1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Weet ik, maar viel me gewoon op. Normaal trek ik me er weinig van aan, maar deze is gewoon extreem.

    Ik lees user reviews omdat ik dan een beetje te weten kom of mensen maar wat uitkramen of niet.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    User reviews. Elke mening die je kan bedenken is wel te vinden ja
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Zo verkracht je binnen twee seizoenen de meest succesvolle serie ooit. Naja, dan wacht ik wel weer 10 jaar lang op het volgende boek.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ben blij dat ik er vanaf ben.

    Wat hadden 4 aflevering extra een hoop goed gemaakt.
    Sure, seizoen 7 was ook niet geweldig maar daar werd je wel vaker in betrokken dan in seizoen 8. Het is echt allemaal los zand ... vreselijk.

    Dany dus toch dood door Jon. Goh, suprise! Dat had ik niet aan zien komen ... /s
    Drogon die haar lichaam meeneemt ... om ... wat mee te doen? Voedsel voor onderweg?
    Maar wel een draak die snapt dat de Iron Throne een dreiging zal blijven zijn.
    Arya die na het zoeken van haar familie ineens een Indiana Jones'je doet en er van tussen gaat ..
    Jon Snow die dus weer naar het Noorden gaat ... want hij was al 7 seizoenen bezig om daar weg te komen.
    Bran dus koning ... GTFO

    En hier hebben ze dus twee jaar over gedaan? Over deze afleveringen? Als Seizoen 8 een stuk of 4 meer "filler" afleveringen hadden gehad en de motivatie van Dany had toegelicht, aangekaart WAAROM ze Kings Landing platbrand ... of waarom ze ineens flipt, dan had het al een stuk beter over gekomen. Wat meer uitleg over de Iron Fleet, had wat meer gedaan met die draken ... maargoed, als als als als ... we moeten het hier maar mee doen.

    Maar man ... wat een ellende.
     
    RemcoM en TreV vinden dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ahhh love it. Open YT. Eerste vid. helft 1e zin geleden.

    Spoiled for life.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  6. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    [​IMG]
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Als je het zo ellendig vindt(vond) waarom dan toch afkijken?
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Omdat ik de voorgaande 7 seizoenen ook gekeken heb?
    Seizoen 8 is nu eenmaal stukken minder qua kwaliteit als voorgaande seizoenen. Daar mag je gerust kritiek op geven, lijkt me? Ja, er zitte vette momenten in ... maar sommige gedeeltes zijn tenenkrommend slecht.

    Waarom vermoord Jon zijn chick nou? Was dat nodig?
    Moest alles maar gewoon wijken door plot-armor? Draak dood ... en 1 aflevering later mist dezelfde Euron een pijl of 900? Sure.
    7 seizoenen lang het opbouwen van spanning m.b.t de Night King en White Walkers om dat in 1 aflevering maar gewoon teniet te doen? Ok. Kan... en dat eind gevecht bleef uit?

    Waaom moest Missandrei dood? Wat was het nut daarvan? Om Dany te laten knakken? Ah ... helder. Prima verder hoor maar werk dan toe naar dat moment in plaats van 1-shock te gebruiken die echt nergens op slaat. Laat Dany dan, voor de aanval, praten met Jon en doorschemeren dat ze geknakt is. Zo'n kleine toevoeging die de uitvoering kan verbeteren.

    En serieus, Bran de fucking koning? En Three Eyed Raven op de troon? Hoelang gaat dat goed denk je? GTFO hoor... had Sansa daar gezet en Arya terug naar Winterfell? Of hell, zelfs Jon naar Winterfell. Ook zo'n karakter die 7 seizoenen lang zijn plek probeerd op te eisen ... en na deze aflevering weer een dikke YEET doet en vertrekt naar de Wall? Fuck off. Ja, super fucking tof man! Dat je 7 seizoenen lang probeert onder het juk van de Night's Watch uit te komen ... en dan gewoon teruggaat.

    Nee, nu word Arya Stark een Dora the Explorer, Sansa de Queen of Winterfell (ok, dat kan) en Bran heeft zijn eigen troon met 2 wielen. BRAN. FUCKING BRAN. Je weet wel? Degene die een hele boeiende arc had en waar niets mee gedaan werd. Enkel diende als homing-beacon voor de Night King. Wat was nou de reden dat de NK zonodig Bran moest hebben?

    Jamie Lannister, van King Slayer tot held ... tot idioot. K dan.
    En dan dit ... als kers op de taart. Jamie en Cersei die bedolven worden onder het puin van Kings Landing. OF TOCH NIET!?

    [​IMG]

    Ze hebben de minst boeiende weg gekozen om deze karakters heen te tillen.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2019
    TreV vindt dit leuk.
  9. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    [​IMG]
     
    Reckuuza, RemcoM en Killamonkey vinden dit leuk.
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ik vond eigenlijk het einde best prima. Alleen de weg ernaar toe is zooooo afgezaagd, dood zonde. Als je dit meer context had gegeven was het zoveel sterker geweest.
     
    RemcoM, Yellow 13 en Scorp2111 vinden dit leuk.
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Een seizoen 7 en 8 hadden wat meer afleveringen nodig gehad.
    Elke seizoen had er 10 ... dat werden er met seizoen 7 en 8 minder. Snap ik wel ... want het "materiaal" was op. Aan het budget zal het niet gelegen hebben ... aan de tijd ook niet. Verbaast me daarom ook dat season 8 maar 6 afleveringen heeft. 10 afleveringen was meer dan genoeg geweest ... dan had je alles een beetje meer power kunnen geven.

    Al met al wel genoten van GoT. Maar genoeg geweldige momenten gezien...
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mee eens. Laatste 2 seizoenen hadden een vol seizoen moeten zijn. Dan stopte je vorig seizoen of begon je dit seizoen met de Long Night en de slag om Winterfell en dan had je nu een heel seizoen de tijd voor dit plot.

    Anyway,

    Bran/3ER is dan in de show toch ook zoals 3EC/ Brynden Rivers? Deze aflevering was er namelijk wel een verandering in zijn toon. Hij klonk bijna als dit: [​IMG]

    toen hij sprak tegen Tyrion en Jon. Alsof alle puzzelstukjes samengekomen waren. Ik weet niet zo goed of ik de theorie kan geloven, omdat de show zo weinig heeft getoond over de 3ER. Tegelijkertijd vond ik zijn motief heel raar en kán het veel meer duidelijk maken.

    Bran werd door de 3ER gelokt met de visioenen? Heeft hij vervolgens de NK naar Westeros gelokt?

    Jon vertellen dat hij een targaryen was om wat olie op het vuur te gooien zodat Dany helemaal niemand meer had..


    Ben benieuwd hoe dat in de boeken gaat zijn. Ik denk dat het daar wel heel goed uitgelegd kan gaan worden en het een veel complexer einde is die alles verbindt.
     
    RemcoM en Rampage vinden dit leuk.
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Tuurlijk mag dat. Ik zit toch lekker te dollen.. ik ben het er mee eens dat het beter had gekund.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Klaar, next! :+ Niet het sterkste einde om het zwak uit te drukken. Erg gehaast en niet altijd even logisch. Prima dat het nu klaar is imo.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Vond het een prima afsluiting van de serie, misschien omdat ik niet altijd al te kritisch ben, kijkt een stuk leuker :+
     
    Tyrant, Olijke Poffer en Yellow 13 vinden dit leuk.
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    2nd that.
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik denk dat het einde beter tot zijn recht komt als je aflevering 5 en 6 achter elkaar kijkt. Nu met een week ertussen is het een beetje saai. Wel paar mooie momenten, maar had ook meer gehoopt voor
    onze Jonnie. Op zich dat hij het noorden verder in gaat kun je ook opgewekter brengen. Het zou ook een mooi iets kunnen zijn. Nu kwam dat niet helemaal over. Natuurlijk is hij naar de klote omdat hij zijn meisje heeft afgeslacht, maar hij verdient vrede en nu lijkt hij dat niet te krijgen. Is geen mooi einde voor hem vind ik.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Van mij mocht Grey Wurm trouwens wel kapot, wat een saai figuur was dat die hele serie zeg..
     
    Dyonko, Zeepsop en Reckuuza vinden dit leuk.
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jon vond juist een prima einde. Zoals eerder gezegd werd door Tormund heeft hij zijn beste tijd als Wildling meegemaakt. Tyrion weet ook dat er geen Night Watch meer was, maar Grey Worm waarschijnlijk niet.

    Overigens zijn er nu genoeg spinoffs te maken. Arya the Explorer. The adventures of Jon and Tormund. Torqo Nodo and the mystery of Naath. How I met the Queen in the North en Bran in zijn Drogonsimulator.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    RaouLioo, Tim en RemcoM vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina