1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Euro Truck Simulator 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 5 jan 2013.

  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Inmiddels weer 445 uur in deze game zitten, blijft gewoon leuk!
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Alexknl : Kan het kloppen dat de Pro Mods in één download bestand zitten, scs bestand, van ongeveer 1,5 gig? Ik kan me dat niet meer herinneren van de vorige keer dat ik de game speelde.

    Toen dacht ik mij te herinneren dat het allemaal losse bestanden waren, 4 tot 6 geloof ik. Heb er nu 3, een configuratiebestand, trailers en car pack en de pro mods zelf.

    Wat is er allemaal veranderd aan die pro mods bestanden, want ik heb geen zin om op korte termijn meerdere geupdate bestanden opnieuw te moeten downloaden en installeren.

    Ik kan nu alleen hopen dat ik de goede heb. Heb ze wel gewoon van de pro mods site, maar weet dus niet wat er allemaal veranderd is.
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Nadat je een .def bestand hebt gemaakt en opgeslagen krijg je inderdaad 1 bestand met de rest (assets/models/etc.). Dat .def bestand is een los bestand wat ook in de mods folder erbij moet. 1,5gb zou kunnen ja. Je moet sowieso alles uitpakken, geen zipfiles erin. Dus misschien moet je die promods zip file nog uitpakken om assets/models/etc te krijgen.

    Dit is een lijst van compatibiliteit met de versie van ETS2 en Promods.
    https://www.promods.net/compat.php?&sid=4867bc3d7a07fbd0ea8729634e3a5cd6
    Als het goed is heb je nu dus v2.25 gedownload.

    Let wel ook effe op dat je bepaalde DLC van ETS2 sowieso nodig hebt om Promods werkend te krijgen. Staat er ook bij.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb nu 13 bestanden, van de pro mods en de comp and trailer pack en dat def bestand. Ik moest even tijdelijk winzip installeren, een proefversie van 21 dagen. Het was dus niet 1 groot bestand van 1.5 gig, maar meerdere losse omdat ik winzip niet geïnstalleerd had.

    Ik denk dat het nu wel gaat lukken. Game staat al op mijn PC, moet alleen nog even die mods etc installeren. Heb nog geen savegame aangemaakt, maar dat komt wel als ik de DLC ga kopen.

    Moet ik nu zowel die Italia DLC als die France DLC allebei hebben om de Pro Mods 2.25 goed te laten werken???

    In ieder geval bedankt!
     
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Download gewoon Winrar, die is gratis.

    Volgens mij moet je France wel hebben maar Italia is wel geoptimaliseerd ervoor, maar hoeft niet. Staat ook op die site wat er allemaal voor nodig is precies. Ik koop standaard nieuwe dlc dus weet niet precies welke wel/niet.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Bedankt. Winrar download ik wel als de proefperiode van winzip voorbij is. Italia DLC haal ik wel, wil wel de volledige ervaring. Eerst maar eens alles goed en wel installeren en dan rustig beginnen. Het gaat wel goed komen. :thumbs:
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    @Alexknl : Heb die pro mods op de correctie manier geïnstalleerd, maar nu bij het opstarten van een nieuwe game crashed die iedere keer halverwege het laadscherm. Ik heb 2 piepkleine andere mods geïnstalleerd, xp en geld mods, maar mijn vraag was of de trailer en company mod ook nog op een bepaalde manier geïnstalleerd moet worden? Ik heb ze nu gewoon random gekozen, wellicht dat de game daarom crashed.
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Trailer en company mod maakt niet uit. Ik zet Promods altijd standaard bovenaan, de rest eronder. Crash kan liggen aan dat die kleine mods niet goed geoptimaliseerd zijn voor de huidige ETS2 versie.
    Maar xp en geld mods verneuken de game sowieso al dusja..
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, gelijk in, maar ben van mening dat de game wel idioot lang duurt voordat je een keer level 36 bent. Ik zal de kleine mods er vanavond even uithalen en kijken wat het dan doet. ETS mods op gelijknamige site zijn niet allemaal geweldig. Wat dat betreft is het bij de grotere ontwikkelaars zoals Skyrim wel een stuk beter geregeld rond mods. In ieder geval bedankt voor je antwoord.
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Grote, waardevolle vracht naar Rusland brengen. Heb te lang gerust voor mijn gevoel, let wel op mijn uren, maar wat een tering eind moet ik nog. Sta nog in Duitsland, denk net voor de Deense grens. Al een paar keer een aanrijding gehad, met meerdere vrachten. Mede weggebruikers zijn wel realistischer geworden, maar vind vooral de snelheidsverhoudingen met en zonder aanhanger nog best wel uit balans.

    Heb nu twee chauffeurs in dienst. De ene in een DAF, de ander in een goedkope, te vervangen Mercedes. Inmiddels mijn kantoor uitgebreid naar 5 plaatsen, 2 onbezet. Mijn hoofdkantoor staat in Groningen. Wel kut dat ik ruim 14K per dag moet aflossen, maar als die vracht veilig, op tijd en onbeschadigd in Rusland aankomt, een shovel is het, dan krijg ik er ruim 94K bij.

    Overigens niet op de bedragen letten in deze game, die zijn totaal niet realistisch. :+

    Straks doorrijden en dan niet ieder dan Noord Finland weer stoppen voor een tankbeurt. Bidden dat daar een station zit. :+
     
    Alexknl en Zifnap vinden dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hoppa: Alle leningen afgelost en inmiddels verscheidene kantoren vol met materiaal en personeel. Nu een hele dikke rit weer naar IJsland, plaatsje ten noordwesten van Reykjavik, waar ik ook een kantoor wil openen.

    Het doel is die gelijk uit te bouwen, vol te gooien met materiaal en personeel om vervolgens weer een tijdje te snel rijden tussen mijn kantoor in IJsland en mijn kantoor in Noord Finland, puur voor het geld.

    Wanneer mijn chauffeurs alle skills hebben ingevuld, krijgen ze van mij een nieuwe wagen, mits ik zelf alle mogelijk DAF wagens heb vrijgespeeld, daarvoor moet ik level 18 zijn, ben nu 13.

    Ook een heilige tip van mij wat betreft levelen: Altijd eerst lange afstanden invullen, alle 6 de vakken. Vervolgens moet je waardevolle vracht helemaal invullen tot level 12, puur voor het geld en XP. Ik krijg nu voor een lange rit van een paar duizend KM bijna net zoveel XP als ik een cheat zou gebruiken.

    Het advies is geen cheat MODS of wat voor andere mods dan ook te gebruiken dan de Pro Mods of verschillende packs op Steam. Ik ben daar inmiddels ook achter en gebruik nu de level tip die ik noemde.

    Overigens rij ik wel behoorlijk radicaal, kan in de nacht prima, maar dat is dan meer omdat ik na 17K kilometer behoorlijk mijn geduld verloren heb met het mede wegverkeer en de idiote navigatie soms.

    Wat betreft die navigatie mogen ze die best wel eens verbeteren, want voor de rit naar IJsland, IJsland is een pro mod geloof ik, wordt ik via het hachelijke Noorden gestuurd, terwijl via het zuiden een stuk beter is.

    Nou, weer een lang verhaal, wel netjes in alinea's. :+:oops: Tot zover de avonturen bij mijn in het transport. :+
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Laat de game even voor wat die is. Heb nu 44 of 49 chauffeurs in dienst, uit mijn hoofd. Noordpool kantoor is leuk, maar het gaat mij vooral om het levelen en dat is een flinke sleur nog aan het worden. Ben nu 14, maar voor alle skill points moet ik nog 22 tot level 36.

    Ook voegt de gameplay voor mij bijna niets meer toe nu ik al zoveel onder mij heb werken. Het openen en volgooien van kantoren is even leuk, maar de verleiding van snel reizen en lekker als een malle alles aan de kant beuken word des te groter ermee. Je kunt op het laatst toch alles zat betalen, ook je eigen schade.

    Nu is het vooral af en toe een ritje en soms is dat wel jammer, want er zit nog zat potentie in het spel. Meer gameplay zou enorm gewaardeerd worden en zeer bijdragen aan de replay waarde.

    Voor mij dus even een andere game voorlopig. :)
     
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Dan is dit niet jouw type game, het gaat het merendeel van de mensen om het rijden en het rijden alleen.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    De game toch weer eens opgestart. Blij verrast dat je nu van afstand kantoren kan openen en uitbreiden en ook blij dat je je uiterlijk, van de truck en de aanhanger, in één klap kan kopiëren op alle andere chauffeurs die je in dienst heb en hun trucks. Kostte me wel ruim 14 miljoen, maar damn, wat is het toch vet dat er nog steeds goede updates komen en binnenkort ook weer een uitbreiding zag ik ergens op Steam. _O_
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    En een goeie ook!
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ben erg benieuwd. Midden Oosten toch? Ik kan al een beetje door het Midden Oosten, Israël onder andere, maar misschien komt het door de pro mods. Vandaag alles gekopieerd en voor iedere chauffeur nieuwe wagen en upgrades van mezelf gekocht. Dure grap, maar zeker de investering waard. 3 ton per chauffeur ongeveer. Morgen verder.
     
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Totaal niet, Roemenië, Bulgarije en een stukje Turkije.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ook nice. Zie mezelf al over de beroemde bruggen van Istanboel rijden, of langs dat uit de kluiten gewassen gebouw in Roemenië van, insert gekke dictator naam. Game is de laatste jaren echt groot geworden, zeker als je bedenkt dat de oorspronkelijke release geloof ik in 2013 was.

    Alleen het systeem met het invoeren van mods mag van mij nog wel iets aan gedaan worden. De pro mods moeten echt op een specifieke manier geladen worden. De enige reden dat ik dat doe is omdat die zo ontzettend goed zijn en de spelervaring flink verbeteren. Neem alleen Zwolle al: Als je daar over de snelweg gaat, dan heb je ook echt het gevoel in de buurt van een redelijk grote stad te rijden.

    Nu ik klaar ben met upgraden van mijn vloot, doe geen aanhangers, kan ik weer een vracht doen. Het mooie is dat de game ook nog eens top draait op mijn PC. Aangezien er ook een Truck game is op de Xbox One o.a, hoop ik ooit in de toekomst nog op een release op die console. Man, zit er weer helemaal in. :D
     

Deel Deze Pagina