Ik had veel goed gevonden. Ik weet dat er nog een gevecht zou komen, dus ik was niet verbaasd dat er toch mensen zouden blijven leven. Tegelijkertijd zie je echt bizar veel plotarmor ineens. In een serie waarin iedereen onverwachts dood kan gaan. Het gevecht begint echt heel sterk. Vlammende zwaarden en dan die Dothraki die compleet verdwijnen, maar vervolgens? De trebuchets staan doodleuk in de frontlinie, ze stoppen met schieten en alle hoofdpersonen staan vooraan. Klaar om dood te gaan. En dat zou ook moeten gebeuren als je die golf van wights op de frontlinie ziet botsen.
De hopeloosheid was erg goed vastgelegd in de aflevering, maar tegelijkertijd wist je gewoon dat het niet anders kan dan goed aflopen omdat iedereen ineens niet meer dood lijkt te kunnen gaan en dat is enorm zonde. De producers zijn gewoon bezig met een fan fiction ereronde en GoT de TV show is gewoon een standaard fantasy show geworden.
Ik kijk het graag af hoor, maar het had zoveel beter kunnen zijn. Hopelijk komt die vetklep een keer uit zijn luie stoel en maakt hij wel een waardig einde aan de boekenversie.