1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PCars2] Ford RTR Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 24 mei 2019.

  1. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Ik rijd cockpit view, as maandag is voor mij geen probleem en penalties aan vind ik het meest fair.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  2. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Ik heb maandag een familie verplichting helaas. Misschien dat ik voor race 3 nog kan aanhaken ofzo (als jullie goed dat vinden dan), moet eff kijken hoe het loopt.

    Ik rij gewoon cockpit view dus geen probleem voor mij.
    Ook zou ik penalties gewoon aan laten. Dan is het teminste voor iedereen gelijk. Ja het kan frustrerend zijn maar brengt ook wel een extra spanning.
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik weet niet of ik het helemaal haal vanavond. Ik hoop dat ik er toch ben rond half 9 - kwart voor 9.

    Ben op dit moment nog op de eerste hulp met mijn kameraad.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat betekent nooit echt goed nieuws. Sterkte daar!
     
  5. Sjonnie1989

    Sjonnie1989 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    36
    Verplichtingen lopen uit, ik ben er vanavond niet bij. Jammer :mad:
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Niet zo'n tof avondje voor mij, omdat, zoals ik al zei, ik vond dat er érg hard/grof gereden werd. Heb even net de replays snel doorgekeken en een voorbeeldje eruit gepikt:



    Tender gaat de baan af wat je nog net kan zien in het begin van de video (licht, maar a la Vettel in Canada zat je met 4 wielen in het grind/gras). Ik zit vol naar rechts te sturen in die flauwe knik, maar je snijd me erg strak aan waardoor we elkaar raken. Ik probeer ruimte voor je te laten en dat lukt gelukkig. Mijn auto ligt flink voor, op de racelijn, en heb wat mij betreft de chicane 'gewonnen', maar je geeft niet op... Prima... ik geef je alle ruimte aan de binnenkant, maar vervolgens rijd je zelf richting de kerb in het 2de gedeelte, waar ik gewoon vol zit. Je had hier twee 'yield-momenten' die je niet pakte. Resultaat: beide in de muur en je verliest 2 plekken.

    Niks persoonlijks verder. Ik pleit verder ook niet voor een straf, want het gebeurde links, rechts, onder en boven me voor mijn gevoel vanavond. Gewoon een voorbeeldje.

    Wel moet ik even mijn frustratie uiten richting @GoldPwnageNL na het zien van de replays: In race 2 tikte je me er hard af (ik vloog over de kop) omdat je 0,0 ruimte gaf in bocht 1. Excuses aangeboden en aanvaard. Maar in race 3 start je achter me en duik je wéér net zo agressief bocht 1 in, waardoor we, uiteraard, weer elkaar raken. Dit keer spin je zelf.

    Volgende race alsjeblieft wat meer yielden en wat minder alles in 1 bocht willen winnen. Dat de baan smal is en inhalen moeilijk is, is geen excuus. Dan blijf je er maar achter.

    Ik pleit niet voor straffen en schade mag wat mij betreft uitblijven, maar don't drive it like you stole it. Races duren 22 ronden en niet 1 bocht.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2019
    B Tender, Kimi NL en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Tussenstand:
    [​IMG]

    Wat mij deugd doet, is dat we 5 verschillende winnaars hebben gehad in 6 races.
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Heb je de replays van de starts ook nog? Want ik heb echt geen idee wat daar allemaal gebeurd is. Alle ongelukken zijn mij redelijk bespaard gebleven.

    Wat betreft de ruwheid op de baan; ik verwacht echt dat het te maken heeft met de onoverzichtelijkheid van de baan en de beperkte inhaalmogelijkheden. Voor mij waren er maar 2 vaste inhaalmogelijkheden, aanremmen bocht 3 (die Dubbele rechtsaf) en de laatste bocht voor Start/finish.

    Zelf slechts 2x in aanraking gekomen met een ander. In Race 1 was het volgens mij @Beltoni die mij een tikje gaf, en ik gaf in Race 3 @markdevries78 een tik in de laatste bocht.
    Beide had het voorkomen kunnen worden, maar waren schrikreacties.


    Ik vond het met uitzondering van Race 2, 2e helft. Waar ik echt de snelheid niet meer had. Echt leuke races <3
    Ik heb veel gevochten, het was erg wisselend en in de laatste ronde van de laatste race nog 2 posities cadeau gekregen. Grote blij!
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Persoonlijk vind ik dit geen excuus.
    Onoverzichtelijk - De baan had 5 bochten, en volgens mij weten we allemaal prima welke kant die op gaan. Dat er na een blind punt iemand stil staat op de baan en dat je die dan raakt, oke. Maar tijdens een inhaalactie is onoverzichtelijkheid geen excuus.
    Beperkte inhaalmogelijkheden - Dan haal je niet in? "Oh je kunt hier eigenlijk niet inhalen, dus ik beuk me er wel langs" vind ik een raar argument. Als je er niet langs kan moet je maar wachten op een foutje. En die waren er voor iedereen genoeg gister.

    Heb beide replays nog ja. Weet alleen niet of ik moeite ga doen om ze allebei aan te slingeren en beelden te uploaden.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zat daar inderdaad gewoon fout. Was niet best van mij, en niet nodig. Wil wel aantekenen dat de plek waar het escaleerde en we samen van de baan schoten voor iedereen een heel onoverzichtelijke bocht is, waar iedereen wel eens de plek van de apex verkeerd inschat. Een inschattingsfout van mijn kant op die bocht, mede omdat ik uit positie was, zal hebben meegespeeld bij het contact wat ontstond.
    In het bovenstaande is dát niet waar :) De race was in in principe nog maar enkele bochten ;)

    Ik ben normaal gesproken niet heel erg vasthoudend/hard in het verdedigen van positie, verlies bij de start bijna per definitie wat plaatsen, maar als we richting slotfase gaan, dan verdedig ik uiteraard wat feller. Desondanks was het gewoon niet sjiek wat er in het filmpje gebeurde, of het nu de eerste of de laatste bocht was, en zat ik daar gewoon fout.

    ....

    Idem voor m'n contact met @Baspw in de derde race :mad: Ik liet de auto naar links lopen in de overtuiging dat ik je gepasseerd was, maar je was nog langszij. :x
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  11. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Probleem is ook dat het penalty systeem geen ruimte over laat om samen door zo'n chicane te gaan. Penalties zouden coulanter moeten zijn als het om zo'n gevecht gaat omdat de kans groot is dat beide auto's tijd verliezen.

    Zelf ook wat tikjes uitgedeeld helaas. 1x Kimi en 2x Mark, schade viel volgens mij gelukkig mee. Zelf trok ik in race 2 aan het kortste eind door de crash in de eerste bocht, gelukkig stond de schade uit :D.

    Uiteindelijk weer overall 3e (+1e win) dus dat is prima. Wel jammer dat ik in race 3 niet de pace had die ik in race 1 wel had.

    Zin in volgende week!!
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb oprecht geen idee met hoeveel beuken en crashes jullie te maken hebben gehad, maar ik heb er echt maar 2 (kleine) meegemaakt en die laatste in het fimpje hierboven gezien. Zowel start 1 en 2 heb ik vooraan gereden en spinde in de eerste ronde van Race 3 door een fout van mijzelf (of ronde 2).
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Sowieso een contactmomentje tussen jou en mij in de opening van race 1 in de laatste bocht waar ik achterstevoren kwam te staan, en een keer in de eerste bocht van de laatste race waar jij achterstevoren kwam te staan.
     
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    @B Tender, waar blijven de RS Dash data sheets?
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik was er vol van overtuigd dat ik al een briefing voor Race #3 had geupload, maar ik kan hem niet terugvinden. Dus hierbij nog een keer / de eerste keer.

    Briefing 17-6-2019:
    Tijd voor een race rond deze betonnen klote baan. :p

    Auto: Ford Mustang RTR GT4
    Baan: Watkins Glen Short
    Ingame Datum: 01-07-2019

    Lobby Settings:
    - ABS: toegestaan
    - TCS: verboden
    - STM: verboden
    - Racelijn: verboden
    - Tuning: toegestaan
    - Pitstop: Niet verplicht
    - Manual Pitsstops (zelf rijden, limiter hoeft niet zelf gedaan te worden)
    - Bandenslijtage: Aan - Accelerated
    - Brandstofverbruik: Aan
    - Cockpitview: VERPLICHT

    20:15 - 20:30: Kwalificatie
    Track limit Penalty: ON
    Time: 12:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:30 - 20:50: Race 1 - 16 Ronden - Staande start
    Track limit Penalty: ON
    Time: 13:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:50 - 20:55: Kwalificatie 2 - 5 min. Shootout
    Track limit Penalty: Bekijken na Race 1
    Time: 14:00 uur
    Weer: Light Cloud
    Time Progression: On

    20:55 - 21:15: Race 2 - 16 Ronden - Staande start
    Time: 15:00 uur
    Weer: Light Cloud > Clear
    Time Progression: On

    21:20 - 21:40: Race 3 - 16 Ronden - Rollende start - Reversed grid t.o.v. uitslag Race 2
    Time: 16:00 uur
    Weer: Clear
    Time Progression: On
     
    ColdzeroNL, Bobst27 en Jimmy J. vinden dit leuk.
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Sorry dat het wat langer duurde (beetje druk gehad), maar hier zijn ze jongens. De logs van race 1/2/3 op Knockhill. Een deel van de stats gaan over mijn auto, maar er is meer dan genoeg wat voor iedereen ontzettend interesssant is om te bekijken.

    Ik heb een PDF'je gedraaid van de webpagina's, zodat ze voor iedereen te bekijken zijn.

    EDIT: Wetransfer lijkt down(?), dus jullie houden ze nog even tegoed.

    EDIT2: Ik ben vanavond waarschijnlijk wat aan de late kant. Ga de avond blanco in, hoop op tijd te zijn om aan te sluiten bij de kwali.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2019
    ColdzeroNL vindt dit leuk.
  17. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ik ga vanavond niet mee doen. Ik heb morgen en overmorgen examens 8)! Veel plezier vanavond :thumbs:!
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Schuminiels vindt dit leuk.
  19. markdevries78

    markdevries78 Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    50
    Ik ben er vanavond helaas ook niet bij.
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ben er 20.17
     

Deel Deze Pagina