1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBWEC: XboxWorld Endurance Championship season 2

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Schuminiels, 20 sep 2019.

?

Welke raceklassen willen jullie zeker gebruiken in het tweede seizoen van XBWEC?

Peiling gesloten op 1 okt 2019.
  1. LMP1-H

    1 stem(men)
    9,1%
  2. LMP1

    1 stem(men)
    9,1%
  3. LMP2

    8 stem(men)
    72,7%
  4. LMP3

    2 stem(men)
    18,2%
  5. LMP900

    5 stem(men)
    45,5%
  6. GTE

    4 stem(men)
    36,4%
  7. GT1

    5 stem(men)
    45,5%
  8. Group C

    5 stem(men)
    45,5%
  9. Vintage Prototype

    5 stem(men)
    45,5%
  10. Andere (zelf in te vullen)

    3 stem(men)
    27,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    EVENT: XBWEC R1: 24 Heures du Mans 1967 Ford v Ferrari

    AUTO: Ford GT40 MKIV v Ferrari 330 P4
    CIRCUIT: Circuit 24h Le Mans La Sarthe
    [​IMG]

    DATUM: 13/11/19
    LOBBY: vanaf 20u

    ingame datum: 10 juni 2019

    20u: 1u vrije training/kwalificatie (14u ingame).

    21u: 1u30 24h simulatie (time progression x15) (16u ingame) met STAANDE start.

    Assists: Authentic
    Bandenslijtage: x2
    Schade: AAN
    Max. time penalty: 30s

    Weerbericht: start bij medium cloud tot het einde van de race. (Tijdens de vrije trainingen in 1967 heeft het geregend maar daar houden we geen rekening mee).
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  2. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Pff uurtje kwalificatie is ook wel lang. Voor de mensen die nog geen meter gereden hebben wel fijn natuurlijk.
     
  4. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Ja daarom dat ik training en kwali nu samen doe. Zo heb je nog wat tijd ;). Maar je hoeft niet om 20u aanwezig te zijn. Zorg wel dat je zeker 15 min voor het einde van de sessie in de lobby zit.
     
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ben je inmiddels thuis? ;)
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Heren, ik vond het ontzettend leuk vanavond! Leuk format, en fijne coureurs om tegen te racen :thumbs:

    @Schuminiels bedankt voor dit leuke initiatief :)
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik vond het ook zeer geslaagd. Al was ik wat minder tevreden met mijn setup in de koude nacht. Verder 90 min geracet zonder incidenten met anderen. Complimenten iedereen m.n. "nieuwkomers" zoals majong en Bas en bob, dat ze zich toch staande houden in dit (verbale) geweld:+
     
    Bobst27 en Schuminiels vinden dit leuk.
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Heerlijk gereden gisteren! Ik had samen met @ColdzeroNL wel enige tijd en moeite in de voorbereiding van de race gestoken, en dat betaalde zich eindelijk weer eens goed uit! :) De oefenrondjes, maar ook het setup-werk, maakte dat ik met vertrouwen m'n rondjes reed, wat kleine momentjes had maar geen grote, en gewoon een lekker tempo neer wist te zetten!

    Uit de problemen blijven was het devies, en dat is gelukt. Was een gezellig avondje weer! :)
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ja lekker gereden @B Tender! Snel én consistent. Netjes.

    Had zelf de auto's lichtelijk onderschat, en mijn hoop om kort vooraf nog even een setup te fixen viel in het water door een Xbox update. Moest dus met een praktisch stock-setup en geen wagenkennis aan de race deelnemen, maar heb wel genoten! Helaas wat foutjes onderweg waardoor P2 niet meer haalbaar was (ook mooi consistent gereden @Rossi46) maar alsnog wat leuke gevechten gehad onderweg.

    Leuk ook om na 2 maanden intensief iRacing het verschil weer met PCars zo te merken.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    "Heerlijk gereden…" Man, je was niet bij te houden! :D

    Ja het rijden ging uiteindelijk heerlijk. Paar kleine foutjes, maar alles uit de muur weten te houden en op een gegeven moment constant 4:10'en uit het Ferrari blokje weten te persen :D Op het laatst nog een 4:09 door een aanpassing in rijstijl. Een 4:08.XX had erin gezeten. Maar geen 4:04.XX zoals Tender deed :eek:

    Ik ben overigens zeer geïnteresseerd in je iRacing avonturen. Altijd al een boeiende game gevonden, middels de 'profi' aanpak. Zelf nooit echt een game-PC gehad, maar dat schiet af en toe door m'n hoofd. Dan zou iRacing ook ineens een optie kunnen zijn :)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Moet nog even kwijt dat ik alle histroische details die @Schuminiels er af en toe doorheen goeit op het forum heel tof vind :thumbs:
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ja vind ik ook een toffe toevoeging. Sowieso vind ik klassiekers leuk en historische races ook dus gaaf dat er aandacht aan wordt besteed.
     
    Schuminiels vindt dit leuk.
  13. Bobst27

    Bobst27 Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    58
    Wij kunnen praten :thumbs:
    Historisch racen is ook echt leuk
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Voordelen iRacing:
    - FFB lijkt geavanceerder/soepeler, en net wat meer door te geven (altijd gevaarlijk dit soort dingen omdat het aan je instellingen kan liggen)
    - Onderstuur en blokkerende wielen zijn veel beter voelbaar in je stuur. Merkte echt dat ik in PCars weer op het geluid moest afgaan
    - Gebruik van licht is mooier in PCars, maar iRacing is zoooooveel scherper. iRacing heeft ontelbaar veel betere anti aliasing en daarmee kun je ook veel verder voor je uit kijken.
    - Online werkt 100% soepeler. Geen framedrops, geen joining issues.
    - Replays zijn alles wat je kunt wensen (per ronde doorspoelen, per incident doorspoelen, bepaald tijdsframe als .mp4 opslaan etc. Volledige replay bevat alle practice, quali en race laps en saved automatisch)
    - Game krijgt 4x per jaar een update.
    - Altijd volle lobby's
    - Competitie is insane. Je rijdt altijd met jouw niveau tegenstanders.
    - Je komt 'the real deal' tegen. Bijna elke lobby bevat wel 1 echte pro coureur of karter. De bekendste waar ik (in mijn nog prille iRacing carriere) tegen gereden heb zijn Richard Verschoor en Daniel Juncadella, maar je kan ook zomaar bij Max Verstappen terecht komen als je zijn serie rijdt.
    - Geen frustrerende slow downs.
    - Het is niet echt een game, maar ook buiten het physics model om veel meer een simulator.


    Voordelen PCars:
    - Prijs en content
    - Zitten en gaan. Crashen is niet erg. Makkelijk auto's en banen uitproberen.
    - Gebruik van licht is erg mooi.
    - Regen, sneeuw etc. iRacing heeft alleen dag en nacht
    - Het maken van setups is toegankelijker
    - Je kunt racen wanneer je wilt. Bij iRacing heb je te houden aan een schema en het komt wel eens voor dat je net een tijdswindow mist en 55 minuten moet wachten op een race.
    - Plug and play (voor iRacing zit je met software drivers/crewchief/Tradepaints/Teamspeak e.d. te kutten)
    - Het is echt een game. Geen 'simulator' in de zin hoe iRacing dat is.

    En ja, dat laatste puntje valt voor beide wat te zeggen. Voor iRacing heb je een compleet andere mindset nodig. Een veel competetievere. Je raced onder je eigen naam. Je mag bijna nergens fouten maken. Je kunt alleen maar in cockpitview racen en niet eens achterom kijken, maar allen via spiegels. Als je andere eraf duwt kan er een protest en mogelijke sancties volgen. Je focussed je vooral op 1, hooguit 2 auto's waar je een seizoen mee rijdt. Allemaal 'zoals in het echt' dus. Je komt jongens tegen met simulator rigs van €5000,- of meer en die nemen het dus zeer serieus, iets wat je mist op de Xbox.

    iRacing heeft mijn voorkeur. Het is echt zwoegen en zweten. Voelt niet per se als gamen.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  15. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  16. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Zeker weer leuk om mee te doen.
    Ben vaak niet thuis op maandag avond maar misschien wordt er vaker geschoven :)
     
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Goed om te horen dat het een succes was. Had (bijzonder) kort getest maar vond de auto erg lastig op het moderne le mans circuit. Om mezelf een hoop frustratie te besparen sloeg ik deze daarom over.

    Ook hielp het niet dat ik vorige maand mijn ribben had gekneusd bij een kart cup. Bocht 2 in Berghem op een koude baan is blijkbaar niet vol gas :oops:. Hoop over een maand weer hersteld te zijn!
     
    ColdzeroNL en Bobst27 vinden dit leuk.
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Meestal is kort testen voor jou geen belemmering :+
     
  19. Schuminiels

    Schuminiels Racing is in my blood!

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    380
    Een spoedig herstel man! :thumbs:
     
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha dat is over het algemeen met auto's die vrij eenvoudig te besturen zijn ;)

    Thanks, inmiddels al 4 weken geleden dus de ergste pijn is wel wat gezakt. Ik heb wel echt onderschat hoeveel last je daar van kan hebben :oops:
     

Deel Deze Pagina