1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 1 [Finished]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 19 dec 2018.

  1. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Hier nog eens het traject van iedereen die deelgenomen heeft: Season Final! Let's do this!
    En bedankt voor de vele interesse in deze XBWEC Cup! :D
    [​IMG]
     
    Jimmy J. en B Tender vinden dit leuk.
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wauw, voor niemand is het nog een uitgemaakte zaak waar hij eindigt in het kampioenschap. Er is nog genoeg om (vriendschappelijk) over te strijden.

    In tegenstelling tot Spa voel ik me op Sakitto redelijk comfortabel in de Mercedes (helpt denk ik dat er wat meer downforce op is geschroefd haha), heb er zin in vanavond.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Qua one-lap-pace kom ik wat tekort met de Mclaren, dus ik zal het moeten hebben van m'n consistentie vanavond.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Sakitto lijkt heel evenwichtig te zijn in wat het vraagt van de banden, mooie mix van zware bochten linksaf en rechtsaf.

    Gisteren wat rondjes gereden en de lijntjes bewegen mooi naar elkaar toe in een paar rondjes tijd :)
    [​IMG]
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Zat nog te twijfelen om de NSX te pakken. Gezien de stand en het gebrek aan practice is de AMG wel de veilige keuze.

    Zin in vanavond! Hoop dat ik zonder oefenen, of PC2 spelen überhaupt, een beetje mee kan komen maar dat gaat bij de GT3s altijd wel.
     
  6. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Heb geoefend in Wreckfest dus komt vast goed!
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  7. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Belangrijk!
    1. Let op dat je de pit entry goed neemt. Probeer voor de kegeltjes in te sturen en rem genoeg af tot 60 km/h voor de streep in de pit! Zo niet kan een penalty of DSQ je race omzeep helpen.

    2. Wanneer je de pit inrijdt verwittig dan AUB iedereen die dicht op je minimap te zien is. Met de AI ben ik rare dingen tegenkomen dat ik vol op de AI inreed doordat het afremmen voor in mijn opinie, een zeer gevaarlijke pit entry...

    3. Heb vooral plezier in deze laatste race van deze cup, Althans dit seizoen! ;)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Gefeliciteerd Dimitri met je kampioenschap en Niels heel erg bedankt voor een leuke uitdagende cup. Misschien een idee om volgend seizoen met historische le mans types te rijden in het WEC?
     
    Schuminiels en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  9. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Eindstand:

    [​IMG]

    Progressie dit seizoen:
    [​IMG]

    Proficiat aan @GoldPwnageNL met de titel in het eerste seizoen van de XBW Racing XBWEC Cup! Buiten Spa heb je eigenlijk niks laten liggen! En bedankt aan iedereen die heeft meegedaan! Als je ziet hoe spannend het wel niet is geweest! Ondanks F1 puntensysteem eindigt de top 3 @GoldPwnageNL @Jimmy J. @Beltoni op een zakdoek van elkaar. Bedankt jongens! Ik denk intussen na over het volgende seizoen.
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  10. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Bedankt voor de leuke cup :) en tot de volgende!
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  11. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Over de race zelf dan: Wat valt er te vertellen... Ik had simpelweg geen antwoord op de pace van iedereen voor mij waardoor ik al snel in een niemandsland terecht kwam. Door wat zeldzame foutjes van @Sjonnie1989 kon ik nog even genieten van P5 maar klein foutje in de laatste bocht deed mij de das om, al had ik @Sjonnie1989 nooit achter mij kunnen houden...

    @ColdzeroNL sorry! Bij de start had ik niet door dat jij nog voor mij moest staan. Gelukkig zag ik jou nog aanstormen in mijn spiegels. Headset deed het was niet dus geen probleem! En dan later wou ik jou dubbelen en jij maakte een foutje en ik passeerde jou maar ik keek in mijnachteruitkijkspiegel en zag plots het gras... gelukkig geen schade :whistle:. @Beltoni proficiat met de overwinning!
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Genoten vandaag, beetje geluk gehad maar volgens mij wel terecht gewonnen. Dat was in Spa wel anders. Stond er van te kijken dat ik de eerste helft met @Jimmy J. mee kon komen. De mislukte banden wissel bleek uiteindelijk de sleutel.

    @GoldPwnageNL, gefeliciteerd met de cup!! @Schuminiels, dank voor de organisatie!!
     
    GoldPwnageNL en Schuminiels vinden dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Gefeliciteerd @GoldPwnageNL met het kampioenschap en @Beltoni met de overwinning!

    Mijn avond begon leuk maar eindigde frustrerend.
    In FP1 kon ik het tempo van @Sjonnie1989 niet beantwoorden, maar in de kwali gelukkig wel (al duurde het even voordat ik in m'n ritme zat).

    [​IMG]

    Toen een vrij strak tempo gereden vanaf lap 1 t/m 33 met @Beltoni meestal rond zo'n 4 seconden achter me. Toen ik na de pitstops achter hem kwam kon ik op verse banden een erg fijn tempo rijden, maar toen ik in zijn slipstream kwam raakte ik hem kwijt in 130R. Die was met de Mclaren net wel, net niet volgas (afhankelijk van hoe strak je hem instuurde) maar in zijn wake raakte ik de kont kwijt. Auto kapot. Stuur scheef. Arrrg. Toen alles op alles gezet en de laatste 15 ronden waren echt pure kwalificatie ronden qua concentratie. Maar met een auto die 20 km/h te langzaam was op het rechte stuk, en een auto die wel naar links, maar niet naar rechts wou, was het een verloren race. Ingehaald door @GoldPwnageNL en @B Tender en helaas op 2 puntjes het kampioenschap verloren. Die had ik kunnen hebben met een fastest lap, maar Sjonnie was me te snel af:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Omdat de Top4 eigenlijk van begin tot eind gevoelsmatig behoorlijk in de buurt van elkaar lag (met @Sjonnie1989 nog ertussen, totdat die ertussenuit viel), en ik benieuwd was naar het effect van nieuwe banden (volgens mij was ik de enige in de top4 die ervoor koos / het voor elkaar kreeg om zijn banden te wisselen heb ik de ontwikkeling van de 'gap' tov de leider in beeld gebracht:

    [​IMG]

    Naar mezelf kijkend had ik vóór de pitstops ongeveer een achterstand van 13-14s op @Beltoni, en na de pitstops ongeveer 35s, dus ongeveer 21s geïnvesteerd in de bandenwissel (klopt denk ik wel aardig). Twee rondjes voor het einde had ik nog 20 seconden achterstand, dus 15s (van de 21) goedgemaakt (ik tel de laatste twee rondes niet mee, daar is @Beltoni volgens mij heel erg gaan cruisen, en terecht). Per saldo heeft die bandenstop me dus net wat tijd gekost, maar daar stond wel tegenover dat de auto wat veiliger/stabieler reed en de kans op foutjes dus beperkt werd. Je ziet het effect van de nieuwe banden wel, ná de pitstop krimpt de achterstand rondje na rondje, al heeft dat ook met ritme en vertrouwen te maken wat pas richting het einde kwma.

    Genoten van de race! Ik had eindelijk weer eens het gevoel dat ik een beetje competitief was, al hielp het denk ik ook dat ik in de 'juiste' auto zat. Ik heb het een klein beetje weggegooid in de kwalificatie en de eerste fase van de race, waarin ik vertrouwen in de auto miste en veel te veel slordigheidsfoutjes maakte (met name die twee Degner-bochten voor het tunneltje en Spoon). Desondanks lekker gereden, waardige seizoensafsluiter!

    Proficiat @GoldPwnageNL , @Beltoni en heel erg bedankt @Schuminiels !

    EDIT: De pitstop van @GoldPwnageNL was echt megakort zeg :)Hoefde je niet te tanken schat? EDIT 2: word een beetje vertekend, volgens mij is de stop van Gold net zo snel als die van Beltoon, voor de stops is de gap ongeveer gelijk aan na de stops.
     
    Beltoni, Schuminiels en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Gold won 2 a 3 seconden op mij, achterstand liep terug van 17 naar 14 seconden. Vermoed dat hij geen schade liet repareren of evt iets minder benzine.
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik heb ook banden weten te wisselen. In lap 25 t/m 32 haalde ik Beltoon met zo'n 0,8 seconden per ronde binnen, totdat ik hem in lap 33 in de muur parkeerde. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik weer banden wisselen :)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Je hebt gelijk ja :oops: :eek: Jij had inderdaad ook zo'n lange stop als bijvoorbeeld @Sjonnie1989 en mij.
     
  18. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Mochten er mensen de replay hebben, kan je eens wat sfeerfoto's maken van de race gisteren? ;)
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Natuurlijk!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    ^mijn favoriete foto

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En nog wat video's:

    ^Heroïsche actie in de allerlaatste bocht, bepalend voor het kampioenschap
    valt qua heroiek wel mee, Jimmy's auto was allereerst behoorlijk gehavend, stuurde niet meer naar rechts, en vanwege de tijdpenalty van Jimmy was het eigenlijk irrelevant of ik er vlak voor of vlak achter finishte
    )
    EDIT:
    Merk trouwens op hoe erg de tijdregistratie rammelt. Ik haal Jimmy vlak voor de finish (net) in, ga ook naar P3, maar de GAP naar de leider blijft hoger dan die van Jimmy :)


    Akkefietje tussen @ColdzeroNL en @markdevries78 in ronde 1. Superzonde ;( Ben bang dat het een beetje te wijten viel aan de volle brandstoftanks en misschien wat minder downforce doordat mensen elkaar dicht volgden?


    Openingsfase van de race


    Wij allemaal! :)
     
    GoldPwnageNL, Schuminiels en Jimmy J. vinden dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721

Deel Deze Pagina