Veel wel ja, maar niet alles. Sommige minder bekende titels misschien niet. Check onderstaande lijst of jouw meest favoriete games erbij staan. 100% Compatibiliteit is helaas een droom. Je zou natuurlijk altijd nog de 360 kunnen bewaren, als de prijs van de S je erg meevalt.
https://www.eurogamer.net/articles/...kwards-compatibility-list-xbox-360-games-6011
Hoelang Microsoft de S nog blijft ondersteunen weet niemand. Ik denk dat het vooral een afweging tegen de prijs wordt. Wanneer het om een goedkope aankoop gaat, maakt het wellicht wat minder voor je uit dat er na 2020/2021 geen nieuwe titels meer released worden voor de S? Alleen jij kunt dat inschatten. Voor de nieuwe generatie betaal je de volle jackpot en ook de X is zeker niet goedkoop.
EDIT: als aanvulling, ik zou eerder voor nieuwe S gaan dan voor een 2e hands. Die laatste is natuurlijk goedkoper. Punt is alleen dat je niet 100% zeker weet hoelang dat beestje al mee gaat. Een console voor 50 euro's ofzo op de kop tikken is natuurlijk leuk, maar je hebt er weinig aan wanneer hij na zes maanden niet meer opstart. Kun je alsnog een nieuwe kopen. Mijn tip is, mocht je serieus een aankoop overwegen, om tegen de feestdagen de verschillende shops (online en fysiek) op S bundels (dus console met game) af te zoeken. Vaak zijn ze dan in de aanbieding. En heb je er gelijk eentje met garantie.
Laatst bewerkt: 16 sep 2019