1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Game Pass

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 24 mei 2017.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het kan inderdaad al op de Xbox One, vanaf de Xbox One.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Omdat ik zelfs met maar de helft van de gewilde titels die ik ervan spelen wilde, al voor meer dan 200 euro bespaard heb?
     
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Lonely mountainbiken is al te downloaden en te spelen. Outer worlds is al te downloaden en op de 25e te spelen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Subnautica aanrader, alleen de laadtijden niet.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2019
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Maar je hebt ze niet gespeeld toch? Je had de tijd immers niet. Dan heeft er in feite geen besparing plaatsgevonden, abonnement of niet. Tenzij je in de oude situatie door impuls aankopen alsnog diverse titels individueel had gekocht. Het gamepass abonnement weerhoudt je nu van losse aankopen en een gedeelte van die potentiele aankopen zit toevallig in de pass. Is dat wat je bedoelt?

    Ik probeer het plaatje hier in te vullen. Het is niet zo logisch als het lijkt. :)
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Volgens mij is het heel logisch. Maddmonkey heeft een lijstje met titels die hij wilt spelen welke op Game Pass staan. Door tijdgebrek heeft hij maar de helft van deze titels kunnen spelen. Als hij alleen deze gespeelde games al als losse aankoop had moeten kopen zou hij veel duurder uit zijn. Conclusie: Game Pass is een geweldig platform als er voldoende games op staan waar je interesse in hebt.
     
    Maddmonkey en Yellow 13 vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nou, sta de laatste maanden steeds meer open voor van alles en nog wat, dus imo heeft MM gewoon gelijk. :)
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat is min of meer mijn opmerking. We doen in die situatie allebei de aanname dat Maddmonkey die titels individueel gekocht zou hebben. Dat is mij nog niet 100% duidelijk. Wat wel duidelijk is dat hij de tijd niet had om te spelen. Ik vind het een interessante opmerking omdat er over een "besparing" wordt gesproken. Er worden allerlei lyrische eigenschappen aan de gamepass verbonden, terwijl sommige eigenschappen weinig met het product te maken lijken te hebben. Voor degene die geïnteresseerd zijn: ( in de huidige situatie heeft persoon X een GP).

    1) Ik had ik geen tijd & ik had geen losse titels gekocht: besparing? Nee, je had immers geen tijd om te gamen.
    2) Ik had geen tijd & ik had WEL losse titels gekocht: besparing? Nee, je hebt immers die titels al gekocht. Maar het is wel een besparing in de toekomst wanneer je GP games aanhoudt en wanneer je weer tijd hebt om te gamen.
    3 ) Ik had WEL tijd & ik had geen losse titels gekocht: besparing? Ja.
    4) Ik had WEL tijd & ik had WEL losse titels gekocht: besparing? Niet in het verleden, maar in de toekomst wel wanneer je GP games aanhoudt.

    Ik denk dat het belangrijk is dat mensen een realistisch beeld hebben van abonnementen in het algemeen. Wat het wel en niet oplevert. Het is mij in ieder geval zo een stuk duidelijker.
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik kocht vaak (weliswaar vooral met deals) titels voordat ik tijd had om ze te spelen. Klopt, het is geen eigenschap van de game, maar eerder dat het product beter aansluit bij mijn gedrag. Ik voel mij nu niet bezwaard om interessante titels te proberen en te zeggen "Dit vind ik niks". Terwijl ik voorheen mijzelf echt door games probeerde te slepen, want ik had ze gekocht.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2019
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Door gamepass koop ik nu wel veel minder titels. Er staat altijd wel iets goeds en leuks op in die 200+ titels. En heb het idee dat er ook grotere games qua naam in komen dus het bespaard mij in de toekomst( heb nog 3 jaar GP voor 1 euro) zeker geld en moeite om de games aan te schaffen. Ik probeer nu veel eerder een indie titel dan voorheen dus voor publishers zal dat ook gunstiger zijn.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hopen dat One Night Stand er ook inkomt. 5 euro maar, maar de game is qua spelbeleving een beetje te vergelijken met de CSI game van Ubisoft, alleen leuker en moeilijker. Echt een aangename titel voor tussendoor. Ben al een paar keer het huis uitgetrapt. :+
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik denk dat we allemaal, zeker wanneer je op een gegeven moment wat meer 'disposable income' hebt, meer games koopt dan dat je realistisch gezien kunt (uit)spelen.

    Als zo'n game waar je voorheen dan wellicht voor 'gezwicht' zou zijn, nu in de Game Pass zit, dan scheelt je dat toch geld, ongeacht of je het wel/niet speelt op korte termijn.

    We WILLEN zoveel games spelen, want er zijn meer leuke games dan ooit die onze aandacht vragen, maar tegelijkertijd hebben we gewoon te weinig tijd om ze allemaal onze aandacht te geven. Zo'n 'buffet' aan games, via Game Pass, is dan een fijne remedie.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    @Maddmonkey / @ColdzeroNL

    Dankje jongens. Dus in zoverre is het wel een stok achter de deur. Dan is het zeker een besparing, omdat de GP de verleiding om steeds nieuwe aankopen te doen dempt terwijl je toch van een bibliotheek van nieuwe games geniet. En dat effect is het meest positief wanneer er titels in die bibliotheek zitten die je toevallig toch al wilde spelen.

    Voor mij geldt dat ik meestal redelijk terughoudend ben (tegenwoordig dat wel) met nieuwe aankopen. Ik zie de GP dus vooral als een andere strategie om aan games te komen. Een andere benaderwijze so to speak. De nadruk ligt dan minder op "is dit voordeliger".
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2019
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Mee eens, maar alleen op het front dat je (tijdelijk) toegang krijgt tot al die games. Je zou dus meer kunnen experimenteren met titels, zonder een aankoop te doen. Dat is zeker de kracht van een GP. Het blijft een interessante discussie, want in de situatie die jij beschrijft is geld al geen factor meer. Wat beperkt je dan om te experimenteren? ;) Tijd (vrije tijd) is dat trouwens wel. Verandert er iets aan de factor tijd door de GP? Nee, een dag heeft nog steeds 24 uur en verplichtingen roepen je van de console/PC weg.

    Leuk dat je de term "buffet" gebruikt. Ik moest gisteren in de GP discussie ook aan een soort "all you can eat" restaurant denken. Minder populair tegenwoordig, maar vroeger was dit concept HOT. Er wordt in zo'n restaurant een slim psychologisch trucje toegepast bij de volgende uitspraak: eet zoveel je wilt voor maar 25 euro. Bargain toch? Maar uiteindelijk neemt jouw maaginhoud niet ineens toe, ondanks dat je een poging doet om meer te eten. Dus ben je dan wel of niet voordeliger uit? Of... eet je misschien wel in een regulier restaurant, maar de dienst is in een ander (slim) sausje gepresenteerd? ;)

    Enfin, gewoon interessant dit. Als iedereen zich bewust is van de objectieve en realistische meerwaarde van al dit soort diensten, ben ik allang blij.

     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2019
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Gamepass is wat mij betreft vrij simpel: als er per jaar 2 games inzitten die je wilt spelen, heb je het er al uit. Je krijgt dan nog 200+ andere games er op de koop toe bij. Er is maar een zeer klein aantal mensen wat last heeft van het 'tijdelijke' aspect. Games staan er over het algemeen lang genoeg in om 'uit te spelen'.
     
    Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Voor mij persoonlijk is het meer het volgende scenario:

    De echte topgames koop ik als losstaande game. Dit zelfde geldt voor games die ik mogelijk op langere termijn blijft spelen, maar wel vaak later tijdens een sale.
    Er is echter een behoorlijk segment aan games die voor mij persoonlijk niet in de topgame categorie passen (Metro: Exodus, Gears 5, Wolfenstein 2 etc.). Voorheen zou ik dergelijke games in een sale gekocht hebben. Nu kan ik echter voor (een fractie van) de prijs van een enkele game in de sale een grote subset van dit segment spelen. Vaak zijn dit single player games welke ik toch nooit meer dan een keer zal uitspelen (Iets met teveel games, te weinig tijd). Daar komen nog de Microsoft titels, die tegenwoordig Day One op Game Pass verschijnen, en verrassende titels waar ik niet eerder mijn aandacht op gevestigd heb bij. Dit geheel maakt het voor mij de paar euro in de maand meer dan waard.

    En zoals Jimmy J zegt: Staan er een handjevol games per jaar op die je sowieso op je lijstje had staan, dan heb je het geld er al uit.

    Edit: Om nog even een voorbeeld te geven van de laatste categorie: Lonely Mountains: Downhill. Ik zou deze game nooit kopen, maar dit is echt een geweldige game voor tussendoor gebleken. _O_
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2019
    Yi-Long, Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik schrok ook toen ik de prijs zag voor Lonely Mountains: Downhill. 20 euro(!)

    Zoals ik al aangaf, ik vind de game echt geweldig, maar als er geen demo is zou ik echt niet blindelings 20 euro aan zo'n game uitgeven, en zelfs als die demo er wel zou zijn en ik zou de game leuk vinden, zou ik alsnog wachten op een sale waarin hij 8-10 euro is.

    Vergeleken met indies last-gen, zijn ze deze generatie echt een beetje van het padje af qua prijzen, lijkt het wel.

    Dan is Game Pass dus idd ideaal. Nu de game lekker spelen, en als hij over 1-2 jaar eens goedkoop in de sale is, wellicht nog met extra content erbij in de vorm van nieuwe mountains, dan alsnog aanschaffen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Gamepass games zijn altijd de basis versie, toch? Of worden ook expansions/dlc toegevoegd?
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik weet niet of ze nou zeiden dat bij Gears 5 ook extra content zat, maar volgens mij is het meestal gewoon de base-game, al zullen er vast wel af en toe uitzonderingen tussen zitten.
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina