1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Dit was gewoon echt heel goed... tot de summit.

    Even gemist, maar waarom werden Jon en Tyrion niet meteen onthoofd door Grey Worm en co? Daenerys was alles wat die gasten hadden. En hij geeft haar moordenaars op.. Voor wat?

    En dan kiezen ze Bran hahahaha. O ja mijn zusje mag onafhankelijk worden, de rest niet. En iedereen vindt het goed.

    Beschamend slecht.
     
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ja hoezo ging Grey worm ookal weer akkoord?
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik weet niet wat ik er van moet vinden

    Rewatch value wel NUL
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Het begint al bij het feit dat Jon opgepakt is. Hij moet het zelf gezegd hebben dan die sukkel :+ Er is vrij weinig over Grey Worm's arc verteld de laatste afleveringen. Zijn arc was dan ook imo al klaar bij het gevecht tegen de Night King, maar de show wilde hem erbij houden. Vorige aflevering heeft hij zijn revenge gehad en nu is hij blijkbaar niet meer in massamoord modus. Afgaand op zijn reis naar Naath is hij klaar met het leven of in ieder geval met dit leven. Ik weet niet of de showversie van Naath ook de dodelijke vlinders heeft, maar misschien gaat hij er alleen heen om Missandei te eren en begraven.

    Erger vind ik dat Dothraki weer tot leven zijn gekomen voor de laatste 3 afleveringen om vervolgens als BLOODRIDERS niet eens voor te komen in het stuk na Dany's dood.

    Bran's keuze vind ik, als ik vanuit de boeken kijk, niet eens zo gek. Het is wat onverwacht en raar in de show, maar ik vind het wel een interessante keuze. Ik weet niet in hoeverre Tyrion hierin mee is gegaan of dat hij gemanipuleerd is tijdens dat gesprek voor de Long Night. Wat wel vrij duidelijk werd door Bran/3ER's uitspraken is dat hij wist wat er ging gebeuren en hier invloed op uitgeoefend heeft. Waarom? Daar kan je alleen over speculeren. Wil hij ervoor zorgen dat het beter gaat met de realm?

    Wel denk ik dat de Three Eyed Raven al ver vooruit heeft kunnen kijken en heel veel events op heeft gezet. Hoe ver zijn invloed echt heeft gereikt is giswerk, maar in grote lijnen heeft hij gezorgd dat Bran naar hem toe kwam om uit het Noorden te gaan, Jon en Dany tegen elkaar opgezet en niks gezegd over zijn visioen over Drogon die over KL vloog in de show. Wekt de suggestie dat in grote lijnen de 3ER de touwtjes in handen heeft gehad.

    Edit: dit zal je wel leuk vinden
    https://www.reddit.com/r/gameofthro...oilers_what_the_people_at_the_dragonpit_were/
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2019
    schijterwt vindt dit leuk.
  5. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    heel slecht einde en voelt ook gigantisch versneld allemaal.
    snap de 4.5 wel op imdb.
    hoop op meer of misschien ooit nog een remake.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Leuk einde. Gelachen en genoten. Ook heerlijk bepaalde simpele kritieken overal
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Mjah. Maar bran op de troon is wel een beetje suf.

    Ook had ik nog iets over de night King verwacht de laatste afleveringen.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Cliffhanger? Gay

    BTW SPOILERS
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Shit ik had alleen Dany vs Jon verkeerd. En Jorah uiteraard.

    Eh van alle kritiek die je terecht kan leveren, bv Sam die niet opmerkt dat Jon een Targaryen is, dat niemand onafhankelijkheid wil, dat niemand behalve GW Jon achter de muur wil klaag jij weer precies over de dingen die nog wel een beetje logisch zijn: Cersei is het pure kwaad en wil niet onderhandelen, als je een opbouw doet van de The Mad Queen zou je weer klagen dat het juist voorspelbaar was, Arya riep al in S06 dat ze weg wilde, Bran als 3ER en King vond ik wel weer komisch en Jamie heeft altijd van Cersei gehouden juist op t moment dat ie besefte dat ze zou gaan sterven.

    Oh en mogen we wel even massaal lachen om die council. WTF?!
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2019
    Rampage en Yellow 13 vinden dit leuk.
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Cersei is ook het pure kwaad ... absoluut. Dat ze uiteindelijk sterft in de catacombes van Kings Landing is jammer ... had haar liever vermoord zien worden.

    Ik vond dat er wel een aflevering of 3~4 bij hadden gemogen om uiteindelijk naar "The Mad Queen" te gaan. Het was nu allemaal erg abrupt. Zelfde als de dood van Dany. Nogmaals, ook dat zat er aan te komen maar het gebeurde wel erg vlug. Had daar dan naartoe gewerkt als climax van seizoen 8. Zo'n einde in 6 afleveringen proppen was gewoon niet goed genoeg en had veel beter gemoeten na 2 jaar.

    Ja, seizoen 8 is het seizoen waarbij alles duidelijk word ... maar 6 afleveringen is gewoon erg weinig en had liever wat meer dialoog gezien die het een-en-ander beter hadden uitgewerkt. Dan word het misschien wat langdradiger maar dan heb je (misschien) wel meer klik met het moment van de moord of verraad.

    En tja, die council. LOL.

    Wat dacht je van het feit dat iedereen wist wat Jon had gedaan? Ben je wel een onvoorstelbare knurft als je zelf verteld dat je de Queen hebt vermoord :+
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2019
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Tbh gros van de mensen die nu klaagt (niet hier) dat het een kut seizoen was vond de eerste seizoenen traag en geen fuck aan..
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    En de andere helft vond Game of Thrones de beste TV-serie ooit. Ook zo mooi ja.

    Hoe bedoel je? dit moet je toch even uitleggen. Past perfect in haar character arc, zou niet weten waarom je dan verplicht 3 episodes moet toekijken hoe ze gek wordt. Het speelde al veel langer btw. Geen moment moeite mee gehad, ze vond het al enorm kut dat ze in het Noorden niet als liberator werd onthaald zoals overal anders, Jorah sterft in haar handen, hoort dat haar lover een betere claim op de troon heeft, wordt verraden door hem, vervolgens door Tyrion en Varys die ze vertrouwde, d'r baby wordt vermoord en vervolgens haar beste vriend.


    Dat is niet 'abrupt'
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2019
    Jorrie vindt dit leuk.
  13. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Geweldige serie die veel weet te verpesten in een paar afleveringen, ik heb in alle andere seizoenen nooit zoveel vragen gehad bij de gebeurtenissen in GoT. De verhaallijn en uiteindelijke 'uitkomst' kan ik mee leven, de manier waarop het verteld (gerusht) wordt, niet. Ik snap sommige keuzes van de schrijvers echt niet.
    Waarom kijken we naar lange wandelingen, of ongemakkelijke gesprekken aan tafel, of het schrijven in een boek, of het knuffelen van een paard, in plaats van de reacties van de Starks op Johns ware aard of de reactie van de Unsullied na zijn 'daad'. Ik ben het eens dat dit eigenlijk in meerdere afleveringen had gemoeten, maar ook in deze kortere periode hadden ze veel betere keuzes kunnen maken.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  14. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ze verliest de voorgaande 7 seizoenen wel meer inderdaad ... en ja, dat kan een goede motivator zijn.
    Maar er zit toch wel een verschil in mensen executeren die "tegen je plotten" of "niet bend de knee" doen ... of een complete stad met duizenden inwoners in de as leggen. Wat hebben die inwoners Dani misdaan? Niets. Het ging haar toen om Cersei en uiteindelijk heeft ze die zelf ook niet vermoord.

    Kings Landing was al van haar op het moment dat de bel klonk. Ik had dan liever gezien (desnoods met flashbacks) waarom ze nu wel ineens omschakelt naar massamoord? Zet haar setje billen op de Iron Throne neer en laat dan zien d.m.v wat extra dialoog of scenes dat ze echt "Mad" is. Dus een echte Targaryen word ... ik vond de scene tussen Jon en haar prima overigens ... maar wel een beetje voorspelbaar.

    Misschien een beetje overdonderd door de snelheid van seizoen 8 ... wie weet. Het is in ieder geval gegaan zoals ik verwacht had. Neemt niet weg dat ik wel wat meer kwaliteit had verwacht van een serie die 2 jaar lang is ontwikkeld.

    Had gehoopt dat Bran terug zou karren naar Winterfell, daar op de troon zou zitten. Sansa dus Queen van Kings Landing. Dani die, door haar acties, onder geweldige druk komt te staan en word afgezet. Onder het motto van; we hebben gewonnen ... maar je wilt nu teveel. Haar vermoorden had niet gehoeven (denk ik). Ik voelde weinig emotie toen Jon haar neerstak ... voelde meer tijdens de dood van Viscerion en Rhaegal dan dit :+
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja, dat is toch omdat ze gek werd?
    Daarnaast is ze nooit rechtvaardig en genadig geweest eigenlijk. Enkel in Mereen door aandringen van Tyrion.
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Je hebt een punt hoor ... er zijn maar zat dingen die gebeuren in voorgaande seizoen waaraan je kan twijfelen m.b.t haar motieven/mentale gezondheid. Het voelt alleen een tikkeltje te gehaast. Nogmaals, een aflevering of 2~3 erbij had wonderen gedaan. Zeker omdat je nu in 6 afleveringen alles aan elkaar moet gaan knopen. De dood van Dani had weinig (tot geen) impact op mij. Dat had het (denk ik) wel gehad als er meer gedaan was met de liefde tussen Jon en Dani zelf. Waarbij de één een keuze maakt tot het vermoorden van de ander. Het was het nu net niet. Het had niet de emotionele impact.

    En ja, door Tyrion werd ze in het gareel gehouden. Ze ging ook echter vaak tegen zijn advies in. Valt zeker te zeggen dat de signalen er waren. Maar het ging mij toch iets te rap. Van het simpelweg executeren tot aan complete massamoord.

    Maargoed, er is ook een reden waarom heel veel GoT fans (neem eens 'n kijkje op de Game of Thrones reddit) over de flos zijn ... snap het wel. Heb genoten van de serie en ben zelf benieuwd waar ze nu mee komen.

    - Geef mij gewoon de Dance of Dragons plz.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dany was vooral een klein kind met een trauma die haarzelf een illusie voorgeschoteld heeft. Dat was altijd wel duidelijk.

    Maar neemt niet weg dat dit seizoen te snel is gegaan. Er was iemand op Reddit die een verschil blootgaf tussen dit seizoen en seizoen 4. Dit seizoen waren er iets van 63 grote momenten in 400+ minuten. Gemiddelde van iets van 10.8 grote momenten tijdens een aflevering. In seizoen 4 waren er iets meer dan 40 grote momenten over ruim 500 minuten en verspreid over 4 afleveringen meer. Dany's dood zou bijvoorbeeld een cliffhanger van een aflevering geweest zijn en vervolgens had je een nieuwe aflevering waren de lords daadwerkelijk ruzie maakte om de troon ipv deze 5 minuten bijeenkomst. Pacing is zo kut de laatste 2 seizoenen dat het voor een kijker ontzettend lastig is om te volgen hoeveel tijd er voorbij gaat offscreen. Een moment later kan of een sprong van een uur zijn of meerdere weken/maanden zelfs.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Je kan met 10 afleveringen maar zat tijd spenderen aan de "Mad Queen". Nu was het in een tijdbestek van 1 aflevering (volgens mij 1 afleveringen waarbij ze gek werd, en de aflevering daarna de pijp uit ging) voorbij. 6 afleveringen deed dit seizoen niet veel goeds. Het was iets teveel van 't goede.

    Enorme hype na seizoen 7. Hell, na elke seizoen. Het einde komt! 2 jaar de tijd. Dat moet wel geweldig worden. Dat was het uiteindelijk ook ... maar de manier waarop had echt veel beter gekunnen. Enorme opbouw die uiteindelijk voor velen uitdraaide op een teleurstelling. Toch jammer ...

    Nu moet ik wel zeggen dat er veel "fans" op de bandwagon springen om de serie af te zeiken. Seizoen 8 was echt niet zo bagger als dat er nu op IMDB staat. Het is precies zoals @Maddmonkey zegt ... gebeurde teveel en te snel. Dus net als seizoen 1 t/m 6 een aflevering of 10 had wonderen gedaan. Vraag me ook af waarom HBO er maar 6 heeft laten maken.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Lang verhaal kort: Kut seizoen.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Lol ik ben de laatste die zal zeggen dat het laatste seizoen goed is.
    Maar sommige kritieken vind ik gewoon opmerkelijk. Ik hoorde niemand klagen 'jezus Ned Stark komt wel heel snel aan z'n eind'.
    Grote verschil met S08 en S04 is dat er veel en veel minder timelines zijn. Je kunt zeggen wat je wilt, maar toch petje af hoe men alles in S08 op 1 plek heeft gekregen in Winterfell zonder dat het geforceerd is. Hele afleveringen spelen zich af op 1 plek, in S04 waren dat er zoveel meer.
    Dat zorgt ook voor snellere pacing.
     

Deel Deze Pagina