1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PCars2] Ford RTR Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 24 mei 2019.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    't Is echt noodzakelijk kwaad helaas. Nog even getest of het misschien uit kon op Knockhill, maar die chicane kun je gewoon straight-linen dan.

    Jammer dat er niet een wat mildere mode is. Op Silverstone en Sugo kan 't wat mij betreft wel uit.
     
  2. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Ik zou penalties liever overal aan hebben staan. Hoewel ze soms bloed irritant zijn, is het op dit soort baantjes waar inhalen moeilijk is wat mij betreft een mooie uitdaging voor P1 om te zorgen dat ie ze niet krijgt. My two cents, organisatie bepaald uiteraard.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk niet dat we voor een on/off opzet moeten kiezen. Alhoewel penalties 'aan' soms voor vervelende situaties zorgen, zijn de regels wel voor iedereen gelijk.

    Het uitschakelen van penalties betekent automatisch dat nieuwe discussies ontstaan. Gaat iedereen wel hetzelfde met de track limits om? Moeten we races gaan controleren of iemand niet misbruik maakt van de situatie?

    Gisteren flink wat penalties gekregen maar ze hadden allemaal een ding gemeen, ik ging over de grens. Ik plaats van in te houden en van mijn gas af te gaan, ga ik toch door met pushen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Knockhill heeft alleen 1 hele grote fout erin zitten qua penalties.
    Je kunt namelijk de laatste sector de "Short" versie rijden in plaats van de lange, zonder een penalty te krijgen.

    Kwam ik afgelopen zondag achter toen ik een race hostte met de GT4's op Knockhill. Dat deden ze massaal.

    Persoonlijk ben ik van mening, en dat was ook mijn betoog richting @B Tender , dat we allemaal volwassen genoeg zijn om de richting van de juiste lijn te rijden op de baan. Ik zie dan ook liever dat we allemaal netjes kwalificaties rijden en die hele penalties niet nodig hebben. Al zie ik de nadelen ook wel.

    Ik meen mijn namelijk nog te herinneren dat we ook ooit met Penalties Uit gereden hebben en er ineens hele andere pole-sitters waren als anders, die vervolgens in de race keihard door de mand vielen. Daarnaast weet ik ook dat het ten tijde van de TC-Woensdagavond Cup met de Megane RS, het een hard gevloek was van iedereen op Knockhill. En dan doel ik vooral op de eerste knik rechtsaf, en de knik linksaf iets verder.

    De Mustang is breed, heel breed voor Knockhill, ik verwacht dat we nogal vaak 2 wieltjes in het gras gaan zien met het inhalen. En als dan een inhaalactie bestraft wordt, die gewoon fair is, doormiddel van een penalty, haalt dat heel snel de fun eruit. Van de andere kant haalt shortcutten voor iedereen de lol eruit.

    In een ideale wereld zou ik de penalties uitzetten in bocht 4 en voor de rest aan laten. Maar dat gaat niet :p Dus blijven de penalties aan voor de eerste kwalificatie en race 1.
    Mocht het een nog grotere penalty regen worden dan afgelopen maandag, dan wil ik daar voor Race 2 over nadenken. Al moet ik zeggen dat ik in race 1 en race 2 hooguit 2 waarschuwingen heb gehad voor penaltys vanwege de "Clean air" waar ik in reed. In Race 3 reed ik midden tussen de rest en dan wordt het zicht een heel stuk minder en de penalties vaker gepakt.

    Vraag 1: Zijn er hier overigens mensen die GEEN gebruik maken van cockpitview?
    Ik wil dit namelijk gaan verplicht stellen vanaf nu, omdat ik vooral in de blinde sectoren teveel voordeel vind bij een topview of hoodview.


    Ik weet dat tender soms met de camera op het dak van de auto reed, maar die heeft aangegeven geen moeite te hebben met de verplichting voor cockpit-views (helmet, dashboard of 1st person zijn dan nog toegestaan).
    Hoe zit het met de rest? @Bobst27 @Sjonnie1989 @Jimmy J. @GoldPwnageNL @ColdzeroNL @markdevries78 @Baspw @Schuminiels @Beltoni


    Vraag 2: Hoe staan jullie tegenover een race op 2e Pinksterdag, aanstaande maandag? Ik kan wel, maar als het gros niet kan dan stel ik het een week uit?
     
  5. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ja en nee. Ben het met je eens dat het niet voor discussies moet zorgen, maar sommige banen zijn van nature gewoon zo gebouwd dat je niet KUNT shortcutten. Ik noem een Brands Hatch, Sakitto Full, of Willow Springs. Je kunt daar wel frustrerende penalty's krijgen voor licht wijd gaan, terwijl zoiets in het echt wel mag. Wat mij betreft mogen op dat soort banen penalty's uit, omdat er als het goed is geen discussie ontstaat. Ik weet niet hoe de Mustang door de chicane op Sugo gaat, maar als die gewoon volgas is, kun je daar verder ook nergens meer afsnijden. Dan zou het van mij gewoon uitmogen, want dit is een penalty op Sugo, en dat is gewoon super frustrerend.

    En wat Kimi al zegt: in verkeer is het extra tricky. Of omdat je de apex niet goed ziet, of omdat je iemand ontwijkt en daardoor nét over de grens gaat. Maar op Knockhill moeten penalty's aan. In die chicane kun je echt extreem veel tijd winnen anders. Je kunt volgens mij prima inhalen richting de hairpin en/of start/finish straight.

    Gebruiken mensen de Short ipv de Long, dan mag je wat mij betreft instant gekicked worden. Dat zou in deze groep niet moeten zoiets.

    Cockpitview verplichten ben ik meningloos over. Volgens mij inderdaad alleen Tender en vroeger Loyall (die 3rd person reed). Als je een beetje oefent weet je prima waar je apexen liggen toch?
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2019
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik rijd inderdaad met dakcamera of motorkapcamera maar had inderdaad aangegeven wel met cockpitview te willen rijden, geen probleem. Rijd wel met vrij lage FOV, maar moet wel goedkomen.
     
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik moet mijn FOV dan wel gaan aanpassen want zit op de motorkap nu zover naar voren dat ik in cockpit vol op het stuur zit, terwijl in de verschillende BMW's het wel in cockpitview te doen was. Dus moet even opnieuw testen en dan rij ik wel weer in cockpit-view. Van mij mogen de penalties wel uit want ik ga er vanuit dat niemand de shortcut neemt en weet dat knockhill aardig frustrerend kan zijn qua wieltjes buiten de lijnen (dus zonder voordeel).
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Pro tip: Je kunt je FOV gewoon tijdens het rijden aanpassen. Je hoeft dus niet steeds opnieuw te laden. Rijden, pauze, FOV aanpassen, rijden etc.

    Penalty's moeten helaas aan op Knockhill. De chicane valt niet te controleren en is helaas volgas te nemen zonder penalty's.
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Serieus? Ik heb nog 2 toggle switches over voor opties, dus dat zou ideaal zijn. Gewoon in te stellen via het menu op knoppen?
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    nee je kunt op start drukken en dan in opties je instellingen aanpassen qua FOV en feedback etc. Denk dat Jimmy dat bedoeld.
     
    Kimi NL en Jimmy J. vinden dit leuk.
  11. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ik rij meestal roof cam, maar ik heb geen moeite als cockpit mode verplicht wordt. Penalty's mogen van mij aanblijven, maar uiteindelijk maakt het mij niet uit. Als ik weet waar het limiet ligt ga ik er ook bijna nooit over.

    Ook kan ik aankomende maandag gewoon racen.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    2de pinksterdag hier ook geen probleem
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Rijd altijd met cockpit view, voor mij dus geen probleem.
     
  14. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ik rij cockpitview. En ik rij volgende week niet mee want heb de volgende dag examen. Veel plezier!:D
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    2e Pinksterdag voor mij geen bezwaar.
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Briefing 10-6-2019:
    Knockhill ZEIT!

    Auto: Ford Mustang RTR GT4
    Baan: Knockhill International
    Ingame Datum: 01-07-2019

    Lobby Settings:
    - ABS: toegestaan
    - TCS: verboden
    - STM: verboden
    - Racelijn: verboden
    - Tuning: toegestaan
    - Pitstop: Niet verplicht
    - Manual Pitsstops (zelf rijden, limiter hoeft niet zelf gedaan te worden)
    - Bandenslijtage: Aan - Accelerated
    - Brandstofverbruik: Aan
    - Cockpitview: VERPLICHT

    20:15 - 20:30: Kwalificatie
    Track limit Penalty: ON
    Time: 12:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:30 - 20:50: Race 1 - 22 Ronden - Staande start
    Track limit Penalty: ON
    Time: 13:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:50 - 20:55: Kwalificatie 2 - 5 min. Shootout
    Track limit Penalty: Bekijken na Race 1
    Time: 14:00 uur
    Weer: Overcast
    Time Progression: On

    20:55 - 21:15: Race 2 - 22 Ronden - Staande start
    Time: 15:00 uur
    Weer: Overcast > Light Rain
    Time Progression: On

    21:20 - 21:40: Race 3 - 22 Ronden - Rollende start - Reversed grid t.o.v. uitslag Race 2
    Time: 16:00 uur
    Weer: Fog > Hazy > Light Cloud
    Time Progression: On
     
    GoldPwnageNL en Jimmy J. vinden dit leuk.
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    "Bekijken na race 1"

    Ik vind het prima als het uit gaat in race 2 hoor, maar geloof me maar als ik zeg dat die chicane geen chicane meer is dan :p
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  19. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Met DutchGT3 hebben we eens zonder penalties gereden (Spa) en dat zorgde vaak voor momenten waarbij ik bij mijzelf dacht; had ik een penalty voor gekregen als ze aan stonden (bijv net wijd lopen op radilion) en daardoor twijfelde ik of de opvolgende inhaalmove wel fair was. My two cents; penalties aan, dan is t voor iedereen en vooral jezelf duidelijk of t legitiem was of niet...

    Cockpitview heb ik altijd, dus prima.

    2e pinksterdag ben ik volgens mij op tijd thuis, dus prima!
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  20. Baspw

    Baspw Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    13
    Roof can voor mij omdat ik dan het idee heb dat ik een beter overzicht heb maar cockpit view kan ook maakt me niet zoveel uit. Een half uurtje en je bent eraan gewend?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina