1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] PES 2020

Discussie in 'Games' gestart door ageQned, 16 jun 2019.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het is niet alleen dat. Die 'completely revamped Master League experience' is amper vernieuwd. De menu's zijn gewoon hetzelfde met wat andere kleurtjes, die gare regens zitten er weer in, die cutscenes ben ik na een week sowieso alweer zat, MyClub is gewoon vrijwel exact hetzelfde, en vervolgens de excuses dat ze zo'n klein team zijn (maar wel enorm cashen met dat MyClub).

    Het is gewoon jammer, die demo speelt ongelofelijk lekker en die game ga ik ook zeker spelen, maar die microtransacties hebben het footie genre echt hard verkracht.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2019
  2. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ok is dat zo bij allyourgames heb ik mijn pre order lopen. Dat zou dus betekenen dat ik de game morgen binnen zou kunnen hebben.
     
  3. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    @Tyrant
    Helemaal met je eens over microtransacties, maar ja dat is niet alleen zo in footie games, maar elke game die daarvan gebruik maakt wordt eigenlijk wat verneukt.

    Echter heb ik er niet zoveel last van met een PES of Fifa want ik speel geen Myclub of FUT.

    Overigens dat over die ML waar heb je dat gelezen of vandaan dan?

    Want 1 veranderig zou wezen dat transfer waardes van spelers beter overeen zou komen met het echt en ook dat een Ronaldo niet zomaar snel ineens bij een RKC zou kunnen belanden zeg maar.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2019
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik speel ook geen MyClub maar dat is juist het hele issue. Alle aandacht gaat daarheen, daar worden de centjes verdiend. ML gaan ze geen moeite meer in stoppen...

    En dat van de transfer is volgens mij wel gefixt. Aangezien ze met transfermarkt.com samenwerken nu :)
     
  5. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    MyClub hoe zit het dan met spelers krijgen. Je moet toch weten wat je krijgt tegenwoordig en dat is by MyClub nooit het geval geweest. Je kocht een bal en je weet niet wat erin zit. Noem het maar even kinder suprise haha.

    Het is geen goede ontwikkeling, maar je zegt er is verder niks veranderd in de Master League, maar waar heb je dat vandaan dan? Want ik kan nog geen review niks vinden erover.

    Overigens net mail gehad dat de game is verzonden.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2019
  6. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Als iemand m heeft hoor ik graag of de ML veranderd is (met name de 16-jarige Zlatan regens).
    En inderdaad belachelijk dat ze bij de release de rosters niet op orde hebben. Dat 'dit altijd zo is' maakt het eerder treurig dan een goede reden natuurlijk.
     
    Niels_x360 vindt dit leuk.
  7. MJD85

    MJD85 Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik speel alleen ML, maar in PES2019 ging dit toch snel vervelen. De manier van goals tegenkrijgen was niet meer leuk (topplayer).

    Dit zal in 2020 niet veranderd zijn aangezien ze hier geen aandacht aan besteden.

    Ik wacht dit jaar weer tot black friday.
     
  8. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Er is een demo he dan kan je de gameplay en manier van tegen goals beoordelen van PES 2020 als het wel of niet naar jou smaak is.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Wat kan jou de leeftijd van spelers nou schelen? Ik heb liever 16 jarige Zlatan, ipv een team vol met onbekende nobodies die Konami zelf verzonnen heeft en een standaard hoofd hebben gegeven.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Staan genoeg berichten op Reddit en je zag het toch al aan dat filmpje dat ze postte.. Heel leuk die nieuwe cutscenes voor 2 weken.
    Ik vind die defaults leuker dan dat ik Buffon al in mn 2e ML seizoen tegenkom ja.

    Maar weet je, het zou gewoon fijn zijn als je kunt kiezen zodat het voor ons beiden leuk is ;)
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    ja dat reageer je nou elke keer... manman
    Dat gaat toch volledig ten koste van de 'manager/career' ervaring. Welke spelers worden pareltjes, welke niet etc. FM laat zien dat zo'n regen echt 'jouw' speler kan worden. Nu weet je 100% zeker dat die Zlatan een topper wordt... en het verpest volledig het gevoel van realisme. Of zij nu een speler verzinnen of er nu een 11-jarig jochie bij Ajax loopt, de naam ken ik toch niet.

    Geef inderdaad gewoon die optie, zoals in bijna elke sportgame. Maar ze doen en veranderen echt helemaal niets. Tragisch
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik speel ML ook meer gewoon om een fijn spelend dream-team samen te stellen, maar ook bij onbekende/fake spelers kun je vaak al gewoon zien of ze goed worden of niet. Vaak staat wel iets bij in de info/stats.

    Die gezichten van die nep-spelers zijn vaak zo meh (standaard), dus vandaar dat ik dan liever gewoon 16 jarige Iniesta ofzo pak.
     
  13. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Hoewel ik in iedereen zijn post wel wat kan vinden en dus wel een goed punt in zit, vind ik wel dat PES vaak altijd onder een vergroot glas wordt gelegd. Bij PES wordt vind ik vaak alle mindere/negatieve punten extra groot uitgelicht.

    En dat doet er nou even niet toe of een punt wel of niet terecht is.

    Ik zie punten voorbij komen dan denk ik van ja bij PES wordt daar over gevallen en bij andere games die precies hetzelfde doen hoor je er amper of niks over.

    Microtransacties, weinig vernieuwingen/veranderingenen ga zo maar door. Ik laat me er even buiten of het terecht of onterecht is. Het valt me alleen op dat dit soort dingen vooral bij pes extra wordt benadrukt.

    En dan bedoel ik meer in de algemenere zin. Niet zo zeer alleen op XBW.

    Nu kan het mij verder niks schelen of iemand PES wel of niet goed vind of wel of niet koopt. Mijn speel plezier wordt er niet minder om.

    Maar het houd het forum wel levend.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2019
    rubenpol007 en Dranx vinden dit leuk.
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik vind juist dat bij PES je nooit kritisch mag zijn want 'ja minder geld en personeel dan EA' terwijl het soms puur luiheid is van developers of zelfs minachting is naar gamers hoe ze shit regelen.
     
  15. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Kritisch zijn is juist goed, maar dan moet je over de punten bij elke game die dat doet of heeft kritisch zijn.

    En je mag en moet niet minder kritisch wezen, omdat het een kleiner team of minder geld beschikbaar is.

    Echter moet het wel zo wezen kijk als je microtransacties veroordeeld en kritiek op uit dat je dat ook bij andere games als reden geeft.

    Stel ik geef kritiek op product A, die heeft microtransacties en richt zich alleen maar daarop. Product B doet precies hetzelfde, maar dan is het opeens niet erg. Omdat je product B bezit of wilt kopen.

    Ander voorbeeld een review product A is een game zonder licencies. Product B heeft gedeeltelijke licensies. Dan ga je kritiek uiten op product B, omdat die niet alle licensies heeft. Maar product A krijgt geen kritiek op dat punt terwijl die helemaal geen licensies heeft.

    Je ziet het best vaak kritiek op de ene en koopt een andere die precies hetzelfde doet. Dat is overigens niet alleen met ons gamers zo, maar zie je ook vaak in reviews en dergelijke. Het heeft ook allemaal natuurlijk met voorkeuren te maken en wat je wel of niet persoonlijk voor jezelf zwaar vind wegen.

    8 van de 10 vind EA een waardeloos bedrijf en hoeveel er wel niet zeggen ik koop nooit iets of meer iets van EA. En als je dan kijkt hoeveel een fifa verkoopt, dan rijmt niet met wat vele zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2019
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat laatste ben ik het niet mee eens, de rest wel. Je vergeet de mainstream gamers hierin mee te rekenen. Wij weten wel redelijk wat goed of slecht is, maar de mainstream koopt het zonder enig idee of het goed is of niet. Daarom zullen ze precies doen wat jij zegt, zonder weloverwogen besluit.
     
  17. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ja die label casual, mainstream of hardcore gamer begrijp ik nooit zo. Nou ben ik toch al niet iemand van de labeltjes, maar wanneer val je waaronder dan?
     
  18. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    kreeg net een mailtje dattie verzonden is xd superrrr
     
    Dranx vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Als je zonder je te informeren overgaat tot aankoop, dan noem ik dat mainstream. Het zijn vaak mensen met uitspraken als: De nieuwe FIFA, die is goed. Ontwikkelaars spelen handig in op de onwetendheid en naïviteit van het grootste deel van de consumenten. Wij weten wel beter.
     
  20. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ok maar ik koop zo nu en dan ook wel eens een game waarover ik vooraf mezelf niet geinformeerd heb. Dus dan val ik onder mainstream?

    Ik kom wel eens in de MM en dan zie ik soms een game liggen waarvan ik nooit had gehoord of tenminste niets van heb meegekregen. Dan bekijk ik zo het hoesje en wat er staat en denk ik hmm zou wel wat kunnen wezen voor mij en dan neem ik die mee.

    Dus mensen die een Fifa goed vinden zijn dus vaak mainstream. Niet altijd maar vaak.
     

Deel Deze Pagina