Deze game staat al maanden in de "pre-order" bij mij Gewoon puur omdat ik weet dat dit geweldig gaat zijn. Dit zijn toch wel de spellen waarvoor ik nog game.
Geen zin om terug te zoeken, maar er is iig geen multiplayer op release. Focus gaat volledig op de single player. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Nee hoor. Onderdeel van de kwaliteit van TLOU (en ook UC) is de unieke en uitstekend uitgewerkte levels die omvang en openheid in een mooie balans hebben staan met detail en afwisseling, en waardoor je met een perfecte pacing door de story progresst. Never a dull moment, steeds de drive om verder te gaan, wat ook past bij de story. Mass Effect is groter, meer repetitief (ook letterlijk met locaties opnieuw moeten bezoeken) en het mist de pacing van een meer lineaire game zoals ND bekend staat af te leveren. Die redenen maken ME imo saaier en maken progression een grind (en volgens mij ben ik niet de enige, ik heb het idee dat deze gen open world fatigue voor velen een klacht is geworden). In Mass Effect's verdediging, het past wel bij het space exploration concept om werelden te verkennen zonder veel richting. Maar TLOU is een totaal andere game en als het open wordt kan het nooit de impact maken die het nu doet. Ik ga ervan uit dat ze dat bij ND wel snappen, anders verliezen ze in ieder geval mijn interesse.
Ik bedoelde ook niet echt de saaie en repetitieve open wereldjes waarop je land met de Mako, maar meer de stukken van de Story. Je wist de eerste keer ook nooit wat je te wachten stond als je ergens de hoek om ging, en vooral niet in wat voor gesprek je belandde. Fijne aan Mass Effect was dat je gevechten kon vermijden tijdens gesprekken, bijvoorbeeld met Saren op de Citadel. Maar goed, die open wereld stukje in ME waren inderdaad behoorlijk saai, dus een combinatie van de factoren die jij noemt is inderdaad beter voor een game die veel meer de focus heeft op verhaal dan Mass Effect. Is trouwens ook niet echt een goede vergelijking van mij, maar ik doelde ook enkele en alleen op de opbouw van delen van de wereld waarin het verhaal zich afspeelt of staande probeerde te houden. Die Londen shit in ME 3 was bijvoorbeeld echt te erg imo. In TLOU I heb ik vooral genoten van die rete spannende stukken door die omgevallen wolkenkrabbers met die verschrikkelijke tickers erin. Daar mag van mij wel een soortgelijke scene van in deel II van deze serie zitten. Ik ga de game zelf niet op release kopen, dat is puur omdat ik nog een enorme backlog heb op de Xbox. Ik wacht op een geschikte deal, want de laatste paar maanden koop ik games een stuk meer weloverwogen, zonder alleen naar de kwaliteit te kijken. Top spel gaat het wel worden, ben ik niet bang voor. Hoop alleen dat de focus niet alleen teveel op het verhaal ligt, dat vond ik soms wat teveel in het eerst deel.
Nog nooit zoveel woorden gezien die niks zeggen Laatste PS4 game die ik kocht was God of War maar deze komt er sowieso day one!
Nou, God of War, voor wat ik ervan gespeeld heb is wel een beter idee dan mijn vergelijking met Mass Effect.
Naughty Dog: "To our fans, let me cut to the chase and get the news out of the way. The Last of Us Part II has a new release date of 29th May, 2020" Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk