1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Age of Wonders: Planetfall

Discussie in 'Games' gestart door ageQned, 5 aug 2019.

  1. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Age of Wonders: Planetfall

    Waarschijnlijk zal het topic erg rustig wezen of gauw uitgepraat, maar ik probeer het toch om een topic erover te maken.

    PLATFORM: PC, Playstation 4 en Xbox One
    DEVELOPER: Triumph Studios
    PUBLISHER: Parasox Interactive



    Hoewel het natuurlijk een game is die vooral op de pc hoort is de console versie ook goed te doen.


    Twee voorbeelden van console reviews. Al er meer online zijn gekomen zal ik ze toevoegen.
    SiteRating



    Age of Wonders: Planetfall (XONE)God is a Geek [​IMG]9/10
    Age of Wonders: Planetfall (PS4)TheSixthAxis [​IMG]8/10






    Zelf nu 5 uurtjes gespeeld op de PS4 buiten Football Manager draait mijn pc toch geen andere game lol.

    Hoewel ik nog lang niet alles door heb vind ik het tot nu toe wel een erg leuke game. En vooral ook omdat het ontwikkeld is door een Nederlandse studio verdient het wel wat aandacht.

    PC reviews

    Wccftech Review [​IMG]8 out of 10
    PC Invasion Review [​IMG]8 out of 10
    PC Gamer Review [​IMG]85 out of 100
    GameWatcher Review [​IMG]8.5 out of 10
    CGMagazine Review [​IMG]8.5 out of 10
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2019
    Garrett vindt dit leuk.
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Nou voor mij hoeft dit niet af te sterven hoor. Leuk dat je deze titel speelt, @ageQned !

    Wat spreekt je het meeste aan in deze game, en waar worstel je nog mee?

    Jammer dat juist deze game geen crossplay feature heeft. Zou je samen op een PC en ps4 de ai kunnen afmaken of een potje tegen elkaar kunnen oorlog voeren. Mijn ervaring met aow3 was dat elk potje tussen de vijf en tien uur duurt. :D Maar dat is puur vermaak. "One more turn aub, nog even dit leger verslaan!" ;)

    Edit: zie mijn reactie ook in de andere topic. We gaan wel hier verder.

    Tip mbt hero vaardigheden: sommige vaardigheden versterken alle units in een groep, bijvoorbeeld alle infanterie. Maat dit geldt alleen voor de held met deze vaardigheid in de eerste positie. Dat is de aanvoerder van de "stack". Je kunt wel een 2e held toevoegen, maar deze versterkt het leger pas als hij de aanvoerder wordt (wederom 1e positie). Zijn individueel gerichte vaardigheden werken natuurlijk wel altijd.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2019
    ageQned vindt dit leuk.
  3. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nou ja ben van kleins af aan al een fan van strategy games. En had altijd tot jaar of 4 terug wel een pc staan die de meeste games kon draaien. Echter die ging kapot en alleen nog maar verder gegaan met consoles en FM op me oude laptop.

    Tot toe spreekt elk aspect van de game mij enorm aan alleen vind ik het voor mij persoonlijk allemaal wat lastig om te begrijpen en door te krijgen.

    Vooral het verhogen van de sterkte van je leger. Je kan max zoveel in een groepje hebben. Echter zeg dit groepje heeft een defense van 900 en een attack van 500.

    Nu is mijn vraag hoe verbeter je dat of kan dat niet. Heeft dat gewoon te maken met de keuze van wat in het groepje zit?

    Want bijvoorbeeld je wilt een base aanvallen dan heb je een gevecht dan is bijvoorbeeld de defense van dat gevecht groepje vijanden zeg maar 1500 dan val ik aan met mijn groepje van 500 attack zeg maar. Echter dat win je niet. Je groepje gaat dood en je denk dan pak ik het volgende groepje en val aan. Echter blijf hun defense dan 1500 en ook al stuur ik 30 groepjes er op af ik kom er niet doorheen.

    En verder ja die research in je dorpen noem ik maar even. Wat is belangrijk en wat niet zeg maar en waar zij de dingen waar je op moet letten.

    Vond de turturial wel heel erg basic waardoor je met heel veel vragen en dingen blijft zitten.
     
  4. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Even 2 posts achter elkaar sorry daarvoor maar anders zitten we hier en algemeen over de game. Dus jou antwoord doe ik in quote even hier.

    Aha thanks wat dom dat ik dat zelf niet door had. Dus zo werkt dat.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417







    Ik wist niet dat je zelfs een Harley als transport kunt maken voor je helden. ;)

    Positieve reviews, zelfs nog iets positiever dan ACG. Misschien is hij kritischer, of heeft hij zijn versie pre-release gespeeld. Desondanks ben ik er bij. Deze week misschien al. Kan alleen nog maar beter worden. :)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2019
    ageQned vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Gameplay introductie tot de serie, gericht op nieuwe spelers, door DasTactic. Een ervaren AOW speler.

    PLANETFALL ~ Promethian Dvar ~ 00 Game and Series Introduction:



    PLANETFALL ~ Promethian Dvar ~ 01 Tactical Battle Basics:

     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2019
    ageQned vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Goede tips van DasTactic. Watch & learn. ;)

    Tip #3: ga in een gevecht altijd zo vaak mogelijk voor de kill, niet voor verwondingen. Zelfs met een paar HPs over doen units in de AOW serie altijd 100% damage. Soms zie je een aantal mannetjes in een unit sterven, maar dat is misleidend en een puur visuele flourish. Ook al heb je drie gunners of één gunner op een hexagon staan, de damage output van deze unit wordt niet beinvloedt door verwondingen. Er zijn uitzonderingen en die worden hoofdzakelijk veroorzaakt door status effects. Wat een status effect doet kun je opvragen op de unit card (PC = rechterknop op units -> uitgebreide uiteenzetting van stats en vaardigheden). Samengevat: focus fire altijd zoveel mogelijk een tegenstander, anders lopen jouw units veel schade op. Het voordeel: ook jouw units presteren niet minder onder hit point verlies, dus blijf deze gewonde units gebruiken zolang het risico op counter-damage laag blijft. Daarnaast hoeven jouw gunners maar met één hit point een gevecht te overleven en ze genezen vanzelf weer op de overland map. Deze units verdienen experience en worden uiteindelijk met medailles beloond. Meer medailles = betere stats en extra vaardigheden. Het loont om een elite killer stack of units op te bouwen, zelfs met basic tier 1 units. Het verliezen van elites doet altijd pijn, vooral als je deze units gemod hebt.

    EDIT:

     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2019
    ageQned vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    ageQned vindt dit leuk.
  9. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik zal vanavond weer even verder er mee en wat uit proberen. Zal vooral het base building wat beter proberen te begrijpen en wat belangrijk is met research en wat niet.

    Ik denk dat ik vooral te snel ben met gebieden overnemen en in bezit te nemen, waardoor ik eigenlijk overal wat verzwakt sta. Moet maar wat rustiger gebieden uitbreiden.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Divide and conquer...

     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2019
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    PLANETFALL ~ Promethian Dvar ~ 02 Pirates Quest:




    Op weg naar de eerste quest...
     
  12. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik ben er nog maar net mee begonnen,.. maar zag een optie voor auto combat,... ik neem aan dat het "x-com " gedeelte dan een stuk vlotter verloopt?!
    Iemand al geprobeerd?
     
  13. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nee nog niet geprobeerd eigenlijk. Wel paar keer ehh vierkantje gedrukt geloof ik en dan was het gevecht meteen afgelopen (dan kom je niet in de battle zelf zeg maar) en zag je meteen de resultaten. Of is dat die auto combat?
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2019
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat is de auto combat ja. Direct uitslag. Wat ik wel zou willen weten is of je na een negatieve auto combat uitslag nog steeds handmatig kunt vechten?

    Tip: Helden krijgen resurgence bij auto combat. Zolang je wint, overleven helden het gevecht altijd.
     
  15. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Dat heeft ook met de moeilijkheidgraad te maken toch? Dacht toen in de uitleg met scenario mode te lezen toen dat je hero op de makkelijkste stand na zoveel turns weer verschijnt bij je base als de gehele squad verloor van de enemy squad. D
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Oh dat kan, maar dan raak je wel al die beurten kwijt aan het spelen zonder held, dus lagere slagkracht van je leger. Resurgence zorgt ervoor dat je überhaupt je held niet (tijdelijk) verliest. De held overleeft altijd het gevecht bij winst, al is het maar met 1 hp. Dat stelt je in staat sneller en verder op te rukken met je leger, zonder dat je hoeft te wachten op zijn/haar wederopstanding. Resurgence gaat niet automatisch op bij manual combat, tenzij je die vaardigheid leert of op een item vindt.

    EDIT: XBOX One X gameplay impression/review session.

     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2019
    ageQned vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
     
    ageQned vindt dit leuk.
  18. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Net een potje gewonnen als Amazone, nou ja gewonnen haha een alliantie gesloten toen ik dreigde te verliezen.

    Het grootste probleem is eigenlijk dat de cpu veel sneller en vaker lijkt legers te kunnen maken ten opzichte van jezelf. Dus ik moet nog even verder uitvogelen wat ik nou verkeerd doe.

    Ja die energy is mijn grootste probleem.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    De AI cheat bijna altijd in dit soort spellen helaas.
     
  20. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Tsja denk dat ik het maar op geef met de game. Ik krijg het maar niet lekker onder de knie. Het zal vast wel aan mezelf liggen hoor, maar dit gaat het waarschijijk voor mij niet worden.
    Aan het begin gaat het op zich steeds wel goed, maar eenmaal wat verder in een game heb ik nooit meer energy en de cpu bouwt 10x zo snel een leger als dan ik kan. Snap niet hoe hun zo snel energy bij elkaar krijgen.

    Dat hele energy systeem wordt wel heel slecht uitgelegd in de game hoor.

    Het is niet echt te vergelijken natuurlijk, maar games als Civ, AoE, C&C, Warcraft 3, Dune zijn toch meer mijn ding kennelijk. Deze game heeft wel ontzettend veel micro management wat voor mij erg onduidelijk is allemaal.

    Misschien dat ik het even over dit weekend heen til en daarna nog even een keer probeer. Nog wat instructie filmpjes proberen te vinden en te zien en anders maar de verkoop in.
     

Deel Deze Pagina