Dat weet eigenlijk niemand. Maar het helpt ongetwijfeld wel om de misschien tegenvallende verkopen iets glad te strijken. In Nederland zijn we nog relatief nuchter in dit soort zaken, maar in Amerika... Je merkt dat gamers tegenwoordig stukken ongeduldiger zijn als vroeger (in NL trouwens ook). Dus die boosters zijn ook meer in trek (exp+, money+ etc). Dus waarom dan ook niet gelijk gear kopen, dat is dan ook nog maar een kleine stap. Als je deze gear ook in de levels kunt vinden kost het de developer niet meer tijd (dus geld), maar het levert wel een aardige euro op wanneer een paar duizend mensen hieraan geld besteden en vooral blijven besteden. Denk aan expansions, waardoor je level ook weer hoger kan worden, dus weer die drang om te gaan boosten.
Ik vraag mij af of die gamers er echt trots op zijn wanneer ze allerlei zaken via een externe shop in games kopen (van boosters tot gear etc), ipv zelf die stuff te verdienen door simpelweg het spel te spelen.... Dat geeft mij persoonlijk juist weer een bepaald gevoel van trots. Alhoewel een game weer niet te grindy moet worden, maar in mijn geval haak ik dan gewoon af. Heb voor zover ik weet nog nooit mijn creditcard getrokken om mijzelf te "boosten" in games. Past gewoon niet bij mijn mentaliteit/ethos. Zou hetzelfde ook niet accepteren in de topsport.
Laatst bewerkt: 3 okt 2019