Ben benieuwd naar de inputlag. Er zijn een hoop mensen die bijvoorbeeld TV x kopen ipv TV y, omdat X een inputlag van 25ms heeft en y 50. Kan me voorstellen dat je in een game als Call of Duty met een minimale TTK zwaar in het nadeel bent via Stadia. Ben ook benieuwd hoe het bijvoorbeeld bij racegames werkt, en of je snelle terugkoppeling van Force Feedback e.d. kunt hebben. Maar desondanks wel een bizarre ontwikkeling dit. Vraag me af hoe dat er in de back-end aan toe gaat als een miljoen mensen via deze service dezelfde game spelen. Kostda?
- The achievements system won't have a UI at launch, but it will still capture achievement so you can see them when a UI is available. - Only the Founder's Edition Chromecast Ultra will support Stadia on launch day. Existing Chromecasts won't - Family Sharing is not available at launch. Recommended to just buy a second version of a $60 game on your account for a kid or other family member to play with, and then eventually be able to share it - Stadia on iOS will arrive eventually - Apparently, you need your phone to buy games for Stadia, implying that there's no web UI currently - Stadia Buddy Pass will not be available to Founders at launch
Google is best wel een kutbedrijf (aan het worden). En dan heb ik het niet over data-verzameling en privacy meuk, maar ze zijn keer op keer super vette projecten met ontzettend veel potentie de wereld in aan het slingeren, maar maken er dan iets half gebakken van, vol bugs en beloftes die nooit komen.
Rdr2 Stadia has a GPU that should be around 80% faster than X1X, yet it's running at 44% of the total pixel count with the same graphical settings and framerate. This does not bode well for Stadia, at all. There's absolutely no way they're dedicating anywhere near 10.7 TFLOPs of GPU power to running the game. Using basic math, they're using about 2.64 TFLOPs of GPU power for the Stadia port of Red Dead 2, which is a paltry 25% of the advertised performance. Google has essentially lied to the public. 1440p and 30fps at 2.64 TFLOPs is nowhere near their promised 4K and 60fps at 10.7 TFLOPs. https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-stadia-tech-review
Zijn de afgelopen 2 dagen anders best wel veel positieve verhalen te vinden over stadia en ik heb wat streams gechecked en dat zag er echt heel goed uit, ik krijg het wss vrijdag of maandag binnen zal mijn ervaring dan posten. Veel haters die op het begin zitten te schreeuwen en dat valt natuurlijk meer op dan de positieve verhalen.
Makkelijk praten zo want het is letterlijk een dikke rotzooi En het loopt ook (tot nu toe) op 1080p upscaled naar 4k, op ongeveer medium PC settings, terwijl ze met veel dikkere hardware reclame hebben gemaakt. Vrij schandelijk als je het mij vraagt, de release had gewoon uitgesteld moeten worden. Plus input lag.
Tweakers is ook nog niet onverdeeld positief. Als het allemaal een beetje meezit werkt het heel leuk, maar vaak zit het niet allemaal mee kreeg ik de indruk.
Handig ook dat het enkel een beetje aardig blijkt te werken via LAN. Kun je net zo goed een Xbox of een PS4 kopen... Maar goed, het is wel een bijnzonder concept natuurlijk. Ben benieuwd wat MS er van weet te bakken volgend jaar, als ze hun versie van Stadia lanceren.