avond nog!

B Tender, markdevries78 en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  8. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dank voor leuk avondje racen. Zonder voorbereiding in de AMG gestapt, kon gelijk goed meerijden. P2 in kwalificatie kwam ook als een verrassing. Uiteindelijk 2 keer gespind en 1 keer gecrashed, daardoor erg veel tijd verloren. Eigenlijk nog een wonder dat ik op 22" ben gefinisht, zat wel een stuk meer in...

Schuminiels en markdevries78 vinden dit leuk.
  9. GoldPwnageNL

GoldPwnageNL Always go for gold!

Leuk Bevonden:
    383
  10. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Niet mijn avond. Enige conclusie die passend is.

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Voor mij was het een beetje de wedstrijd van de Schildpad en de Haas.

Ik kreeg het niet voor elkaar om me in de kwali te mengen in de strijd om de voorste plaatsen en moest met P8 genoegen nemen. Ik nam mij toen voor om behoudend te starten, niet teveel gekke dingen te doen en te kijken hoe het zich ontvouwde. Een troef die ik achter de hand had was dat ik bijna zeker wist dat ik in tegenstelling tot veel van jullie niet zou hoeven tanken (IK HOEF NIET TE TANKEN SCHATT!!1! :eek:) wat me in het tweede deel van de race wat tijd zou opleveren.

De conservatieve start zorgde ervoor dat ik in 3 rondjes al 10-15 seconden achter lag op de leiding van de race, maar wel lekker rondreed in een fijn ritme en zonder schade. In het begin lang met @ColdzeroNL vlák achter me totdat hij spinde, en daarna heel lang in niemandsland. @Sjonnie1989 haalde mij een aantal keren in, en schoof zoals het een haas betaamt evenvaak weer van de baan af. Toen het richting halverwege ging lag ik redelijk onder druk van @markdevries78 en besloot ik te pitten, om (terug) in de luwte/niemandsland te kunnen rijden. Ná de pitstops, zag ik dat ik zoals ik had gehoopt een plekje had gewonnen op @Schuminiels . Vóór de pitstops reden we (met ongeveer tien seconden tussen ons) redelijk synchroon de hele tijd en na de stops was dat wederom het geval. Soms was ik ietsje sneller, soms Schumi, maar het ging op een afstand van 1-2 seconden redelijk aan een touwtje samen. Pas na een zeldzaam foutje van Schuminiels kreeg ik wat lucht.

@Beltoni , ook zo'n haas, ging ondertussen als een trein en haalde mij in de slotfase in, om niet veel later van de baan te schuiven waarna ik dat plekje terug kon pakken. Ik denk dat @markdevries78 zichzelf een klein beetje in de vingers sneed met een (heel uitgebreide) overcut. Voor de pitstops lagen we nek-aan-nek, maar doordat Mark veel langer doorreed op z'n banden had ik een comfortabel gaatje na zijn pitstops opgebouwd. Uiteindelijk redelijk steady naar de finish gereden op P2 :) Vaak ben ik wel snel maar niet constant, gisteren was het eens een keer andersom! :)

M'n sectoren (lijntjes) en rondetijden (balkjes) van gisteren (opwarmronde en inlap/outlap pitstraat weggelaten). Het ziet er redelijk hobbelig uit allemaal maar de bandbreedte is uiteindelijk redelijk gering. Leuk om te zien dat dat rondetijden ná de pitstop (rondje 34) gelijk een stukje sneller en constanter worden!

Ten slotte:
    Nog compliment aan @Beltoni . Hij verbaast me er (telkens weer!!) mee dat hij 'vers uit bed' altijd gelijk snel is.

Beltoni: Joooow gastuhh. Waar reden we vandaag ookalweer?
    Wij in koor: Laguna Seca!!
    Beltoni: Oke. Cool man. Ennehhh. Welke klasse?
    Wij in koor: GT3!!
    Beltoni: Allright. Nice. Welke auto zal ik nemen??
    Wij in koor: De Audi of de Ferrari!
    Beltoni: Oke, ik pak denk ik Mercedes...

...
    Waarna hij z'n auto schijnbaar moeiteloos nagenoeg op pole zet en gewoon meerijdt voor de overwinning.

Steeds maar weer!

Laatst bewerkt: 2 apr 2019
  12. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Maar...

Wie heeft er gewonnen? :9

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Haas @GoldPwnageNL :D

gefeliciteerd ^^

GoldPwnageNL en Jimmy J. vinden dit leuk.
  14. Schuminiels

Leuk Bevonden:
    380
    Tussenstand na R2: California 8H! @GoldPwnageNL weeral fantastisch gereden man! @Sjonnie1989 reed de pole en snelste ronde en verdiend daar dus 10p extra voor bij zijn punten!

Laatst bewerkt: 3 apr 2019
  15. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Overdrijven is ook een vak :lol:

Mercedes was hier gewoon extreem snel, ik was gewoon passagier. Desalniettemin dank voor de credits.

Schrok wel dat ik zo snel vooraan reed in de kwalificatie, had het gevoel dat er makkelijk nog 0,5-1s vanaf kon.

Achterkant was tijdens de race vrij losjes maar goed op te vangen. Foutjes waren ook echt nergens voor nodig. Lag na 40 minuten ruim anderhalve minuut achter en heb dat (ook dankzij pitstops) terug kunnen brengen naar minder dan 10". Helaas verneukte ik het toen weer. Had elke ronde een seconde langzamer kunnen rijden en dan nog met twee vingers in mijn neus de overwinning kunnen pakken.

Achteraf makkelijk praten. Uiteindelijk win je als je geen grote fouten maakt en dat is niet gelukt.

16. Schuminiels

Leuk Bevonden:
    380
    Ronde 3 is op het mythische en epische Nurburgring-Nordschleife Circuit! The green hell is een persoonlijke favoriet en mocht niet ontbreken in deze XBWEC cup! In deze race wordt het GP circuit gecombineerd met de Nordschleife! Hier onderscheiden we de mannen van de jongens! Hopelijk staat het geluk aan jouw kant!

See you there! O-)

17. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik denk dat ik de enige ben die de Ring echt niks aan vind.. lol..

18. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Anderhalf uur Nordschleife... zin in! :cool:

Schuminiels vindt dit leuk.
  19. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Volgens mij heb ik gisteren met oefenen een GT3 wereldrecord gereden op de Xbox :whistle:

Schuminiels en B Tender vinden dit leuk.
  20. Schuminiels

Leuk Bevonden:
    380
    De entry list is nog leeg. Gelieve zo snel mogelijk te bevestigen of je erbij bent en met welke auto je wil deelnemen. Ter info: dinsdag 11 juni geef ik een "testdag" van 2u practice van 20u tot en met 22u, waar je auto's kan testen en het circuit kan oefenen. Het wordt een private lobby waar je via mijn partychat kan voor uitgenodigd worden zoveel je wil. Schade zal uit staan en het weer zal droog zijn. De echte race maandag 24 juni zal de schade wel aan staan! Meer info volgt later. Grt Niels

GoldPwnageNL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina