Voor mij was het een beetje de wedstrijd van de Schildpad en de Haas.
Ik kreeg het niet voor elkaar om me in de kwali te mengen in de strijd om de voorste plaatsen en moest met P8 genoegen nemen. Ik nam mij toen voor om behoudend te starten, niet teveel gekke dingen te doen en te kijken hoe het zich ontvouwde. Een troef die ik achter de hand had was dat ik bijna zeker wist dat ik in tegenstelling tot veel van jullie niet zou hoeven tanken (IK HOEF NIET TE TANKEN SCHATT!!1! ) wat me in het tweede deel van de race wat tijd zou opleveren.
De conservatieve start zorgde ervoor dat ik in 3 rondjes al 10-15 seconden achter lag op de leiding van de race, maar wel lekker rondreed in een fijn ritme en zonder schade. In het begin lang met @ColdzeroNL vlák achter me totdat hij spinde, en daarna heel lang in niemandsland. @Sjonnie1989 haalde mij een aantal keren in, en schoof zoals het een haas betaamt evenvaak weer van de baan af. Toen het richting halverwege ging lag ik redelijk onder druk van @markdevries78 en besloot ik te pitten, om (terug) in de luwte/niemandsland te kunnen rijden. Ná de pitstops, zag ik dat ik zoals ik had gehoopt een plekje had gewonnen op @Schuminiels . Vóór de pitstops reden we (met ongeveer tien seconden tussen ons) redelijk synchroon de hele tijd en na de stops was dat wederom het geval. Soms was ik ietsje sneller, soms Schumi, maar het ging op een afstand van 1-2 seconden redelijk aan een touwtje samen. Pas na een zeldzaam foutje van Schuminiels kreeg ik wat lucht.
@Beltoni , ook zo'n haas, ging ondertussen als een trein en haalde mij in de slotfase in, om niet veel later van de baan te schuiven waarna ik dat plekje terug kon pakken. Ik denk dat @markdevries78 zichzelf een klein beetje in de vingers sneed met een (heel uitgebreide) overcut. Voor de pitstops lagen we nek-aan-nek, maar doordat Mark veel langer doorreed op z'n banden had ik een comfortabel gaatje na zijn pitstops opgebouwd. Uiteindelijk redelijk steady naar de finish gereden op P2 Vaak ben ik wel snel maar niet constant, gisteren was het eens een keer andersom!
M'n sectoren (lijntjes) en rondetijden (balkjes) van gisteren (opwarmronde en inlap/outlap pitstraat weggelaten). Het ziet er redelijk hobbelig uit allemaal maar de bandbreedte is uiteindelijk redelijk gering. Leuk om te zien dat dat rondetijden ná de pitstop (rondje 34) gelijk een stukje sneller en constanter worden!
Ten slotte:
Nog compliment aan @Beltoni . Hij verbaast me er (telkens weer!!) mee dat hij 'vers uit bed' altijd gelijk snel is.
Beltoni: Joooow gastuhh. Waar reden we vandaag ookalweer?
Wij in koor: Laguna Seca!!
Beltoni: Oke. Cool man. Ennehhh. Welke klasse?
Wij in koor: GT3!!
Beltoni: Allright. Nice. Welke auto zal ik nemen??
Wij in koor: De Audi of de Ferrari!
Beltoni: Oke, ik pak denk ik Mercedes...
...Waarna hij z'n auto schijnbaar moeiteloos nagenoeg op pole zet en gewoon meerijdt voor de overwinning.
Steeds maar weer!
Laatst bewerkt: 2 apr 2019