1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Als je wel tevreden bent over de hoofdtelefoon zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld een ModMic? In de pc markt kennelijk populair omdat je daarmee niet gebonden bent aan een gaming headset maar elk model ermee kunt combineren. Voor consoles kan een Y adapter worden gebruikt. Er is ook een draadloze variant, maar die is duurder.
    Het lijkt me een mooi systeem met het magneetje en ze klinken behoorlijk goed tegenover de microfoon op de gemiddelde gaming headset.

    Het youtube kanaal Hardwarecanucks heeft goede video's om de geluidskwaliteit van de microfoons te beoordelen bij gaming headsets.
    Enkele voorbeelden, ze hebben nog veel meer video's van andere modellen:
    Vergelijkingsvideo onder $100
    Recente vergelijkingsvideo, ook duurdere modellen.

    Zo te zien heeft je huidige headset de 3,5 mm plug onder een hoek, anders was de V-moda BoomPro een goedkope optie geweest.
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Thanks voor de uitgebreide toelichting, zal heer binnenkort eens naar kijken. Geluid van de headset is goed maar het is heel irritant dat andere mensen last van een echo hebben...
     
  3. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Het leek erop dat je headset zou kunnen gebruiken zonder de microfoon aangekoppeld (de oorzaak van de echo voor mensen waar je mee in een party zit) en met zo'n Modmic geholpen zou zijn. Dat is immers vervanging van alleen de microfoon. Afgaande op de eerdergenoemde video's klinkt de Modmic goed, veelal beter dan van een headset. Je schrijft dat je het hoofdtelefoon gedeelte van je Plantronics wel goed vindt zodat je hiermee het probleem aanpakt.

    Wil je wel een volledig nieuwe headset dan vind je via hetzelfde kanaal mogelijk ook wel wat. Voor 50-100 euro is de kans dat de microfoon van een nieuwe headset wederom niet geweldig klinkt natuurlijk reëel.
     
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Modmic ziet er wel erg goed uit. Als de kwaliteit zo goed is, is het ook handig om hem mee te nemen naar een andere headset.

    @Gyrrack, deze is dus gewoon bruikbaar met mijn gehoekte plug?

    Zie dat de 5.0 op Bol.com wel vrij prijzig is maar omdat ik nog een bon heb liggen van mijn kerstpakket hoef ik slechts 40 euro bij te leggen.

    Edit: daar kan ik natuurlijk geen Y adapter bij bestellen...
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2019
  5. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Je hebt een Y-adapter nodig inderdaad. Ik kan overigens geen reden bedenken waarom het specifiek de adapter van Antlion moet zijn. Zolang het om een 4-polige connector gaat die in de controller gaat zou dat volgens mij moeten werken. Het is wel zo dat een matige kabel lastig kan doen en slecht contact maakt zodat je krakend geluid kunt horen als je de kabel raakt of dat er een specifieke positie is waar geluid is en anders niet. Een hele goedkope gammele kabel is dus ook niet zo'n goed idee.:+

    In de Y-adapter steek je dan de kabel van de headset (ik neem aan dat de variant met de inline microfoon, microfoon op mute, het minste in de weg zal zitten) met de kabel van de Modmic. De adapter zelf koppel je aan de controller.
     
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Net even in de Antlion shop gekeken. Volgens mij heb ik een Modmic 5.0 + y adapter en shopping voor nog geen 8 euro als ik deze rechtstreeks bestel.

    Heb inderdaad ook een inline mic met mute knop dus dat komt helemaal goed.

    Thanks!
     
  7. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Top, dat is inderdaad een betere prijs! Hopelijk is het snel binnen en bevalt de microfoon goed.
    Graag gedaan!
     
  8. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Iemand ervaring met Steelseries ? Ik twijfel tussen

    Arctis 7 2019 edition
    Arctis 9x
    Arctis pro wired ( wireless is te duur )
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Had er wel een, weet niet welke maar was destijds het primaire model. Vond die niet fijn, deed pijn aan m'n oren. Mijn oren lopen verder gewoon redelijk gelijk aan de rest van m'n kop, dus het lag sowieso aan die headset.
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Steelseries Acrtis geprobeerd, vooral het comfort vond ik niet zo fijn. Ook HyperX en Logitech headsets gehad die allemaal tegenvielen, met name comfort en geluidskwaliteit. Heb nu een Astro A50 (2019) en die zit echt subliem, is wel wireless en prijzig (219 in aanbieding gekocht). Hiervoor een bedrade A40TR (gen3 ) met Mixamp gehad, die was ook super, wellicht kijken voor een aanbieding (~150) kan ik zeker aanraden.
     
  11. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Het gekke is dat die Arctics en dan vooral die 9x uit vele tests en ‘ best of ‘ filmpjes als een vd beste naar boven komt.

    die A50 is mij te prijzig , ik kijk nog even naar de Sennheiser Game zero en dan maar op Bol.com wat kopen en testen
     
  12. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    Ik heb de Lucidsound ls35x besteld bij Bol , even testen als hij volgende week binnen is
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Sennheiser Game One. Open akoestiek. Wel met kabel, maar ik loop niet rond terwijl ik game.

    Dit is en blijft voor mij de gaming headset. Extreem gebalanceerd geluid en een goede stevige microfoon. Comfort is goed; zit IMO beter dan de Steel Series Arctis (die ik ook heb), ook na langere draagtijd.
     
  14. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Astro A50 laatste gen. Beste aankoop van het jaar geweest, heb dr ook wel die "leren" kussens bijgehaald.. Geluid met de open stoffen kussens vond ik beter maar qua noise cancellations doen die leren meer :)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    Alexknl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina