Niet zo'n tof avondje voor mij, omdat, zoals ik al zei, ik vond dat er érg hard/grof gereden werd. Heb even net de replays snel doorgekeken en een voorbeeldje eruit gepikt:
Tender gaat de baan af wat je nog net kan zien in het begin van de video (licht, maar a la Vettel in Canada zat je met 4 wielen in het grind/gras). Ik zit vol naar rechts te sturen in die flauwe knik, maar je snijd me erg strak aan waardoor we elkaar raken. Ik probeer ruimte voor je te laten en dat lukt gelukkig. Mijn auto ligt flink voor, op de racelijn, en heb wat mij betreft de chicane 'gewonnen', maar je geeft niet op... Prima... ik geef je alle ruimte aan de binnenkant, maar vervolgens rijd je zelf richting de kerb in het 2de gedeelte, waar ik gewoon vol zit. Je had hier twee 'yield-momenten' die je niet pakte. Resultaat: beide in de muur en je verliest 2 plekken.
Niks persoonlijks verder. Ik pleit verder ook niet voor een straf, want het gebeurde links, rechts, onder en boven me voor mijn gevoel vanavond. Gewoon een voorbeeldje.
Wel moet ik even mijn frustratie uiten richting @GoldPwnageNL na het zien van de replays: In race 2 tikte je me er hard af (ik vloog over de kop) omdat je 0,0 ruimte gaf in bocht 1. Excuses aangeboden en aanvaard. Maar in race 3 start je achter me en duik je wéér net zo agressief bocht 1 in, waardoor we, uiteraard, weer elkaar raken. Dit keer spin je zelf.
Volgende race alsjeblieft wat meer yielden en wat minder alles in 1 bocht willen winnen. Dat de baan smal is en inhalen moeilijk is, is geen excuus. Dan blijf je er maar achter.
Ik pleit niet voor straffen en schade mag wat mij betreft uitblijven, maar don't drive it like you stole it. Races duren 22 ronden en niet 1 bocht.
Laatst bewerkt: 10 jun 2019