1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Dan moet je het spel in een maand uitspelen, toch?
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Game Pass op pc kost 4 euro per maand. Dan kan ik bijna een half jaar spelen totdat ik überhaupt op de helft van de prijs van een koopversie kom. En dan komen daar nog eens een enorme stapel aan andere toffe games bij!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Dat is idd interessant, zeker als er geen DLC bij deze titel komt kijken. Aan de andere kant ben ik nog steeds van "games als mijn bezit" en wanneer er dan een sale komt kan ik een titel nog steeds voor een lage prijs kopen. Mooi alternatief though. Voor de nieuwe Gears ga ik de gamepass sowieso eens proberen.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Games als bezit ben ik al lang niet meer van. Zaken als Game Pass zijn echt ideaal.
    Alleen de echte classics (en Nintendo games [Niet dat daar geen classics tussen zitten!]) koop ik eigenlijk nog, de rest verschijnt tegenwoordig heel snel op dit soort platformen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb nu sinds kort ook gamepass, maar geen idee hoelang ik dat ga gebruiken. Is puur bedoeld om o.a. Monster Hunter World een keer te checken. Ik heb alleen nooit begrepen waarom ze ook games uit de pass halen. Iemand die mij kan zeggen waarom?

    Zeker als je je bedenkt dat Sony de prijs van Now binnenkort permanent gaat verlagen en de PS5 hoogstwaarschijnlijk BC is met alle voorgaande consoles en nog volledig ook. Vond deze generatie vooral MS onbegrijpelijk als developer. Ik denk echt dat vooral Nintendo deze generatie de lachende 3e is. :)
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik neem aan dat Microsoft contracten afsluit met publishers, en als het contract afgelopen is de game van Game Pass verwijderd moet worden.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat zal het inderdaad wel zijn dan, maar ik zou er als developer wel de voordelen van in zien, zeker als je in je project gelooft. Als het een goede game is, dan niet te vaak in de aanbieding, kan het net een verleiding zijn voor mensen om hem toch te kopen, zeker als die bij release als in de GP zit. Vooral veel potentie voor kleine ontwikkelaars en uitgevers imo.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Zoals Netflix dus.

    Ik speel ook strategie spellen en die hebben juist veel replay waarde. Als zo'n titel uit de pass verdwijnt is dat wel een probleem. Daarom dat ik nog wel voor bezit ben. Maar het ligt aan het genre en de hoeveelheid tijd die ik aan een titel ga besteden. Gears 5 vind ik bijvoorbeeld weer ideaal om op de pass te proberen. Is voor mij een eenmalige playthrough, die waarschijnlijk niet al te lang gaat duren. Een spel als Total War: Warhammer ben ik juist maanden mee bezig en wil ik over een aantal jaar misschien weer eens "uit de kast trekken". In dat geval vind ik zelf bezitten interessanter, zeker als je zo'n titel tijdens een Kerstsale weet te bemachtigen. Eigen bezit hoeft niet perse veel te kosten. :thumbs:
     
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Waarom zou je een game kopen als hij vanaf release blijvend in de gamepass zit?
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dat klopt. Sommige games passen niet binnen dat plaatje. Echter het overgrote deel van de indie games en AAA single player games zijn in mijn ogen prima op abonnementsbasis te spelen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Omdat contracten kunnen aflopen. Even vlak boven mijn andere post kijken. @Modder-Eter gaf dat idee.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Was een retorische vraag
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hoogstwaarschijnlijk?
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Enige wat ik mij kan bedenken is dat de licentie weer kan verdwijnen uit de gamepass. Zoals bij Netflix. Dus als jij na 2 jaar denkt: "ik wil game X spelen", dan bestaat een kans dat de licentie is verlopen en jij geen toegang meer hebt tot die game.







    Goede shit hoor, in een perfecte release window. Ik ben blij. En goede keuze van Microsoft om Obsidian te backupen in dit project. Ook goede reclame voor een bepaalde gamepass. ;)
     
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het blijft me verbazen hoe weinig mensen weten over hoe Game Pass werkt, maar er wel altijd een mening over hebben..
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Geldt dat niet bij de meeste dingen in het leven?
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416







    Laatste reviews m.b.t. Outer Worlds + deel 1 let's play (vooral char generation).

    Eindconclusie: aanbevolen materiaal voor RPG fans.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2019
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    WAB even afwachten, maar goed. :+ Met Gamepass binnengehaald.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
    WAB?
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Worth a Buy. Mack. Die gast van de belletjes in de preview van de Ghost Recon - Breakpoint review. :+
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina