Ik zag het idd. Heb de game nog steeds niet gekocht, maar momenteel 20 euro voor de hele meuk.
Ik weet serieus niet hoe SF5 het financieel doet, ook vergeleken met eerdere delen, maar persoonlijk had ik dus geen interesse in 50-60 euro neerleggen voor een game en dan de rest vand e cast erbij moeten kopen in dure DLC-seizoenen, of eindeloos moeten grinden, wat ze volgens mij later ook nog eens moeilijker hebben gemaakt, wat betreft het aantal punten je unlocked per fight, offline ...
Het lijkt me echter wel dat SF5 een veel groter succes was geworden als ze de game vanaf dag 1 op 50-60 euro hadden gezet, en luidkeels hadden aangekondigd dat ze het de komende 2-3 jaar volledige zouden ondersteunen met nieuwe content die allemaal gratis zou zijn voor alle gebruikers.
Dan koopt een grotere groep mensen die game op dag 1, en is er iedere keer dat er een nieuwe stage of character uitkomt opnieuw een nieuwe wave aan positieve publiciteit en een blije fan-base die de game telkens weer blijft opstarten, waardoor het online lekker bevolkt blijft. Op die manier kun je de game ook veel langer als full-price game blijven verkopen, blijft je fan-base super-happy, en daarmee trek je ook over een langere periode veel meer nieuwkomers aan die reageren op al die positieve feedback op de game vanuit de community.
Maar goed, nu ligt de game inclusief 3 seizoen voor 20 euro in de digitale budgetbak, en is het maar de vraag of dat het waard is, want is die online community er nu wel, is de SP het wel waard, is de game wel echt goed, etc etc.
Mijn liefde voor Street Fighter (en Capcom) is toch echt meer gebaseerd op 20 jaar geleden, en niet meer zozeer op de laatste twee Street Fighter games...
Qua character-design is Capcom ook duidelijk niet meer wat het geweest is.
Sorry voor de off-topic btw, waarbij ik het nu over SF5 heb in het Monster Hunter topic, maar het ging me meer om de zakelijke beslissingen omtrent een game, en het verschil tussen hoe ze deze in de markt hebben gezet ... (MH een volwaardige game met extreem veel content en value-for-money, en dan SF5 met een kleine cast aan characters, uitgekleedde SP, en zeer greedy DLC praktijken ...)
Klik om te vergroten...