Ja en nee. Ben het met je eens dat het niet voor discussies moet zorgen, maar sommige banen zijn van nature gewoon zo gebouwd dat je niet KUNT shortcutten. Ik noem een Brands Hatch, Sakitto Full, of Willow Springs. Je kunt daar wel frustrerende penalty's krijgen voor licht wijd gaan, terwijl zoiets in het echt wel mag. Wat mij betreft mogen op dat soort banen penalty's uit, omdat er als het goed is geen discussie ontstaat. Ik weet niet hoe de Mustang door de chicane op Sugo gaat, maar als die gewoon volgas is, kun je daar verder ook nergens meer afsnijden. Dan zou het van mij gewoon uitmogen, want dit is een penalty op Sugo, en dat is gewoon super frustrerend.
En wat Kimi al zegt: in verkeer is het extra tricky. Of omdat je de apex niet goed ziet, of omdat je iemand ontwijkt en daardoor nét over de grens gaat. Maar op Knockhill moeten penalty's aan. In die chicane kun je echt extreem veel tijd winnen anders. Je kunt volgens mij prima inhalen richting de hairpin en/of start/finish straight.
Gebruiken mensen de Short ipv de Long, dan mag je wat mij betreft instant gekicked worden. Dat zou in deze groep niet moeten zoiets.
Cockpitview verplichten ben ik meningloos over. Volgens mij inderdaad alleen Tender en vroeger Loyall (die 3rd person reed). Als je een beetje oefent weet je prima waar je apexen liggen toch?
Laatst bewerkt: 5 jun 2019
Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.